Gå til innhold

Please svar har spurt om dette før

Anbefalte innlegg

Jeg har tachycardi pulsen min har steget fra 75-80 til 105-130.

Denne økningen har kommet siden januar. Har brukt Efexor og Lamictal lenge, med normal puls.

Bruker Nå 50 mg Sarotex i tillegg for søvn. Kan det skyldes Sarotex?

Er det farlig?,Blodtryksmålingen min viser også et ekg symbol nå og da. Har to forskjellige apparater og begge viser det samme. Er også tungpustet.

Er ung, ikke overvekting, men har forhøyet blodtrykk. 160-110.

Men har tatt ekg flere ganger og den er fin. Alle organer er også i orden.

Til informasjon hvis det skulle ha betydning, jeg har brukt flunipam og rivotril fast lenge, men nå tar jeg det bare en gang i bland da sarotex har blitt en erstatning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343410-please-svar-har-spurt-om-dette-f%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei- har du målt pulsen når du hviler? Kan det være at pulsen er høy fordi du har vært i en eller annen form for aktivitet? Hvis du ligger rolig i ca fem minutter og tar pulsen, hvor høy er den da?

Hvilepuls opp til 110 regnes for normalt.Det kan kanskje være at blodtrykket ditt har sunket-Har du målt denne nylig? I så fall vil pulsen din øke. Da jeg brukte efexor for noen år tilbake, husker jeg også at jeg hadde forhøyet puls. Hvis du har med hvilepuls på 130 etter hvile over noen minutter, ville jeg oppsøkt legevakten for en sjekk.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...