Gå til innhold

Angst / alkoholisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pårørende med en trofast samboer og voksne, utflytta barn.

Saken er at han etter mitt og hans samboers syn har utvikla et alkoholproblem. Han har alltid vært "sterk og suksessfull", men via jobb og annet utvikla et avhengighetsforhold til alkohol; mye drikking i jobbsammenheng og etter hvert på fritida - daglig og nå fra morgen til kveld. De er opptatt av å opprettholde fasaden og for enhver pris skjule det reelle problemet.

Dette har pågått i flere år, men det siste året har han vært sykemeldt pga angst (vet man kan diskutere høna & egget, men velger å tro at dette er et symptom av drikkingen).

Han hår fått utskrevet Sobril og Stesolid (av to ulike leger) da han skjelver så mye på hendene at han ikke en gang klarer å innta morgenkaffien, isolerer seg +++.. Han har også en betydelig grad av korttidshukommelsesvikt.

Etter min og hans samboers mening (vi er selvfølgelig ikke fagpersoner) er dette et resultat av "fylleangst".

Mitt spørsmål: Viss vi "varsler" fastlegen og h*h evt får han til å innse at han trenger hjelp for misbruket - kan han bli kvitt (den lammende) angsten og evt restituere hukommelsen? Og hvor lang tid vil det evt ta?

Takknemlig for svar...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...