Gjest anger Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Hva er din mening og erfaring om behandling av voldtektsforbrytere? Kan disse slutte å voldta hvis de får terapi, eller vil dette være nytteløst? Dette diskuteres ofte,og jeg undres. 0 Siter
serenity777 Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tenker slik att sexual forbrytere er asosiale (psykopater), og det r ikke kurerbart. Pussig att psyk pasienter kan tvangsmedisineres for livet, mens sexualforbrytere for tillitt i gjenn og i gjenn og man kan ikke tvinge dem til kjemisk kastrering. Drøyt att man kan sette friheten til sexualforbrytere høyere enn psyk pas. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har ingen erfaring med å behandle dem. Jeg har kun lest studier. Dette er igjen ikke svart hvitt. Det er vel mer et spørsmål om å redusere sannsynlighet for at de voldtar igjen. Så lenge de ikke må sone livsvarig, men slipper ut igjen, mener jeg at det må være bedre å prøve å redusere deres farlighet enn å ikke gjøre det. Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt 0 Siter
Gjest lurer litt på dette Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har ingen erfaring med å behandle dem. Jeg har kun lest studier. Dette er igjen ikke svart hvitt. Det er vel mer et spørsmål om å redusere sannsynlighet for at de voldtar igjen. Så lenge de ikke må sone livsvarig, men slipper ut igjen, mener jeg at det må være bedre å prøve å redusere deres farlighet enn å ikke gjøre det. Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt ''Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt.'' Hvorfor nevner du dette i denne sammenhengen, egentlig? Er det i meningen "bur dem inn, de kommer til å gjøre noe mye verre"? 0 Siter
Gjest anger Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 ''Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt.'' Hvorfor nevner du dette i denne sammenhengen, egentlig? Er det i meningen "bur dem inn, de kommer til å gjøre noe mye verre"? Når man er i stand til å gjøre så grusomt som å voldta noen, er veien sikkert ikke så lang til å drepe noen også. Det sier mye om personen. Men jeg må si det var sjokkerende av sannsynligheten øker med 2000%. Det var mye. 0 Siter
rose23 Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tenker slik att sexual forbrytere er asosiale (psykopater), og det r ikke kurerbart. Pussig att psyk pasienter kan tvangsmedisineres for livet, mens sexualforbrytere for tillitt i gjenn og i gjenn og man kan ikke tvinge dem til kjemisk kastrering. Drøyt att man kan sette friheten til sexualforbrytere høyere enn psyk pas. Helt enig! 0 Siter
Gjest anger Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg tenker slik att sexual forbrytere er asosiale (psykopater), og det r ikke kurerbart. Pussig att psyk pasienter kan tvangsmedisineres for livet, mens sexualforbrytere for tillitt i gjenn og i gjenn og man kan ikke tvinge dem til kjemisk kastrering. Drøyt att man kan sette friheten til sexualforbrytere høyere enn psyk pas. Du har et poeng der. 0 Siter
Gjest Hanefar78 Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 Når man er i stand til å gjøre så grusomt som å voldta noen, er veien sikkert ikke så lang til å drepe noen også. Det sier mye om personen. Men jeg må si det var sjokkerende av sannsynligheten øker med 2000%. Det var mye. 2000 ganger.. ikke prosent.. 0 Siter
Gjest anger Skrevet 25. februar 2010 Skrevet 25. februar 2010 2000 ganger.. ikke prosent.. Beklager, så trykkfeilen min etter innlegget var sendt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.