Gå til innhold

Alternativ til Lithium for bipolar lidelse?


Gjest karolineroxy@hotmail.com

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har bipolar lidelse og har gått på lithium 1 år nå, jeg har gått opp 11 kilo pga. medisinen. Før lithium sto jeg på lamictal, men hadde ikke noe stor virkning fra denne og opplevde å bli deprimert selv om jeg brukte lamictal. Før det ble oppdaget at jeg var bipolar, har jeg brukt høy dose 150 mg zoloft, har alltid vœrt stabil så lenge jeg har gått på det, men ved nedtrapping har jeg fått en depresjon. Mitt spørsmål er er det noe bra alternativ til lithium som man ikke går opp i vekt av? Et annet spørsmål jeg har er det ikke jeg som burde bestemme om jeg vil slutte på lithium, kan legene tvinge meg til å fortsette. Har nevt det til psykiateren min, og han bare sier at nei jeg skal ikke slutte på lithium. Føler sånn avmakt og at det er urettferig når jeg går så mye opp i vekt (og alltid vœrt tynn før), dette gir meg skikkelig dårlig selvbilde. Setter stor pris på svar:) Hilsen en som vil ha vekta tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...