skruf2010 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Studerer jus og er derfor interessert i strafferett. Mange mener at drapsmenn hevder de var psykotisk i øyeblikket, men de bare bruker det som et middel for å slippe alminnelig straff. Jeg er av den oppfatning av at sakkyndige lett kan fastslå dette, men mulig jeg tar feil Men hvis gjerningsmann har psykiatrisk historie og drapet/ene er uten motiv må det være mest sannsynlig at det er snakk om utilregnelig i gjerningsøyeblikket. Bare trikke drapet for noen få år tilbake, var det mange som ble provosert over dommen. Jeg synes synd på de som begår et drap og deretter forstår hva de har gjort. Det må være grusomt. Nytt tema: Et begrep som er brukt mye i strafferetten er manglende sjelsevner, dette er et begrep som er vanskelig å forstå for en lekmann, hva ligger det i dette? Psykopat kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/343525-rettspsykiatri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.