Gå til innhold

hypofysen forvirret


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei Jeg lurer på en ting. Har vært hos gynekolog fordi jeg ikke fikk igjen mensen på ett halvt år pga av at jeg sluttet på p-piller. Gynekologen tok blodprøver og fant ut at Hypofysen min hadde blitt forvirret når jeg sluttet med p-pillene og det var derfor jeg fikk mere hår på haken. Fikk pergotime av henne for å få igang mensen igjen og fikk de pillene fordi jjeg prøver å bli gravid. Mitt spørsmål er da: Når kroppen blir normal igjen og når jeg får igang mensen helt blir hårene borte da? Har en farmasøyt jeg kjenner som sier at man kan få det når kroppen blir forvirret og sannsynligvis vil de bli borte når kroppen kommer igang igjen.men hvis det blir borte hvor lang tid vil det ta ca? har fått litt mensen nå, men ikke mye. men når jeg snakket sist med gynokologen så sa hun at alt ville ordne seg så vet ikke om hun mente at hårene vil også bli borte. Håper på raskt svar. Hilsen meg Innsendt av jente 26 år – bacchus1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er ikke helt enig i den forklaring om ’forvirring i hypofysen’. Mer nærliggende er at du har tilstanden PCOS hvor eggstokken produserer for mye mannlig hormon og hvor det sjelden eller manglende eggløsning. Det er da ofte mange små cyster på eggstokkene. Pergotime er en god behandling for å få eggløsning i gang så du har mulighet for å bli gravid. Da jeg ikke har resultat av hormonanalysene, kan jeg ikke gi fullstendig informasjon. Hvis du er overvektig, bør du forsøke å gå ned i vekt, det vil hjelpe på hårveksten. Hvis du blir gravid vil det skje en stor omstilling og sannsynligvis vil hårveksten gå tilbake. Ellers er det ikke mulig å forutsi noe om tilbakegang i hårveksten.

Lykke til med å forsøke å bli gravid. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...