Gå til innhold

Arbeidsledig og sykepengegrunnlag

Anbefalte innlegg

Jeg var ansatt i en midlertidig stilling frem til 31 desember 2009, og er for tiden arbeidsledig. I mange år har jeg slitt med en depresjon som kommer og går og varierer i alvorlighetsgrad. Nå er jeg veldig langt nede igjen og klarer ikke jobbe hvis jeg skulle bli pålagt noe av NAV.

Det rette blir vel å sykmelde seg, så da lurer jeg på hvordan mine sykepenger skal regnes ut.

Når jeg leser på NAV sine sider ang. sykepenger så står det:

Sykepenger fra folketrygden.

"Den aktuelle ukeinntekten omregnes til årsinntekt. Dersom denne inntekten avviker mer enn 25 prosent fra den pensjonsgivende årsinntekten, skal sykepengegrunnlaget likevel svare til den sistnevnte inntekten, som regel beregnet på grunnlag av gjennomsnittet av de pensjonspoengtallene som er fastsatt for de tre siste årene før du ble syk."

Betyr dette at det er dagpengene mine nå som blir lagt til grunn ved utregning av sykepenger, eller blir sykepengegrunnlaget regnet ut ifra arbeidsinntekten jeg hadde i 2009 ?

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343439-arbeidsledig-og-sykepengegrunnlag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...