Gå til innhold

Hva er forskjell på begjær og forelskelse?


Gjest Nickløsheletia

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia

Det lurer jeg på i dag. Er det noen som vet?

Nå blir jeg litt privat men...

Jeg var veldig forelsket i mannen min da jeg traff han. Synes han var veldig kjekk (synes jeg enda) og vi hadde sex flere ganger daglig i flere måneder. Kunne stoppe bilen for å ha sex osv. Vi var unge og vi gjør ikke det lenger nå. Stopper bilen altså for ha sex altså:-)

Men begjæret kom jo pga. forelskelsen, men Nhd mener at det går an å ha begjær uten å være forelsket.

Det forstår jeg ikke helt. Hva skaper dette begjæret da, hvis forelskelsen ikke er til stede? En stor tiss, en fin kropp eller hva?

Er det noen her som kan forklare meg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Franzeska

    5

  • jubalong70

    2

  • Mrs D

    2

  • Mary Poppins

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Det er vanlig at menn begjærer kvinner uten å være forelsket i dem. Kvinner derimot må helst være forelsket for å begjære en mann.

Begjær har med den fysiske og psykiske lengselen etter å ha sex mens forelskelse er mye mer. Når jeg er forelsket er alt rosenrødt og jeg vil helst sveve. Kjærlighet er den tredje variant hvor du blir virkelig glad i noen og den kan vare. Forelskelse varer ikke, men den kan komme igjen og igjen i et forhold.

Privat kan jeg begjære en mann jeg liker uten å være forelsket og ha en god sex, men jeg blir som regel fort forelsket hvis sexen er god og fortsetter. Det tar mye lenger tid for mennene og skaper ofte frustrasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kusinen

Begjær handler vel mer om selve den seksuelle tenningen en har på partner. Et forhold med begjær er med andre ord et finere uttrykk for å si at det er e et seksuelt forhold.

Det går på samme måte an å være forelsket uten å tenne på en person. Men dette var vel mest vanlig på barne/ungdomsskolen. Og jeg tror det lettere forekommer blant jenter enn gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Det er vanlig at menn begjærer kvinner uten å være forelsket i dem. Kvinner derimot må helst være forelsket for å begjære en mann.

Begjær har med den fysiske og psykiske lengselen etter å ha sex mens forelskelse er mye mer. Når jeg er forelsket er alt rosenrødt og jeg vil helst sveve. Kjærlighet er den tredje variant hvor du blir virkelig glad i noen og den kan vare. Forelskelse varer ikke, men den kan komme igjen og igjen i et forhold.

Privat kan jeg begjære en mann jeg liker uten å være forelsket og ha en god sex, men jeg blir som regel fort forelsket hvis sexen er god og fortsetter. Det tar mye lenger tid for mennene og skaper ofte frustrasjoner.

Så det du sier her, er at begjær egentlig bare er det samme som å være kåt. Da forstår jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Begjær handler vel mer om selve den seksuelle tenningen en har på partner. Et forhold med begjær er med andre ord et finere uttrykk for å si at det er e et seksuelt forhold.

Det går på samme måte an å være forelsket uten å tenne på en person. Men dette var vel mest vanlig på barne/ungdomsskolen. Og jeg tror det lettere forekommer blant jenter enn gutter.

På barne barne/ungdomskolen har man vel ikke kommet så langt at sex er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Så det du sier her, er at begjær egentlig bare er det samme som å være kåt. Da forstår jeg:-)

Der traff du spikeren på hodet;-) Begjær er finere ord enn kåtskap, men betyr akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Bra spørsmål. Og hva med lidenskapen? Henger lidenskap og begjær sammen?

Lidenskap er ikke helt det samme som begær. Lidenskap og begjær er mere litterære ord enn kåtskap, og lidenskap kamuflerer mye mer at det dreier seg om sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kusinen

På barne barne/ungdomskolen har man vel ikke kommet så langt at sex er veldig viktig.

Nei, men vi kan bli forelsket for det! Med andre ord, forelskelse uten begjær;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidenskap er ikke helt det samme som begær. Lidenskap og begjær er mere litterære ord enn kåtskap, og lidenskap kamuflerer mye mer at det dreier seg om sex.

Men begge deler handler om kåthet og sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Nei, men vi kan bli forelsket for det! Med andre ord, forelskelse uten begjær;-)

Jeg blir ikke forelsket uten begjær, men det kan hende at jeg ble det da jeg gikk på barneskolen;-)

Jeg har mye sexuell lidenskap;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Jeg blir ikke forelsket uten begjær, men det kan hende at jeg ble det da jeg gikk på barneskolen;-)

Jeg har mye sexuell lidenskap;-)

''Jeg blir ikke forelsket uten begjær, men det kan hende at jeg ble det da jeg gikk på barneskolen;-)''

Nemlig! Det er det jeg vil frem til. På barneskolen går det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begjær er samme som kåthet, men lidenskap er ikke helt det samme etter min følelse.

Men du klarer ikke å gi noen mer spesifikk beskrivelse av lidenskap du heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men vi kan bli forelsket for det! Med andre ord, forelskelse uten begjær;-)

Jeg tviler på at voksne mennesker blir forelsket uten begjær. Kan ikke skjønne hvordan det går ann i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Men du klarer ikke å gi noen mer spesifikk beskrivelse av lidenskap du heller?

Lidenskap og forelskelse er det samme.

Begjær er det samme som å være kåt, eventuelt det samme som å være forelsket, bare at folk har forskjellig ord på det.

Tror jeg.

Men, da kan man jo føle begjær til et sexleketøy også, så får ikke det helt til å stemme heller.

Nei, jeg tror det handler om det samme.

Jeg tror ikke det er mulig å føle begjær eller lidenskap uten å være ihvertfall litt forelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kusinen

Jeg tviler på at voksne mennesker blir forelsket uten begjær. Kan ikke skjønne hvordan det går ann i så fall.

Jeg ga en mann jeg var VELDIG glad i en sjanse..selv om jeg ikke tente så veldig på ham i utgangspunktet. Begjæret kom etterhvert og i dag ville jeg ikke hatt noen andre enn han;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franzeska

Lidenskap og forelskelse er det samme.

Begjær er det samme som å være kåt, eventuelt det samme som å være forelsket, bare at folk har forskjellig ord på det.

Tror jeg.

Men, da kan man jo føle begjær til et sexleketøy også, så får ikke det helt til å stemme heller.

Nei, jeg tror det handler om det samme.

Jeg tror ikke det er mulig å føle begjær eller lidenskap uten å være ihvertfall litt forelsket.

Nei, det ligger nok ihvertfall mer på det følelsesmessige og medmenneskelige plan, så tror vi kan luke vekk sexleketøyet her, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg ga en mann jeg var VELDIG glad i en sjanse..selv om jeg ikke tente så veldig på ham i utgangspunktet. Begjæret kom etterhvert og i dag ville jeg ikke hatt noen andre enn han;-)

Du var forelsket uten å føle begjær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...