Gå til innhold

Mer spiralmas. Til dere som har tatt ut hormonsp

Anbefalte innlegg

Jeg tok ut min for tre uker siden, men ennå ikke fått mensen? Trodde den skulle komme ganske kjapt jeg? Er jo vanligvis tre uker mellom hver gang. Betyr det at jeg kan forvente den nå snart eller kan det ta flere uker etter uttak?

Hadde vært deilig å komme i gjenge igjen, så jeg vet når den kommer neste gang, når jeg ha EL osv..

Beklager

Fortsetter under...

jeg maser litt om denne spiralen, men liker å ha styring på ting og tang. :o) Også greit å vite i forhold til muligheter for graviditet seinrere. Om jeg kan ta et glass vin med god samvittighet eller ikke. Vil ikke det uten å være sikker.. Skal bort i helgen nemlig.

jeg maser litt om denne spiralen, men liker å ha styring på ting og tang. :o) Også greit å vite i forhold til muligheter for graviditet seinrere. Om jeg kan ta et glass vin med god samvittighet eller ikke. Vil ikke det uten å være sikker.. Skal bort i helgen nemlig.

Veldig lite sannsynlig at du allerede er gravid. Det kommer helt an på hvor i syklusen du var da du tok ut spiralen. Hvis du tok den ut tidlig i syklusen, går det lenger tid før du får mensen. Bare vent. den kommer nok i løpet av en uke eller to :-)

Veldig lite sannsynlig at du allerede er gravid. Det kommer helt an på hvor i syklusen du var da du tok ut spiralen. Hvis du tok den ut tidlig i syklusen, går det lenger tid før du får mensen. Bare vent. den kommer nok i løpet av en uke eller to :-)

Med hormonspiral har man jo ikke noen syklus...

Annonse

Med hormonspiral har man jo ikke noen syklus...

He he.. jo det har du, du merker det bare ikke på samme måte. Noen har mensen, andre ikke. Man har faktisk eggløsning når man har hormonspiral. Men livmorslimhinnen er "uttørket" så det er ikke mulig for et embryo å feste seg. Så man er i syklus, men det er vanskelig å vite hvor, dersom man ikke har mensen.

He he.. jo det har du, du merker det bare ikke på samme måte. Noen har mensen, andre ikke. Man har faktisk eggløsning når man har hormonspiral. Men livmorslimhinnen er "uttørket" så det er ikke mulig for et embryo å feste seg. Så man er i syklus, men det er vanskelig å vite hvor, dersom man ikke har mensen.

Hindrer ikke hormonene i spiralen eggene i å modens og løsne?

Hindrer ikke hormonene i spiralen eggene i å modens og løsne?

Nei, hindrer ikke eggløsning. Kan gjøre det noen ganger, men o det er sjeldent.

Fungerer som en vanlig spiral på det området. Slimhinnen bygger seg ikke opp og kan ta imot egget. Derfor fungerer hormonspiral også mot PMS. (fordi kroppen ikke forbereder seg på at slimhinnen skal støtes ut) Men ikke mot eggløsnings smerter.

Så man er i eggløsnings - syklus, men ikke menssyklus..

Merke

Nei jeg regner ikke med det heller.. Men vil gjerne komme i rytme igjen, så jeg vet når jeg har el og kan forvente mensen. :) Takk for svar :o)

Nei, hindrer ikke eggløsning. Kan gjøre det noen ganger, men o det er sjeldent.

Fungerer som en vanlig spiral på det området. Slimhinnen bygger seg ikke opp og kan ta imot egget. Derfor fungerer hormonspiral også mot PMS. (fordi kroppen ikke forbereder seg på at slimhinnen skal støtes ut) Men ikke mot eggløsnings smerter.

Så man er i eggløsnings - syklus, men ikke menssyklus..

Merke

Jeg har hatt mye blødninger, så helt umulig å vite hva som er mensen og ikke. Ikke merket noe til el heller, selv om man har det når man har hormonspiral.

Fikk du ikke en kjempeblødning de første dagene etter uttak heller? Det fikk jeg og tre uker etter denne, sånn omtrent, var mensen på plass.

Jo jeg blødde samme dagen og halve dagen etter. tredje dagen blødde jeg masse, og det varte i fem dager, men hadde det vært mensen skulle jeg hatt mensen nå igjen.. Ikke merka noe til den ennå. Så får bare smøre meg med tålmodighet da.. :o) takk for svar. Lurte på om det kanskje er vanlig at det tar lenger tid når man nylig har tatt den ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...