Gå til innhold

ungdom/stefar....

Gjest orker ikke..

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke..

Hei, er litt uskikker om dette er ditt fagfelt, men situasjonen er følgende. Vært samboer i 3 år, mitt barn på 14 og min samboer er ikke på talefot, ser ikke på hverandre eller hilser.(har gått fra ille til værst) Han(samboer) snakker kun til henne, når hun gjøre "feil"..(hun og jeg har bare vært oss to, fremtil for 4 år siden). Hun på sin side, føler at han alldrig gjøre noe for henne, kun for sine egne barn. (17 og 20 år). Hun sier at hun hate ham, og det å sette seg ned å snakke om problemet er ingen løsing..Han ønsker at vi alle 3 tar en prat...med meg som megler...Jeg på min side, føler at han faktisk må vise henne/meg, at han bryr seg om henne og at ved "praksis arbeide" vil mye løse seg..Jeg har ett godt forhold til hans barn, men jeg er også på tilbudsiden, og gjøre mye for dem. Noe jeg har lyst å slutt med til han våkner...men det er jo heller ikke rettferdig....Ingen av dem vil gå til familierådgiving. Mitt problem er at jeg er i midten, men mitt fokus er selvfølgi 14 åringen, og hun har faktisk rett i mye, han gjør ikke mye, og prater kun om han MÅ. Men jeg kan heller ikke la henne ødelegg mitt samliv...Mitt spørsmål er hvordan er den beste løsningen for en slit faslåst situasjon?. De står milevis unna hverandre, må man vente til hun blir voksen og da forhåpenligvis forstår mer. Hva ville man ha gjort i en behandlings form??..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343476-ungdomstefar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rigoletta

'' Men jeg kan heller ikke la henne ødelegg mitt samliv...Mitt spørsmål er hvordan er den beste løsningen for en slit faslåst situasjon?''

Syns du ikke du skal la henynet til barnet ditt gå foran hensynet til mannen din? Han er den voksne her og bør begynne å oppføre seg som en voksen. Det er hans ansvar å oppføre seg på en sånn måte at datteren din ønsker å nærme seg han.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343476-ungdomstefar/#findComment-2907829
Del på andre sider

'' Men jeg kan heller ikke la henne ødelegg mitt samliv...Mitt spørsmål er hvordan er den beste løsningen for en slit faslåst situasjon?''

Syns du ikke du skal la henynet til barnet ditt gå foran hensynet til mannen din? Han er den voksne her og bør begynne å oppføre seg som en voksen. Det er hans ansvar å oppføre seg på en sånn måte at datteren din ønsker å nærme seg han.

Helt enig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343476-ungdomstefar/#findComment-2907831
Del på andre sider

Barna kommer først. De har kun sine foreldre å stole på...

En voksen partner bør respektere dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343476-ungdomstefar/#findComment-2907924
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Hva om din samboer og hun tar seg en shoppingtur og avslutter på burgerking eller liknende? Dvs han må være på tilbuds siden.

Spør han om hvilken situasjon han ønsker. Om han ønsker fred- så spør du hva han er villig til å gjøre for å få fred. Det er da du evt kan foreslå denne shoppingsturen.

Samme gjør du med din datter. Si i så fall at det er stefaren som ønsker at de skal få bedre forhold.

Ellers så er det også personkjemi ute og går. Kanskje de bare ikke tåler trynet av hverandre. I så fall må de gjøre det beste ut av det. Oppføre seg voksent (selvfølgelig kan du ikke forlange det av 14 åringen- men av samboreren). Han må overse ting som irriterer han og heller trekke seg litt unna. Dersom han ignorerer "irriterende oppførsel" så kan den faktisk opphøre (fordi hun ikke får respons der hun evt ¨ønsket det).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343476-ungdomstefar/#findComment-2908123
Del på andre sider

Hva om din samboer og hun tar seg en shoppingtur og avslutter på burgerking eller liknende? Dvs han må være på tilbuds siden.

Spør han om hvilken situasjon han ønsker. Om han ønsker fred- så spør du hva han er villig til å gjøre for å få fred. Det er da du evt kan foreslå denne shoppingsturen.

Samme gjør du med din datter. Si i så fall at det er stefaren som ønsker at de skal få bedre forhold.

Ellers så er det også personkjemi ute og går. Kanskje de bare ikke tåler trynet av hverandre. I så fall må de gjøre det beste ut av det. Oppføre seg voksent (selvfølgelig kan du ikke forlange det av 14 åringen- men av samboreren). Han må overse ting som irriterer han og heller trekke seg litt unna. Dersom han ignorerer "irriterende oppførsel" så kan den faktisk opphøre (fordi hun ikke får respons der hun evt ¨ønsket det).

Hei..beklarer var litt fraværende i helgen. Takk for alle svar...Ting er svært vanskelig, og jeg føler etterhvert en bismak i munnen over hele situasjone....er som å ha 2, 14 åringer i hus....Han har lovet å skjerpe seg, så da får vi jo se.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343476-ungdomstefar/#findComment-2909408
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...