Gjest meg Skrevet 31. august 2001 Del Skrevet 31. august 2001 Er det større sjanse for at de som legger lett på seg av usunn kost, også går lettere opp i vekt ved bruk av p-piller? Eller er det ikke noen sammenheng? Hvilke merker gir størst vektøkning....jeg har ikke lyst å begynne på p-piller dersom det er vanlig at man går opp i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34344-opp-i-vekt-av-p-pillen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 1. september 2001 Del Skrevet 1. september 2001 Jeg vet ikke om dette har vært undersøkt systematisk. Yasmin er en p-pille som gjerne er forbundet med liten vektøkning. Her er et tidligers spørsmål jeg har besvart om Yasmin. "Yasmin Hvordan er den nye p-pillen Yasmin sammenlignet med andre p-piller? Er den bedre eller tryggere? Bør jeg bytte til denne pillen? Yasmin er en ny p-pille. Den beskytter like effektivt mot å bli uønsket gravid og har samme beskjedne risiko for alvorlige bivirkninger som andre moderne p-piller. Det er første og fremst når det gjelder lettere bivirkninger at Yasmin skiller seg fra andre p-piller. Studier tyder på at Yasmin i motsetning til de fleste av konkurrentene, kan forårsake en viss vektreduksjon. Dersom man er plaget av akne (kviser) kan man også merke en bedring av disse. I likhet med andre p-piller kan Yasmin lindre menstruasjonssmerter og premenstruelle spenninger (PMS). Det er viktig å understreke at ingen p-piller passer for alle, og at det kan være verdt å bytte merke hvis man er plaget av bivirkninger som for eksemepel trishet, nedsatt seksuell lyst eller uregelmessige blødninger. Hvis du trives med den p-pillen du nå bruker, synes jeg ikke du bør bytte med mindre du er plaget av kviser." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34344-opp-i-vekt-av-p-pillen/#findComment-132844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.