Gå til innhold

Facebook


Gjest Et trist liv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er morsomt å få kontakt med gamle venner jeg har flyttet fra f.eks. Særlig dem jeg studerte sammen med i USA for snart 20 år siden.

Holder kontakt med søskenbarna mine der også. Koselig at vi kan følge litt mer med på hverandres liv igjen selvom vi bor langt unna hverandre. Det er kjappere å følge hverandres status på Facebook enn det er å sende en mail til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det, etter så mange år med internett, som gjør at noen enda sitter på den måten du gjør: Å dømme andre etter egne ideer om hva de er å gjør?

Snakk om å sette folk i bås! Se deg selv i speilet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er oppegående - hvorfor er du her inne da? ;-)

Hvis man har vennene sine spredt ut over hele Norge (og også venner i utlandet), så er Facebook perfekt :) Nå kan jeg skravle med venner jeg ellers ikke treffer så ofte. Supert :)

Men jeg har altså kapasitet nok til å leve et liv utenom Facebook også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjortis på snart førti

La meg gjette. Enten er du usosial, litt bitter med få venner og har derfor heller ikke noe grunnlag for å være på facebook selv...

Eller så er du hypersosial har mange venner i real life og har rett og slett ikke tid til å være inne på facebook. (Bare Dol?!)

Tenker mest det er det første eksempelet somstemmerr..

Trist liv sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kusinen

Så du bruker ingen tid på facebook?? Da ville jeg heller sagt at ikke DU var særlig oppegående;) Facebook har kommet for å bli og er et av de beste kommunikasjonsmidler vi har i dag utenom telefon.

Går ut i fra at du er en av dem som brukte lang tid på å få deg mobiltelefon også;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Så du bruker ingen tid på facebook?? Da ville jeg heller sagt at ikke DU var særlig oppegående;) Facebook har kommet for å bli og er et av de beste kommunikasjonsmidler vi har i dag utenom telefon.

Går ut i fra at du er en av dem som brukte lang tid på å få deg mobiltelefon også;-)

Da er nok ikke jeg særlig oppegående heller:-) Jeg brukte lang tid på å få meg mobiltelefon, og jeg måtte mases på lenge før jeg kom meg på facebook og fremdeles har jeg ikke nettbank, men det er like om hjørnet.

Facebook synes jeg fremdeles ikke er veldig spennende og bruker lite tid der, men jeg ser det er nyttig når jeg vil ha tak i noen og det er lettere å holde kontakten med litt mer perifere venner og slekninger.

Noen sitter jo der hele dagen og legger ut statuser. Jeg forsår ikke morroa med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du bruker ingen tid på facebook?? Da ville jeg heller sagt at ikke DU var særlig oppegående;) Facebook har kommet for å bli og er et av de beste kommunikasjonsmidler vi har i dag utenom telefon.

Går ut i fra at du er en av dem som brukte lang tid på å få deg mobiltelefon også;-)

Oisann, det var da voldsomt!! ;-) da er jeg visst ikke særlig oppegående...;-)

Men jeg har hatt egen mobiltelefon siden 1998-99 og "familiemobil" siden cirka 1992 (?). Det var den tiden da vi tenkte at det 'holdt' med én mobil felles for paret *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en av hovedgrunnene at det gjør det lettere å holde kontakten med venner og slekt som bor langt unna - i utland og innland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke tar overhånd, er da Facebook et nyttig og kjekt verktøy for å holde kontakt med familie, venner og kjente som bor litt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hva er det som kan få tilsynelatende oppegående voksne mennesker til å bruke tid på facebook?''

Det er sannsynligvis samme årsak som får tilsynelatende oppegående voksne mennesker til å sette seg ned å skrive et innlegg om hva andre oppegående voksne mennesker bruker så tid på og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mirakelet

''Hva er det som kan få tilsynelatende oppegående voksne mennesker til å bruke tid på facebook?''

Det er sannsynligvis samme årsak som får tilsynelatende oppegående voksne mennesker til å sette seg ned å skrive et innlegg om hva andre oppegående voksne mennesker bruker så tid på og ikke...

Hehe godt sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt genialt. Får sendt meldinger til sine venner uten å måtte huske epost-adresse og mobilnummer som ofte skifter.

Få kontakt med gamle venner man ikke har sett på mange år og som man mistet kontakten med fordi man ikke lenger hadde adresse og telefonnummer.

Kan dele bilder med de man ønsker å dele med.

Får info om ting som skjer i nærmiljøet som man ellers ikke ville visst om.

Osv.

Personlig er jeg innom facebook en gang hver ettermiddag, leser oppdateringer, svarer på meldinger osv. Synes livet mitt er bittelitt morsommere med facebook, ikke minst pga kontakt med gamle venner som man har savnet i årevis.

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Et trist liv?

La meg gjette. Enten er du usosial, litt bitter med få venner og har derfor heller ikke noe grunnlag for å være på facebook selv...

Eller så er du hypersosial har mange venner i real life og har rett og slett ikke tid til å være inne på facebook. (Bare Dol?!)

Tenker mest det er det første eksempelet somstemmerr..

Trist liv sa du?

Nå ble jeg overrasket:) De analysene dine var litt morsomme. Men kjenner meg heldigvis ikke igjen:)

Jeg bare stilte et impulsivt spørsmål fordi jeg ikke helt forstår meg på dette med facebook for voksne folk, ikke noe verre enn det.

Jeg er ikke redd for nye ting og mobiltelefon har jeg hatt helt fra den virkelig store modellen",humrer". Og jeg elsker å sende meldinger.

Har veldig masse venner, men ikke behov for å være på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...