Gjest kroppsutstilling Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Er det andre som har sett denne utstillingen? Jeg var på den nylig, og jeg kjenner at jeg er temmelig skeptisk til det jeg så. I starten syntes jeg det var svært interessant å se anatomien til et menneske på nært hold. Men da utstillingen gikk over til å bli mer og mer makaber (skulle være humoristisk) ble jeg mer skeptisk. Man er opplært til å ha respekt for de døde, og dette ble for meg uetisk. Man gjør seg også tanker om hvordan han kan ha fått tak i så mange døde unge mennesker. Man går til utstillingen uten helt å være forberedt på hva som møter en. Har søkt på nettet nå, og ser at det står en del om utstillingen. Jeg synes også at det er merkelig at det er så mange kropper som ikke var der på denne utstillingen. Hvilke inntrykk satt du igjen med etterpå? Jeg følte at deler av utstillingen var ok. Tidligere var slike anatomi-studier forbeholdt medisinerstudenter. Men man lærer en del. Blant annet likte jeg delen der de fokuserte på røyking. Men da jeg så siste del av utstillingen, tenkte jeg at det kun var et "skalkeskjul" for at utstillingen skal ha belegg for å være seriøs. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343427-die-k%C3%B6rperwelt-eller-body-world/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.