Gjest Urettferdig Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Har gått til en psykolog i flere år, han er kjent for å være merkelig. De fleste ser på han som rar. Han har sagt og gjort mye som overhodet ikke er greit og jeg fikk legen til å søke meg over til en ny behandler. Men psykologen min har på en eller annen måte fått meg ut av køen, så jeg har ikke lenger et tilbud der. Han vil ikke si hva han har sagt for å få meg ut av køen. Så det i seg selv er jo stressende, for da har jo ikke jeg noe å forsvare meg med. Vet han bryter taushetsplikten, han har blandet meg oppi en privat diskusjon han har på gang med sjefen sin. Han deler villig av privatlivet sitt med meg, er så lei av å høre på hans tanker, følelser og problemer. Han er ikke sammenhengende for hva det er verdt, det han sier er imponerende ulogisk og ikke bare for meg. Mye snakk om at han blir manipulert, ligge lavt, dårlige rykter, han er upopulær, logikk og taktikk osv.. Jeg sitter bokstavelig talt å venter på at han skal bryte sammen. Jeg er fullstendig knust av det som skjer nå. Han er veldig flink til å få meg til å tvile på meg selv og jeg sliter med tanken på om jeg orker denne kampen. Har fått beskjed om å prate med pasientombudet. Men hvordan går jeg frem ? Alt jeg ønsker er en behandler som vet hvor grensene går. Men det er mye her som må bli tatt tak i og når jeg ikke vet hva han går rundt og sier, så er jeg jo redd for å få stilt spørsmål ang troverdigheten min. Noe som er det minste problemet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Her kreves det at du er bestemt og tydelig. Gå til fastlegen og si: "Jeg ønsker ikke å gå en eneste time til hos denne uprofesjonelle psykologen. Jeg ønsker at du helt tydelig søker meg til en annen behandler. Om nødvendig må du snakke med DPS-leder/poliklinikkleder og sørge for at jeg får en annen behandler." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urettferdig Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Her kreves det at du er bestemt og tydelig. Gå til fastlegen og si: "Jeg ønsker ikke å gå en eneste time til hos denne uprofesjonelle psykologen. Jeg ønsker at du helt tydelig søker meg til en annen behandler. Om nødvendig må du snakke med DPS-leder/poliklinikkleder og sørge for at jeg får en annen behandler." Ble søkt over til ny DPS, de gikk over behandlingsfristen som var satt i brevet jeg fikk. Så jeg ringte og fikk da beskjed om at jeg var ute av køen pågrunn av psykologen min. Sa da at de ikke skulle forholde seg til min psykolog, men heller høre på min lege. Men det var de ikke villige til, for jeg hadde et tilbud hos min psykolog og da hadde de verken tid eller mulighet til å hjelpe meg. Så nå står det jo mellom å bli hos psykologen min eller krangle videre på den nye DPS. Har time hos legen om 2 uker. Men frem til da må jeg forholde meg til dette sinnsyke vesenet av en psykolog og det tar helt knekken på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urettferdig Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Her kreves det at du er bestemt og tydelig. Gå til fastlegen og si: "Jeg ønsker ikke å gå en eneste time til hos denne uprofesjonelle psykologen. Jeg ønsker at du helt tydelig søker meg til en annen behandler. Om nødvendig må du snakke med DPS-leder/poliklinikkleder og sørge for at jeg får en annen behandler." Takk for svar forresten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ble søkt over til ny DPS, de gikk over behandlingsfristen som var satt i brevet jeg fikk. Så jeg ringte og fikk da beskjed om at jeg var ute av køen pågrunn av psykologen min. Sa da at de ikke skulle forholde seg til min psykolog, men heller høre på min lege. Men det var de ikke villige til, for jeg hadde et tilbud hos min psykolog og da hadde de verken tid eller mulighet til å hjelpe meg. Så nå står det jo mellom å bli hos psykologen min eller krangle videre på den nye DPS. Har time hos legen om 2 uker. Men frem til da må jeg forholde meg til dette sinnsyke vesenet av en psykolog og det tar helt knekken på meg. Uansett kan du slutte å gå hos denne "psykologen". Send et brev til institusjonen i morgen og gi beskjed om at du ikke kommer til flere timer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urettferdig Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Uansett kan du slutte å gå hos denne "psykologen". Send et brev til institusjonen i morgen og gi beskjed om at du ikke kommer til flere timer. Skulle gjerne bare droppa hele psykologen, men grunnen til at jeg styrer med dette er fordi jeg går på tiltak hos nav og da må jeg jo ha en behandler ? ( skal over på uføre nå fortest mulig ) Har psykiatrisk psykepleier og lege utenom, så kunne fint klart meg med det. Men vet ikke om det regnes som behandlingstilbud for nav. Igjen, tusen takk for at du tar deg tid til å svare! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UPF58 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Skulle gjerne bare droppa hele psykologen, men grunnen til at jeg styrer med dette er fordi jeg går på tiltak hos nav og da må jeg jo ha en behandler ? ( skal over på uføre nå fortest mulig ) Har psykiatrisk psykepleier og lege utenom, så kunne fint klart meg med det. Men vet ikke om det regnes som behandlingstilbud for nav. Igjen, tusen takk for at du tar deg tid til å svare! Første bud er å slutte hos denne idioten av en psykolog! Forklar alt du har skrevet her inne,og at han ikke bør være psykolog lenger hvis han insisterer på å behandle deg,og kanskje også andre på samme måte.Du har ingen skyld i dette.Det er også noe som heter pasientombud.Alier deg med din fastlege så blir du nok hørt til slutt,du må bare prøve å hente styrke et sted ifra til å kvitte deg med denne "galning".Du kan lett finne venner her inne som kan støtte deg.Det er sikkert mange over 40 som har vært "psyk" en stund som kan hjelpe deg videre om nødvendig.Bor du på Østlandet kan jeg godt forsøke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dikkedari Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Skulle gjerne bare droppa hele psykologen, men grunnen til at jeg styrer med dette er fordi jeg går på tiltak hos nav og da må jeg jo ha en behandler ? ( skal over på uføre nå fortest mulig ) Har psykiatrisk psykepleier og lege utenom, så kunne fint klart meg med det. Men vet ikke om det regnes som behandlingstilbud for nav. Igjen, tusen takk for at du tar deg tid til å svare! Du må ikke gå hos spesialist for at du skal ha rett på trygdeytelser. Du kan vel uansett vise til at du er henvist av fastlegen til ny behandler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.