Gå til innhold

Velger å droppe Lyrica

meira

Anbefalte innlegg

Hadde et tidligere innlegg ang bivirkniner av Lyrica. Jeg fikk anbefalt denne for angst av min Psykiater. Jeg velger å høre på NHD`s uttalelse ang dette preperatet, er livredd for avhengighet igjen, etter at jeg sluttet med rusproblematikk for seks år siden. I dag rører jeg verken B, A preperater eller alkohol, og har ikke gjort dette på seks år, uten noe tilbakefall.Merket også bivirkninger som å føle meg "småfull". Dette skulle visst gi seg, men selv tar jeg ikke sjangsen.

Synes det er rart at det er forskjellige meninger ang Lyrica fra spesialister innen psykiatri. Stoler jo på at de vet hva de snakker om.Takk for bidrag i forrige innlegg.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, har også droppet Lyrica. Opplevd samme bivirkninger som deg, vanskelig å konse + følelse av å være småfull, tåkesyn, ustø. Funka ok for GAD, men må tenke framover, at en skal fungere på sikt også. Begynt å løpe og svømme, 1-2 timer hver dag, og det hjelper. Spiser sunt og unngår for mye koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har også droppet Lyrica. Opplevd samme bivirkninger som deg, vanskelig å konse + følelse av å være småfull, tåkesyn, ustø. Funka ok for GAD, men må tenke framover, at en skal fungere på sikt også. Begynt å løpe og svømme, 1-2 timer hver dag, og det hjelper. Spiser sunt og unngår for mye koffein.

Tenker også som deg, at jeg faktisk må være klar i toppen. Fungerte på angsten, men ble som å være helt ved siden av meg selv, klarte ikke tenke klart eller få med meg ting som blir sagt.Da er det bedre å gå med angst, å heller jobbe med andre alternativer.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også som deg, at jeg faktisk må være klar i toppen. Fungerte på angsten, men ble som å være helt ved siden av meg selv, klarte ikke tenke klart eller få med meg ting som blir sagt.Da er det bedre å gå med angst, å heller jobbe med andre alternativer.

Mvh

Det er greit å kunne være litt klar i toppen også ja :) Og å bli avhengig er ikke videre positivt. Tror Atarax kan være et greit alternativ, som ikke gir avhengighet. Trøtthet kan være bivirkning, men skal gå over etter noen dagers bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er rart det er ulike meninger ute og går, mellom spesialister. Ihvertfall på medisinfronten.. Det høres jo helt feil ut at du skal starte på en avhengighetsskapende medisin, spesielt når du har vært gjennom denne problematikken tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det så lurt? Psykiateren som har skrevet de ut, kjenner deg sikkert bedre enn brukere på DOL...

Psykiateren har ikke kjent meg lengre enn siden i høst.Jeg tør ikke begynne på en medisin som NHD mener er klart avhengighetsskapende. Dessuten var min erfaring å bli "full" på denne medisinen-Velger å hoppe av nå etter to dager før den "setter" seg. Tør ikke-rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyrica er nylig satt på legemiddelverkets overvåkningsliste ut i fra følgende begrunnelse:

''pregabalin (Lyrica) og alprazolam (Xanor) på grunn av meldinger om mulig misbruk. Legemiddelverket ønsker ytterligere data om disse problemstillingene, og ber

derfor om at tilfeller av avhengighet, overforbruk, misbruk eller seponeringsproblemer

meldes som bivirkninger.

''

Limt inn fra http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82281.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er rart det er ulike meninger ute og går, mellom spesialister. Ihvertfall på medisinfronten.. Det høres jo helt feil ut at du skal starte på en avhengighetsskapende medisin, spesielt når du har vært gjennom denne problematikken tidligere.

Det tar ofte tid før alle potensielle virkninger og bivirkninger er kartlagt for et medikament. Av den grunn står nå Lyrica på legemiddelverkets overvåkningsliste, sammen med bla xanor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyrica er nylig satt på legemiddelverkets overvåkningsliste ut i fra følgende begrunnelse:

''pregabalin (Lyrica) og alprazolam (Xanor) på grunn av meldinger om mulig misbruk. Legemiddelverket ønsker ytterligere data om disse problemstillingene, og ber

derfor om at tilfeller av avhengighet, overforbruk, misbruk eller seponeringsproblemer

meldes som bivirkninger.

''

Limt inn fra http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82281.aspx

Takk for info-

Skulle fantes angstpiller som ikke var vanedannende,virket bra, førte til bedre konsentrasjon og mer energi;) Bare det at den finnes faktisk ikke-

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ofte tid før alle potensielle virkninger og bivirkninger er kartlagt for et medikament. Av den grunn står nå Lyrica på legemiddelverkets overvåkningsliste, sammen med bla xanor.

Takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...