Gå til innhold

NHD - voldtektsforbrytere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din mening og erfaring om behandling av voldtektsforbrytere? Kan disse slutte å voldta hvis de får terapi, eller vil dette være nytteløst? Dette diskuteres ofte,og jeg undres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker slik att sexual forbrytere er asosiale (psykopater), og det r ikke kurerbart.

Pussig att psyk pasienter kan tvangsmedisineres for livet, mens sexualforbrytere for tillitt i gjenn og i gjenn og man kan ikke tvinge dem til kjemisk kastrering.

Drøyt att man kan sette friheten til sexualforbrytere høyere enn psyk pas.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å behandle dem. Jeg har kun lest studier.

Dette er igjen ikke svart hvitt. Det er vel mer et spørsmål om å redusere sannsynlighet for at de voldtar igjen.

Så lenge de ikke må sone livsvarig, men slipper ut igjen, mener jeg at det må være bedre å prøve å redusere deres farlighet enn å ikke gjøre det.

Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt

Gjest lurer litt på dette
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å behandle dem. Jeg har kun lest studier.

Dette er igjen ikke svart hvitt. Det er vel mer et spørsmål om å redusere sannsynlighet for at de voldtar igjen.

Så lenge de ikke må sone livsvarig, men slipper ut igjen, mener jeg at det må være bedre å prøve å redusere deres farlighet enn å ikke gjøre det.

Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt

''Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt.''

Hvorfor nevner du dette i denne sammenhengen, egentlig? Er det i meningen "bur dem inn, de kommer til å gjøre noe mye verre"?

Skrevet

''Forøvrig: En mann som er dømt for voldtekt har 2000 ganger økt sannsynlighet for senere å begå mord enn en tilsvarende mann med samme alder og utdaning som ikke er dømt for voldtekt.''

Hvorfor nevner du dette i denne sammenhengen, egentlig? Er det i meningen "bur dem inn, de kommer til å gjøre noe mye verre"?

Når man er i stand til å gjøre så grusomt som å voldta noen, er veien sikkert ikke så lang til å drepe noen også. Det sier mye om personen. Men jeg må si det var sjokkerende av sannsynligheten øker med 2000%. Det var mye.

Skrevet

Jeg tenker slik att sexual forbrytere er asosiale (psykopater), og det r ikke kurerbart.

Pussig att psyk pasienter kan tvangsmedisineres for livet, mens sexualforbrytere for tillitt i gjenn og i gjenn og man kan ikke tvinge dem til kjemisk kastrering.

Helt enig!

Skrevet

Du har et poeng der.

Gjest Hanefar78
Skrevet

Når man er i stand til å gjøre så grusomt som å voldta noen, er veien sikkert ikke så lang til å drepe noen også. Det sier mye om personen. Men jeg må si det var sjokkerende av sannsynligheten øker med 2000%. Det var mye.

2000 ganger.. ikke prosent..

Skrevet

2000 ganger.. ikke prosent..

Beklager, så trykkfeilen min etter innlegget var sendt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...