Gå til innhold

ambivalensen ødelegger meg

Gjest hva er det som er galt med meg

Anbefalte innlegg

Gjest hva er det som er galt med meg

hei! Jeg har ikke skrevet på dette forumet før... litt engstelig... synes noen svarer strengt og tøft her inne, men hvis jeg kunne få et svar fra psykiateren hadde det vært fint. Jeg er en voksen kvinne 43 år gammel, med voksne barn. Jeg har vært i et forhold til en mann nå i to år. Det er ingenting som skulle tilsi at denne mannen ikke skulle være bra for meg, tvert om. Likevel så føles det som om jeg vil løpe fra han. Mine føleleser til han og til forholdet er et stigende sinne. Han gir meg mye tilbakemelding og sier bl a at jeg slår han med den ene hånden og vil ha han med den andre. Dette er tøffe ting og høre, men jeg tror at det kan være noe i det.

Jeg vokste opp med grov vold, fra en alder av ca 2 år og frem til ca 17 /18 år. Dette har ikke sluppet taket i meg og fremdeles kjenner jeg volden på kroppen. I sommer fikk jeg diagnosen posttraumatisk stress, vet ikke om jeg kan si at jeg har det ennå. Mange av symptomene er i dag borte. Jeg hadde flashbacks på vold (spesielt når jeg satt meg ned for å slappe av), mareritt og var meget svetten. Idag er det mest mareritt igjen og det har jeg hatt i over 1 1/2 år nå. Jeg prøvde 10 behandlinger med traumebehandling. EMDR (tror jeg det heter), men dette ble for tøft for meg. Psykologen sa, riktignok når jeg sa at dette var vel ikke så farlig, at jeg var alvolig traumatisert og at det var fra den non verbale fasen...

Jeg er redd for at jeg skal ødelegge forholdet mitt til kjæresten min, jeg vil være sammen med han, redd for at jeg skal ødelegge livet mitt. Jeg merker at jeg har så immari lyst til å stikke av og på mange måter gjør jeg det også, når jeg legger på tlf med kjæresten min, når jeg er sinnasinna.. eller når jeg drikker alkohol.

Hva er det som feiler meg? Kan noen hjelpe meg. Jeg klarer ikke skille på hva som er mine følelser eller hans. Jeg klarer heller ikke å nyansere og er oftest sinna, når jeg er lei meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343513-ambivalensen-%C3%B8delegger-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...