Gå til innhold

Intetsigende tull?


Gjest Istapp

Anbefalte innlegg

Tenker for tiden så bra det er at jeg er uføretrygdet,hadde ikke klart å jobbe eller studere. Likte ikke å være i behandling i psykiatrien,men er glad de gjorde slik at jeg ble uføretrygdet. Men tenker på diagnosene mine,er usikre alle sammen..iallefall tenker jeg det.

Og plutselig har jeg fått mer i trygd,lurer på hvorfor. Bør jeg ringe nav å snakke om dette?

Har utrolig lyst å gjøre noe med livet mitt,men nå blir det til at jeg leser og tar meg av de andre familien. Føler meg begrenset,tror det kan forandre seg når mitt elste barn er ute av redet. Tror jeg kan få tid til meg selv også da,det er jo bra? Eller ville dere dømme noen for det jeg nettopp skrev?

At livet mitt må være på vent til den tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte også det at livet ville bli annerledes når barna reiste ut av redet. Det ble det også. Det ble utrolig stille i huset. Jeg savner barna. Men de lever sine egen liv nå. Jeg skal bli bestemor. Alle har etablert seg med samboere og ser ut til å skikke seg vel. Ingen av dem er nabo her.

Huset har blitt for stort. Jeg er aktiv med jobb, interesser og idrett. Jeg er hjelpeverge for en ung gutt fra Afganistan som skal ut av landet igjen. Han er fortvilet. Jeg vet ikke hvor han ender i verden. Først skal han til Italia. Noen mennesker har et liv som er urimlig uforutsigbart.

Det jeg tenker er at du må prøve å nyte livet akkurat nå. Slik det er på godt og vondt. Se barnet du har hjemme og fryde seg over det. Livet blir annerledes når barnet drar.

Jeg lever akkurat nå, fordi jeg ser håret mitt blir grått og jeg lever så begrenset tid.

Slik ble svaret til deg. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også det at livet ville bli annerledes når barna reiste ut av redet. Det ble det også. Det ble utrolig stille i huset. Jeg savner barna. Men de lever sine egen liv nå. Jeg skal bli bestemor. Alle har etablert seg med samboere og ser ut til å skikke seg vel. Ingen av dem er nabo her.

Huset har blitt for stort. Jeg er aktiv med jobb, interesser og idrett. Jeg er hjelpeverge for en ung gutt fra Afganistan som skal ut av landet igjen. Han er fortvilet. Jeg vet ikke hvor han ender i verden. Først skal han til Italia. Noen mennesker har et liv som er urimlig uforutsigbart.

Det jeg tenker er at du må prøve å nyte livet akkurat nå. Slik det er på godt og vondt. Se barnet du har hjemme og fryde seg over det. Livet blir annerledes når barnet drar.

Jeg lever akkurat nå, fordi jeg ser håret mitt blir grått og jeg lever så begrenset tid.

Slik ble svaret til deg. :o)

Det var et godt svar ;-)

Jeg nyter de gode stundene med barna i nuet,det gjør jeg virkelig..når vi har det godt sammen er ingenting bedre enn det ;)

Men med min elste har det vært tøffe tak,og mange utfordringer. Får dårlig samvittighet når jeg tenker "Det blir godt når han flytter",tenker det ikke så ofte. Mye har blitt mer positivt,er glad for det! Livet er jo fullt av utfordringer...

Er vel slik livet skal være. Blir nok stille når de flytter ut,vil nok savne dem ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt svar ;-)

Jeg nyter de gode stundene med barna i nuet,det gjør jeg virkelig..når vi har det godt sammen er ingenting bedre enn det ;)

Men med min elste har det vært tøffe tak,og mange utfordringer. Får dårlig samvittighet når jeg tenker "Det blir godt når han flytter",tenker det ikke så ofte. Mye har blitt mer positivt,er glad for det! Livet er jo fullt av utfordringer...

Er vel slik livet skal være. Blir nok stille når de flytter ut,vil nok savne dem ja ;)

Jeg forstår det med å glede seg til et barn drar, for min eldste var utrolig sterk og trengte å dra. Vi andre pustet ut etterpå. Vi visste alt ville gå bra både for barnet og oss. Og de andre barna fikk det bedre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det med å glede seg til et barn drar, for min eldste var utrolig sterk og trengte å dra. Vi andre pustet ut etterpå. Vi visste alt ville gå bra både for barnet og oss. Og de andre barna fikk det bedre. :o)

Min er ikke sterk,og trenger mye hjelp i livet sitt,er en bekymring det også. Men må gi slipp en dag. Er vel normalt det også,at man tenker på og bekymrer seg for barna...selv om de er ute av redet,phu ja ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Og plutselig har jeg fått mer i trygd,lurer på hvorfor. Bør jeg ringe nav å snakke om dette? ''

Ja, jeg hadde ringt og spurt for sikkerhets skyld. Det er antakelig en naturlig forklaring, men det er også helt naturlig at du vil ha beskjed i klartekst om alle endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og plutselig har jeg fått mer i trygd,lurer på hvorfor. Bør jeg ringe nav å snakke om dette? ''

Ja, jeg hadde ringt og spurt for sikkerhets skyld. Det er antakelig en naturlig forklaring, men det er også helt naturlig at du vil ha beskjed i klartekst om alle endringer.

kan ikke huske å ha fått noen beskjed,har fått mer to ganger nå. står tileggspensjon..har ikke fått det tidligere. Var litt rart,ikke liker jeg å ringe dem heller,men får gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...