Gå til innhold

Etter overfallet...


Nikita

Anbefalte innlegg

Som jeg skrev noe om på åpent forum 30/8, ble jeg overfalt av en tidligere "venninne" på Tirsdagen. Det føltes ut som det var kniv, men siden politiet fant en skrutrekker med blod på hos henne, er det nok det hun stakk meg med.

Jeg var utrolig heldig, siden det ene stikket er kun 1 mm unna øyet.

Politiet var her samme kveld og tok bilder av der hvor jeg har skadene, og jeg satt nede hos de i forklaring (anmeldelse) i over 2 timer dagen etter. Hun jenta innrømma ovenfor politiet hva hun hadde gjort før jeg anmeldte det.

Vel, fysisk går det ganske greit, er bare øm og blå omtrent overalt! Men det psykiske er det værre med. Jeg prøver desperat å fortrenge hva som skjedde, følelsen jeg hadde da jeg trodde jeg skulle bli drept, følelsen av det første stikket. Jeg er normalt ekspert på å fortrenge vonde ting, men nå virker det ikke som det går. Jeg har vel greid å viske vekk endel av det i hodet, men ikke alt. Skvetter når tlf ringer, tør ikke åpne døra når det ringer på, og føler meg fullstendig tom innvendig.

Føler at jeg svikter fullstendig som mor for ungane her, fordi jeg er irritabel og orker ikke leke med de eller snakke noe særlig med de. Det har vært et ork bare å få de av gårde på skole på morgenene. Føler et fullstendig kaos i hodet mitt hele tiden.

Vil helst bare sove og sove..slik at jeg ikke tenker. Men de forbaskede tankene er jo der selv når jeg sover, - fordi jeg drømmer om det som skjedde!

Hvorfor jenta gjorde dette, aner jeg egentlig ikke. Jeg husker ikke alt i forkant. Jeg så at hun var rusa på ett eller annet, jeg har aldri sett henne hverken full eller rusa før. Hun drakk øl den tiden jeg var der, og det var da jeg var i ferd med å skulle reise hjem, at hun klabba til meg. Jeg prøvde å dytte henne vekk, og plutselig kjenner jeg at jeg blir stukket i ansiktet og at det renner blod. Jeg ble vel mer eller mindre desperat, livredd, og fikk slengt henne i bakken. Før jeg fikk holdt hendene hennes og løpt vekk, stakk hun meg flere ganger. Jeg har 3 stikk i ansiktet, 2 på ryggen, 1 på låret og 2 på armene.

Legevakta ga meg stivkrampesprøyte, og sprutet på noe greier som svidde noe helt for j**** i de stikkene.

Jeg har aldri vært i slosskamp før, aldri opplevet noe slikt som dette, og heller aldri sett denne jenta slik før. Jeg er livredd for at hun skal komme tilbake og drepe meg når mannen min er på jobb. Politiet sa at det kom ikke til å skje, fordi hun angret seg oppriktig og var svært forskrekket over hva hun hadde gjort selv.

Men allikevel ER jeg redd. Og å gå rundt og bare tenke og tenke hele tiden, er så innmari vondt..føler jeg er i ferd med å bli gal!

Vel, det var godt å få skrevet dette, jeg har veldig problemer med å snakke om ting som er vondt, har aldri greid å åpne meg for hverken psykiatere eller psykologer engang. Trodde vel heller aldri jeg skulle skrive her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg vil innstendig oppfordre deg til å endre litt på venene om fortrenging denne gangen.

Du har vært utsatt for det vi kaller en "katastrofal hendelse". Faren ved dette er at en kan utvikle posttraumatisk stressyndrom - PTSD - en slags angstlidelse.

Dette kan forebygges ved samtaler.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med legen din med tanke på å få bearbeidet opplevelsene og luftet ut tankene og følelsene.

Lykke til :-)

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nikita

Tragisk når sånt skjer, og ekstra trist at du skulle måtte oppleve det......

Men du bør absolutt finne noen å snakke med det om, du må få det ut av systemet, ellers vil utryggheten bare bli sterkere....

Men slike ting skjer sjelden to ganger med samme person da....det er kanskje en liten trøst?

Send meg en mail da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drittlei

Jeg vil innstendig oppfordre deg til å endre litt på venene om fortrenging denne gangen.

Du har vært utsatt for det vi kaller en "katastrofal hendelse". Faren ved dette er at en kan utvikle posttraumatisk stressyndrom - PTSD - en slags angstlidelse.

Dette kan forebygges ved samtaler.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med legen din med tanke på å få bearbeidet opplevelsene og luftet ut tankene og følelsene.

Lykke til :-)

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

Hvis jeg må begynne på medisiner for min fæle magefølelse,hva slags skal jeg ta? Bivirninger? Avhengighet?

Leste en plass at det er best å gå med angsten så lenge som mulig for da forsvant den av seg selv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil innstendig oppfordre deg til å endre litt på venene om fortrenging denne gangen.

Du har vært utsatt for det vi kaller en "katastrofal hendelse". Faren ved dette er at en kan utvikle posttraumatisk stressyndrom - PTSD - en slags angstlidelse.

Dette kan forebygges ved samtaler.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med legen din med tanke på å få bearbeidet opplevelsene og luftet ut tankene og følelsene.

Lykke til :-)

"Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen."

..Ser nok ut som jeg ufrivillig bryter vanen med fortrenging ja, jeg får ikke denne hendelsen ut av hodet!

Det som også er ille, er at andre gamle ting nå også dukker opp for fullt, f.eks hvordan jeg ble tvunget til sex med en gutt hver helg fra jeg var 14-15 år gammel.

Men det er vel ikke uvanlig, at når noe som nå skjedde skjer, så kan gamle fortrengte ting også dukke opp?

Har det mildt sagt jævlig nå, og kommer til å kontakte psykolog på mandag. (hvis jeg tør!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

..Ser nok ut som jeg ufrivillig bryter vanen med fortrenging ja, jeg får ikke denne hendelsen ut av hodet!

Det som også er ille, er at andre gamle ting nå også dukker opp for fullt, f.eks hvordan jeg ble tvunget til sex med en gutt hver helg fra jeg var 14-15 år gammel.

Men det er vel ikke uvanlig, at når noe som nå skjedde skjer, så kan gamle fortrengte ting også dukke opp?

Har det mildt sagt jævlig nå, og kommer til å kontakte psykolog på mandag. (hvis jeg tør!)

Det er helt vanlig at også tidligere forferdelige hendelser dukker opp igjen når en på nytt er blitt krenket eller truet på livet.

Det er fornuftig av deg å oppsøke psykolog igjen.

Ønsker deg lykke til :-)

"Informasjon vi internett... osv som i forrige svar..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig at også tidligere forferdelige hendelser dukker opp igjen når en på nytt er blitt krenket eller truet på livet.

Det er fornuftig av deg å oppsøke psykolog igjen.

Ønsker deg lykke til :-)

"Informasjon vi internett... osv som i forrige svar..."

"Informasjon vi internett... osv som i forrige svar..."

Liker den varianten *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med innleggene dine, men kan vel knapt forestille meg hvordan det er å faktisk ha vært i livsfare på denne måten.

Håper du får hjelp til å takle dette, og det andre som dukker opp nå.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...