Gå til innhold

Middag til seks unger.... Tips?

Gjest togli

Anbefalte innlegg

Idag er tre nieser og nevøer på besøk og vi blir åtte til middag. Trenger tips til hva jeg kan lage :)

Jeg har bl.a. en pakke kjøttdeig, issalat, paprika, revet ost, frosne grønnsaker, kyllingfileter (men ikke alle liker det..), pasta og ris. Tomt for ketchup...

Alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spaghetti med kjøttsaus? Pita med salat laget av skinke (evt. kjøttdeig krydret med tacokrydder)?

Ellers er havregrøt en hit hos oss. Alle ungene som kommer på besøk elsker havregrøt - og jeg synes jo det er helt supert. Tar 5 minutter å lage og er sunt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti med kjøttsaus? Pita med salat laget av skinke (evt. kjøttdeig krydret med tacokrydder)?

Ellers er havregrøt en hit hos oss. Alle ungene som kommer på besøk elsker havregrøt - og jeg synes jo det er helt supert. Tar 5 minutter å lage og er sunt :D

Hehe, akkurat fortært hver vår tallerken med havregrøt ;)

Takk for tips til middagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig/karbonadedeig steikes og tilsettes et glass ferdig pastasaus (eller lag fra bunnen av hvis du gidder), hell blandinga oppi en ildfast form sammen med ukokt pasta, tilsett ett lite glass vann, paprika i biter og litt hakka løk, samt en boks matfløte, bland alt sammen og ha ost på toppen. Putt i ovnen og steik i ca 20 min. --> Jukselasagne. Veldig lettvint. Server en salat ved siden av. :)

Du kan selvssagt sløyfe paprika og løk hvis det a) skal gå fortere eller B) du har kresne unger.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig/karbonadedeig steikes og tilsettes et glass ferdig pastasaus (eller lag fra bunnen av hvis du gidder), hell blandinga oppi en ildfast form sammen med ukokt pasta, tilsett ett lite glass vann, paprika i biter og litt hakka løk, samt en boks matfløte, bland alt sammen og ha ost på toppen. Putt i ovnen og steik i ca 20 min. --> Jukselasagne. Veldig lettvint. Server en salat ved siden av. :)

Du kan selvssagt sløyfe paprika og løk hvis det a) skal gå fortere eller B) du har kresne unger.

;)

Takk for tips :)

Bestemte meg for å lage denne retten, om enn litt annerledes pga manglende ingredienser ;)

Jeg stekte kjøttdeig og hadde i to glass hakka tomater med krydder. Kokte båndspaghetti kort (så for meg at den ikke ville blitt myk nok uten ;-)) og hadde over kjøttdeigblandingen. Strødde på hakka løk og paprika, noen skjeer yoghurt naturell (hadde ikke matfløte, rømme e.l.). Et lite glass vann over hele og blandet sammen. Ost på toppen. Serverer salat ved siden av. Nå står den i ovnen og jeg er spent på om dette blir godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Middagen falt i smak og alt ble oppspist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, akkurat fortært hver vår tallerken med havregrøt ;)

Takk for tips til middagen :)

Velbekomme :) Er det ikke bare supert at noe som er billig, raskt og sunt i tillegg er noe ungene liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velbekomme :) Er det ikke bare supert at noe som er billig, raskt og sunt i tillegg er noe ungene liker?

Ja, det skal litt til å greie det her i familien iallefall;)

Nevøen min sa han ikke likte havregrøt, men at han jo kunne smake igjen siden det var så lenge siden sist. Han ville gjerne ha en porsjon til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal litt til å greie det her i familien iallefall;)

Nevøen min sa han ikke likte havregrøt, men at han jo kunne smake igjen siden det var så lenge siden sist. Han ville gjerne ha en porsjon til ;-)

Minner om Datra som skulle spise middag hos naboen. Småjentene insisterte på middagsbesøket, til tross for at jeg advarte moren og sa at Datra aldri hadde likt risengrynsgrøt.

Middagen foreløp omtrent slik:

1) Datra hevdet overbevisende overfor naboen at nå hadde hun begynt å like risengrynsgrøt.

2)Datra skrapte av alt sukkeret på toppen og var såre fornøyd.

3) Da hun hadde konsumert all sukkerblandinga, hevdet Datra at hun ikke likte risengrynsgrøt likevel.

Fiffig løsning. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om Datra som skulle spise middag hos naboen. Småjentene insisterte på middagsbesøket, til tross for at jeg advarte moren og sa at Datra aldri hadde likt risengrynsgrøt.

Middagen foreløp omtrent slik:

1) Datra hevdet overbevisende overfor naboen at nå hadde hun begynt å like risengrynsgrøt.

2)Datra skrapte av alt sukkeret på toppen og var såre fornøyd.

3) Da hun hadde konsumert all sukkerblandinga, hevdet Datra at hun ikke likte risengrynsgrøt likevel.

Fiffig løsning. :(

Haha, smart unge :-)))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...