Gå til innhold

Hva er din favortitt festdag i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag eller lørdag? Mange som foretrekker fredagen for å kunne ha et par dager å komme seg på før mandag og ukesstart. Samtidig som mange liker å slappe av med fri fredagen etter hard arbeidsdag, for så å lade opp til morgendagen.

Selv er jeg så "heldig" at jeg ofte har fri fredag. Er i en alder og livssituasjon som gjør at jeg fortsatt er glad i by-livet. Da er torsdagen en perfekt bykveld. Passe med folk, verken for mange eller for få. Treffer dessuten mange venner og kjente som også har fri fredagen og har torsdagen som favoritt "utedag".

Så du som er glad i å feste! Hvilken dag er din favoritt? :-)

Skrevet

'Treffer dessuten mange venner og kjente som også har fri fredagen''

Hva er det de driver med? Kjenner ingen selv om har fredagsfri.

brilleslangen
Skrevet

det var ikke det Karco skrevDOLine. Karco skrev "Samtidig som mange liker å slappe av med fri fredagen etter hard arbeidsdag, for så å lade opp til morgendagen"

Spørsmålet til Karco gjaldt hvilken kveld man foretrekker å ha selskap, og ifølgedet Karco skrev er det da mange som ønsker å slappe av fredag kveld nettopp fordi de har vært på jobb på fredag. Altså ønsker mange ingen festing fredags kveld fordi de er slitne... Men ønsker fri den kvelden, og heller fester kvelden etter...

Slik forsto jeg det...

Personlig ville jeg valgt å ha selskap fredag slik at resten av helga er ledig. Da har man lørdagen til å komme seg på og søndagen til å gjøre hva man vil... før ny arbeidsuke setter igang. "Ødelegger ikke" hele helgen for andre da... ;-)

Skrevet

det var ikke det Karco skrevDOLine. Karco skrev "Samtidig som mange liker å slappe av med fri fredagen etter hard arbeidsdag, for så å lade opp til morgendagen"

Spørsmålet til Karco gjaldt hvilken kveld man foretrekker å ha selskap, og ifølgedet Karco skrev er det da mange som ønsker å slappe av fredag kveld nettopp fordi de har vært på jobb på fredag. Altså ønsker mange ingen festing fredags kveld fordi de er slitne... Men ønsker fri den kvelden, og heller fester kvelden etter...

Slik forsto jeg det...

Personlig ville jeg valgt å ha selskap fredag slik at resten av helga er ledig. Da har man lørdagen til å komme seg på og søndagen til å gjøre hva man vil... før ny arbeidsuke setter igang. "Ødelegger ikke" hele helgen for andre da... ;-)

Les igjen. Hun går på fylla på torsdager siden hun har fri fredag, og det passer ekstra bra siden alle vennene hennes også har fredagsfri.

Gjest Elextra
Skrevet

Slik forsto jeg det...

Leste du overhodet hva Karco skrev?

Gjest Elextra
Skrevet

Tidligere da jeg gikk mer ut foretrakk jeg å gå ut fredager, både fordi det gjerne var bedre og mer avslappet stemning ute og fordi det var deilig å ha helgen fri etterpå.

Nå går jeg ikke så ofte ut lenger, og synes gjerne det er best å gå ut lørdag.

brilleslangen
Skrevet

Leste du overhodet hva Karco skrev?

Tydeligvis ikke godt nok ;-)

Skrevet

liker best fredag jeg... da har jeg et par dager før mandag igjen..

men går greit å feste lørdag også...

Skrevet

Selv jobber jeg nattevakter med fridager innimellom. Gjerne en uke av og fem dager på o.l. Ellers kjenner jeg endel bartendere, musikere (kunstnere) og studenter som gjerne har "lesedag" fredag;-)

Skrevet

''Så du som er glad i å feste! Hvilken dag er din favoritt? :-)''

Første del av denne setningen gjør at jeg ikke føler at spørsmålet gjelder meg...;-)

Men svarer lell: Som student syntes jeg fredag var en ypperlig festdag, man kunne jo gå litt tidlig på fredags ettermiddagen og så hadde man hele helga til å hente seg inn igjen.

Nå er festene sjeldenere, og av en helt annen type, det kalles vel mest "å bli bedt bort i selskap" enn å dra ut på byen og feste... he he. Da foretrekker jeg helst lørdager.

Men jobben min har lagt julebordet til lørdager de siste årene (uten partner), og det synes jeg er noe skikkelig herk - her kunne de godt ha lagt det til en torsdag for min del, for jeg har vært som Askepott de siste årene og vært hjemme til midnatt! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...