Gå til innhold

Bekymrede kollegaer

Anbefalte innlegg

Gjest hva gjøre?
Skrevet

Lever ikke veldig sunt akkurat, for mye alkohol og for lite mat. Dette har nå begynt å vises utenpå. I dag kom jeg meg ikke på jobb til rett tid. Da jeg først kommeg dit sa en kollega at jeg ikke så god ut og hvorfor jeg hadde store poser under øynene. Så kom sjefen å sa jeg så blek ut. Deretter kommer en annen å stikker en pose med sjokolade oppi ansiktet mitt og sier jeg trenger å legge på meg. Å så nok en kollega som forteller at hun er bekymret fordi jeg har blitt for tynn, og en lang tale om at jeg må begynne å spise skikkelig mat.

Jeg prøver å holde min blide og selvsikre maske og ønsker ikke slike kommentarer fordi jeg er fullt klar over det og skammer meg over at jeg ødlegger meg selv. Prøver å spøke det vekk.... men hvordan skal jeg få slutt på alle disse komentarene? Vet det er godt ment, men jeg hater det. Ikke lyst på jobb lengre.

Er i behandling, men jeg tror ikke noe blir tatt på alvor før jeg er sterkt undervektig. Har spurt om hjelp til å finne ut hva jeg skal spise og hvor mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Har spurt om hjelp til å finne ut hva jeg skal spise og hvor mye...''

Du bør spise fire måltider hver dag. Spis f.eks. grovt brød med smør og pålegg til frokost og lunsj (1-2 skiver er som regel nok). Til middag kan du spise kylling, fisk eller kjøtt sammen med diverse grønnsaker og til kvelds kan du spise brød eller kanskje lage havregrøt med sukker og kanel på?

Du bør også spise litt frukt hver dag.

Dette tenker jeg er et helt ordinært kosthold for en som ikke er overvektig.

Det virker som du skjønner selv at du har et problem. Håper du får tatt tak i det for å bli kvitt spisevanskene...

Lykke til :)

Skrevet

''

Lever ikke veldig sunt akkurat, for mye alkohol og for lite mat.''

Er ikke løsningen ganske opplagt?

Gjest hva gjøre?
Skrevet

''Har spurt om hjelp til å finne ut hva jeg skal spise og hvor mye...''

Du bør spise fire måltider hver dag. Spis f.eks. grovt brød med smør og pålegg til frokost og lunsj (1-2 skiver er som regel nok). Til middag kan du spise kylling, fisk eller kjøtt sammen med diverse grønnsaker og til kvelds kan du spise brød eller kanskje lage havregrøt med sukker og kanel på?

Du bør også spise litt frukt hver dag.

Dette tenker jeg er et helt ordinært kosthold for en som ikke er overvektig.

Det virker som du skjønner selv at du har et problem. Håper du får tatt tak i det for å bli kvitt spisevanskene...

Lykke til :)

Jeg har det med å sette fast mat i halsen, så jeg unngår alt som er vanskelig å svelge, og det inngår brød og det meste av kjøtt. Har tatt bilder av svelget og alt var da ok, men har astma og allergi og dermed også mye seigt slim i svelg og lunger...

Det som er spisbart er hard mat...

Skrevet

Jeg har det med å sette fast mat i halsen, så jeg unngår alt som er vanskelig å svelge, og det inngår brød og det meste av kjøtt. Har tatt bilder av svelget og alt var da ok, men har astma og allergi og dermed også mye seigt slim i svelg og lunger...

Havregrynsgrøt og sunne smoothier, supper etc kan du vel få i deg?

Skrevet

Hvis du har problemer med å svelge, vil jeg anbefale deg å drikke næringsdrikk.Da kan du drikke 4 til dagen, og evt spise litt i tillegg hvis du orker.

Med næringsdrikk får kroppen det den trenger av næring, og du kommer til å bli mye piggere, og da er det også lettere å ta tak i de andre problemene du har.

Lykke til!

Skrevet

Havregrynsgrøt og sunne smoothier, supper etc kan du vel få i deg?

Prøv å droppe alkoholen. Kanskje du trenger hjelp til det. Eller får hjelp. Det er første skritt. Eller skaff deg hjelp til å kvitte deg med alkoholen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...