Gå til innhold

Vil ha Viggo Kristiansen løslatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dødsstraff er jeg imot. Men livsvarig - i ordets rette betydning...

candyqueen_83
Skrevet

Enig..

Skrevet

''Synes du han fortjener friheten nå? ''

Nei! Han burde i hvertfall sitte inne i 21 år!

Skrevet

Jeg er iallefall glad jeg bor i et land der dødsstraff blir sett på som primitivt barbari. Å, med loven i hånd, ta livet av et menneske blir bare for dumt i min verden....

Viggo Kristansen burde sitte i fengsel i 21 år, samt bli fulgt opp resten av livet etter den tid. Man må sikre seg at han ikke kan gjøre noe lignende på nytt.

Skrevet

Enig.

Skrevet

Se på dette bildet og si at du synes han fortjener å leve! http://www.dagsavisen.no/multimedia/archive/00039/baneheia3_39470q.jpg

Det handler ikke om å fortjene å leve, eller om å tilfredsstille hevntrangen hos folk flest ved forskjellige typer forbrytelser. Det må være mulig å heve blikket fra enkelthendelser og til det prinsipielle, noe bl.a Helmi har gjort her.

Man kan utmerket godt både hate og være full av raseri over enkelte forbrytelser, og fremdeles være mot dødsstraff som praksis.

Skrevet

Jeg er iallefall glad jeg bor i et land der dødsstraff blir sett på som primitivt barbari. Å, med loven i hånd, ta livet av et menneske blir bare for dumt i min verden....

Viggo Kristansen burde sitte i fengsel i 21 år, samt bli fulgt opp resten av livet etter den tid. Man må sikre seg at han ikke kan gjøre noe lignende på nytt.

Enig - i alt du sier her.

Gjest anonymfortiden
Skrevet

Jeg er generelt i mot dødstraff, men denne personen skulle så absolutt ikke fått lov å leve, når en vet hva vedkommende har gjort. At han nekter for alt, hvem hadde ikke det? Hvis de ikke fant bevis, hvorfor skulle han da innrømme noe? Det er vel ikke så "greit" å ha det på seg at han var vært med og drept to jenter? Det er jo ingenting å være stolt av? Hvorfor skulle en person, en såkalt venn, dra ham inn i noe, hvis ikke det var noe sannhet i det? Nei, den dagen han slipper ut, så håper jeg at noen tar loven i egne hender... Skulle hatt en "Dexter" i virkeligheten også...

Det han har gjort kan aldri tilgis, og det er enda verre at han ikke innrømmer noe som helst.

Skrevet

Han bør overføres direkte til sikring når han har sonet ferdig. Han er en syk, syk mann.

Skrevet

Det han fortjener er det ikke lovlig å begå mot han. Syke, syke mann! Jeg blir helt kvalm av tanken på å møte de to på gata.

Mine tanker går først og fremt til pårørende til jentene. Må være en grusom belastning for de... Og familien til disse mennene har det nok ikke lett de heller.. Uff...

Skrevet

Nei - han fortjener ikke friheten på mange mange år ennå. Den saken gikk veldig innpå meg, siden det skjedde i min hjemkommune, og at jeg var kjent i området - og hadde venner med barn på alder med de som ble drept. Har også en kamerat som var med og lette.

Jeg er usikker på hva jeg synes er rett straff - det er nok sprik mellom det jeg mener offisielt og det jeg hadde ment dersom det hadde vært mitt barn som hadde vært utsatt for dette.

Skrevet

Jeg er generelt i mot dødstraff, men denne personen skulle så absolutt ikke fått lov å leve, når en vet hva vedkommende har gjort. At han nekter for alt, hvem hadde ikke det? Hvis de ikke fant bevis, hvorfor skulle han da innrømme noe? Det er vel ikke så "greit" å ha det på seg at han var vært med og drept to jenter? Det er jo ingenting å være stolt av? Hvorfor skulle en person, en såkalt venn, dra ham inn i noe, hvis ikke det var noe sannhet i det? Nei, den dagen han slipper ut, så håper jeg at noen tar loven i egne hender... Skulle hatt en "Dexter" i virkeligheten også...

Det han har gjort kan aldri tilgis, og det er enda verre at han ikke innrømmer noe som helst.

Hvordan kan du generelt være imot dødsstraff, men så mene at det er riktig i enkelte tilfeller? Da er du jo for dødsstraff.

hidi, the scorpion
Skrevet

Er totalt i mot dødsstraff, men ikke i mot livstisstraff (dvs å sitte i fengsel for resten av livet).

Noen fanger burde aldri slippe ut av fengslet:(

Skrevet

Nei, jeg syns ikke han fortjener frihet nå. Jeg syns han skal sitte inne så lenge som overhodet mulig. I motsetning til hva han selv hevder, så tror jeg ikke et øyeblikk på at han er uskyldig. Han spiller på det faktum at sterkeste beviset mot ham, så vidt jeg husker, er at han ble angitt av sin medskyldige bestekamerat.

Gjest kinelle
Skrevet

Livstid som faktisk er livstid er det han fortjener.

hidi, the scorpion
Skrevet

Livstid som faktisk er livstid er det han fortjener.

Helt enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...