AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Bruker 25 mg nå og har gjort det i 2 uker. Vet ikke hvor langt opp jeg skal. Kanskje 200? Bipolar depresjon. Anonymkode: cd49b...380 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars Sokk skrev (5 minutter siden): Søvnproblemer. Det går over. Takk. Jeg bruker Imovane og har sovet greit til nå. Anonymkode: cd49b...380 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars nachnoo skrev (8 minutter siden): Vanligvis ingen bv. Jeg fikk betydelig økning av flere leververdier. Måtte seponere etter 6 uker. Ser dere tilsvarende hyppig? Anonymkode: 6c50c...80e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk betydelig økning av flere leververdier. Måtte seponere etter 6 uker. Ser dere tilsvarende hyppig? Anonymkode: 6c50c...80e Skal man ta blodprøve altså? Hvor ofte? Anonymkode: cd49b...380 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skal man ta blodprøve altså? Hvor ofte? Anonymkode: cd49b...380 Ikke rutinemessig. Men når man har tatt 200mg i minst en uke, tar man serumkonsentrasjonsmåling. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fikk betydelig økning av flere leververdier. Måtte seponere etter 6 uker. Ser dere tilsvarende hyppig? Anonymkode: 6c50c...80e Har hatt flere hundre pasienter på lamotrigin og har aldri sett dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars nachnoo skrev (1 time siden): Ikke rutinemessig. Men når man har tatt 200mg i minst en uke, tar man serumkonsentrasjonsmåling. Har hatt flere hundre pasienter på lamotrigin og har aldri sett dette. Er 200 mg den dosen man skal opp på? Anonymkode: cd49b...380 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er 200 mg den dosen man skal opp på? Anonymkode: cd49b...380 Ja, det er dit det er vanlig å gå før man tar den første serumkonsentrasjonsmålingen. Når man har svaret på denne, kan man beregne hvilken dose pasienten skal ha. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars nachnoo skrev (1 minutt siden): Ja, det er dit det er vanlig å gå før man tar den første serumkonsentrasjonsmålingen. Når man har svaret på denne, kan man beregne hvilken dose pasienten skal ha. Hvilken bedring kan man forvente av denne medisinen? Anonymkode: cd49b...380 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken bedring kan man forvente av denne medisinen? Anonymkode: cd49b...380 Først og fremst antidepressiv virkning om man er deprimert. Det andre er forebyggende mot nye episoder om man bruker den når man er frisk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars nachnoo skrev (4 minutter siden): Først og fremst antidepressiv virkning om man er deprimert. Det andre er forebyggende mot nye episoder om man bruker den når man er frisk. Takk. Virker den mot angst også? Anonymkode: cd49b...380 0 Siter
nachnoo Skrevet 19. mars Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk. Virker den mot angst også? Anonymkode: cd49b...380 Standardspørsmålet. Hvis angsten er et symptom i den depressive lidelsen, vil det sannsynligvis virke. Det er ikke en medisin for primære angstlidelser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.