Gå til innhold

Noen her som har reist til Kiel med color-line


Gjest Vageroen

Anbefalte innlegg

Gjest Vageroen

Nå er det bestilt. Trenger et lite avbrekk men har såpass dårlig råd at weekendtur til Paris eller London er uaktuelt. Så har bestilt en sånn båttur til Kiel.

Hvordan er det egentlig. Håper jeg ikke har kastet penger ut av vinduet og at det blir en hyggelig reise for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg skal snart på min tredje Kieltur med båt :o)

Vi synes det er grei måte og reise på. Går i land, følger strømmen med folk, så er der kjøpesenter og en gågate. Det er noe å gjøre på for alle. Passer oss veldig greitt, siden jeg er mye dårlig. Da går det ikke ut over de andre på turen. Båtene er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1267277692' post='4312406]

Jeg skal snart på min tredje Kieltur med båt :o)

Vi synes det er grei måte og reise på. Går i land, følger strømmen med folk, så er der kjøpesenter og en gågate. Det er noe å gjøre på for alle. Passer oss veldig greitt, siden jeg er mye dårlig. Da går det ikke ut over de andre på turen. Båtene er fine.

''Går i land, følger strømmen med folk, så er der kjøpesenter og en gågate. ''

*host*

Ikke akkurat min idé av tur og ferie (snarere skrekk, får en si)! ;)

Men smak og behag er forskjellig og jeg (og mine) er priveligert med å være frisk og sterk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Går i land, følger strømmen med folk, så er der kjøpesenter og en gågate. ''

*host*

Ikke akkurat min idé av tur og ferie (snarere skrekk, får en si)! ;)

Men smak og behag er forskjellig og jeg (og mine) er priveligert med å være frisk og sterk! :-)

Å, men jeg har da andre ferier hvor kjøpesenter er fraværende ;o)

Men, i perioder er jeg svært dårlig, en slik periode har jeg nå, og da er dette en greit måte og la guttungen få tur på :o)

Gågater er også svært koselige synes jeg, tusle rundt, kikke på bygninger, og er været OK, sette seg ned litt ute.

Det med og følge strømmen, det er bare for å komme seg i land og over broen slik at de er i sentrum, var derfor jeg skrev akkurat det.

Båtene er fine, de har god mat, aktiviteter for de fleste, så det er grei tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis34

Har akkurat kommet hjem fra Kiel tur for 2 dager siden. Vi hadde det veldig fint,hadde utvendig lugar (color class) med fri minibar begge veier,frokost i egen restaurant.

Vet ikke om dere skal ta turen med eller uten barn? vi hadde med poden på 10 år,ble en tur i land i kiel og bading i badelandet der. Mor koset seg i boblebadet :o)

Lønner seg å bestille mat på forhånd,vi hadde buffet begge veier,var mye god mat.

Ellers går man fort igjennom båten så ble litt yatzy og tv titting innimellom,slappet av.

Ellers var det musical show og en deilig strawberry daqarui nam nam.....

God tur.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

Har akkurat kommet hjem fra Kiel tur for 2 dager siden. Vi hadde det veldig fint,hadde utvendig lugar (color class) med fri minibar begge veier,frokost i egen restaurant.

Vet ikke om dere skal ta turen med eller uten barn? vi hadde med poden på 10 år,ble en tur i land i kiel og bading i badelandet der. Mor koset seg i boblebadet :o)

Lønner seg å bestille mat på forhånd,vi hadde buffet begge veier,var mye god mat.

Ellers går man fort igjennom båten så ble litt yatzy og tv titting innimellom,slappet av.

Ellers var det musical show og en deilig strawberry daqarui nam nam.....

God tur.

Mvh

Hei fint dere koste dere.

Vi er bare to venninner som vil komme oss litt bort. Vi får ta det for det det er hehe. Men blir nok mye god mat og drikke etc. Forhåpentligvis litt party også siden vi reiser i helgen ; ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melis34

Hei fint dere koste dere.

Vi er bare to venninner som vil komme oss litt bort. Vi får ta det for det det er hehe. Men blir nok mye god mat og drikke etc. Forhåpentligvis litt party også siden vi reiser i helgen ; ).

Ja er dere to venninner,er det jo bare å gasse på,er jo nattklubber og spa avdelinger å masse gøy hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

[quote name=Shira :o)' timestamp='1267278799' post='4312408]

Å, men jeg har da andre ferier hvor kjøpesenter er fraværende ;o)

Men, i perioder er jeg svært dårlig, en slik periode har jeg nå, og da er dette en greit måte og la guttungen få tur på :o)

Gågater er også svært koselige synes jeg, tusle rundt, kikke på bygninger, og er været OK, sette seg ned litt ute.

Det med og følge strømmen, det er bare for å komme seg i land og over broen slik at de er i sentrum, var derfor jeg skrev akkurat det.

Båtene er fine, de har god mat, aktiviteter for de fleste, så det er grei tur.

Vi reiser primært for turen sin del da. Ikke fordi vi vil se Kiel.

Tror det er det de fleste gjør. Ala tidligere danskebåtreiser. Tror det blir hyggelig jeg. Litt koselig og praktisk også å ha alt samlet på et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi reiser primært for turen sin del da. Ikke fordi vi vil se Kiel.

Tror det er det de fleste gjør. Ala tidligere danskebåtreiser. Tror det blir hyggelig jeg. Litt koselig og praktisk også å ha alt samlet på et sted.

Dere får det nok moro! Gode drinker er det ombord også :o)

Nå får en uansett ikke sett så mye av Kiel på knappe 4 timer, men vil dere svi av litt peng så er det som sagt kjøpesenter der ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Shira :o)' timestamp='1267278799' post='4312408]

Å, men jeg har da andre ferier hvor kjøpesenter er fraværende ;o)

Men, i perioder er jeg svært dårlig, en slik periode har jeg nå, og da er dette en greit måte og la guttungen få tur på :o)

Gågater er også svært koselige synes jeg, tusle rundt, kikke på bygninger, og er været OK, sette seg ned litt ute.

Det med og følge strømmen, det er bare for å komme seg i land og over broen slik at de er i sentrum, var derfor jeg skrev akkurat det.

Båtene er fine, de har god mat, aktiviteter for de fleste, så det er grei tur.

Jada, høres ut som det kan være en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jada, høres ut som det kan være en flott tur!

Selv ønsker jeg meg en helt annen plass på tur akkurat nå, varme, kultur, snorkling osv ønsker jeg meg :o)

Men, det får bli senere, det er ikke så lenge siden jeg fikk alt dette, men jeg er kravstor og vil ha mer! ;o)

Guttungen gleder seg da, og det gleder jo meg. Og jeg skal sitte i boblebadet, mens han er i sånn skliegreie, og det er ikke så aller verst det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1267277692' post='4312406]

Jeg skal snart på min tredje Kieltur med båt :o)

Vi synes det er grei måte og reise på. Går i land, følger strømmen med folk, så er der kjøpesenter og en gågate. Det er noe å gjøre på for alle. Passer oss veldig greitt, siden jeg er mye dårlig. Da går det ikke ut over de andre på turen. Båtene er fine.

''Passer oss veldig greitt, siden jeg er mye dårlig. Da går det ikke ut over de andre på turen.''

Ja, jeg kan gjerne tenke meg at slike båtturer er ypperlige der man reiser flere sammen som har ulike ønsker og/eller fysikk.

Jeg var på cruise i Middelhavet for ørten år siden, og det var veldig fint å se så mange steder på såpass kort tid og ha hotellrommet "med seg", men vi fikk litt fnatt av flokkmentaliteten og foretrekker å dra på mer individuelle reiser enn dette. Men vi tenkte at cruise er ypperlig for en større gjeng, for da slipper man for mye diskusjoner om hva man skal gjøre, hvor man skal spise osv.

Man minsker potensielle konfliktområder! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flere ganger. Båtene er veldig fine og masse å se/finne på. Pass bare på å bestille tjenester i god tid før avreise, for det blir ofte fullt. Tenker da på eventuelle SPA behandlinger og bordreservasjoner spesielt. På Color Lines hjemmesider kan du se hva de tilbyr og sende en mail for å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

''Passer oss veldig greitt, siden jeg er mye dårlig. Da går det ikke ut over de andre på turen.''

Ja, jeg kan gjerne tenke meg at slike båtturer er ypperlige der man reiser flere sammen som har ulike ønsker og/eller fysikk.

Jeg var på cruise i Middelhavet for ørten år siden, og det var veldig fint å se så mange steder på såpass kort tid og ha hotellrommet "med seg", men vi fikk litt fnatt av flokkmentaliteten og foretrekker å dra på mer individuelle reiser enn dette. Men vi tenkte at cruise er ypperlig for en større gjeng, for da slipper man for mye diskusjoner om hva man skal gjøre, hvor man skal spise osv.

Man minsker potensielle konfliktområder! :-)

Denne ganger er vi ganske mange, og veldige forskjellige personer, så dette er ypperlig sånn sett. Små barn skal også være med, så foreldene ønsket slik tur.

Jeg er heller ikke så glad i flokken, men for 2 dager så går det greitt. Jeg har i tillegg med meg lillesøstera mi, så jeg kan trekke meg tilbake når som helst, hun og guttungen klarer seg selv på en slik båt.

Jeg er så gåen om dagen, men jeg tror det blir kjekt allikevel :o) Heldigvis har jeg en evne til å kose meg med dem jeg er med, ikke så mye hvor vi er, men akkurat denne gangen er det greitt å ha "senga" med seg hele turen ;o)

Trådstarter skal jo på venninnetur, og jeg har flere venninner som har dratt slik, og har det knallmoro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Går i land, følger strømmen med folk, så er der kjøpesenter og en gågate. ''

*host*

Ikke akkurat min idé av tur og ferie (snarere skrekk, får en si)! ;)

Men smak og behag er forskjellig og jeg (og mine) er priveligert med å være frisk og sterk! :-)

Veldig enig med deg der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1267351970' post='4312724]

Denne ganger er vi ganske mange, og veldige forskjellige personer, så dette er ypperlig sånn sett. Små barn skal også være med, så foreldene ønsket slik tur.

Jeg er heller ikke så glad i flokken, men for 2 dager så går det greitt. Jeg har i tillegg med meg lillesøstera mi, så jeg kan trekke meg tilbake når som helst, hun og guttungen klarer seg selv på en slik båt.

Jeg er så gåen om dagen, men jeg tror det blir kjekt allikevel :o) Heldigvis har jeg en evne til å kose meg med dem jeg er med, ikke så mye hvor vi er, men akkurat denne gangen er det greitt å ha "senga" med seg hele turen ;o)

Trådstarter skal jo på venninnetur, og jeg har flere venninner som har dratt slik, og har det knallmoro.

''Heldigvis har jeg en evne til å kose meg med dem jeg er med, ikke så mye hvor vi er, ''

En viktig egenskap! :-)

''Trådstarter skal jo på venninnetur, og jeg har flere venninner som har dratt slik, og har det knallmoro.''

Ja, jeg har vært på den mest harry danskebåtturen, dvs Oslo-Fredrikshavn to ganger: Den ene med over 20 studeivenninner under studietiden - midtuketur til en slikk og ingenting sammen med alle pensjonistene :-) Vi hadde det kjempemoro.

Den andre gangen var utdrikningslaget mitt - også veldig gøy at gjestene ikke bare ble spredt for alle vinder på byen og at folk gikk hjem tidlig.

Kielferga har jeg vel tatt én gang, og det var sammen med mann og barn (baby) og moren min med mann. Ypperlig når man også har generasjonsforskjell, nettopp fordi valgmulighetene og dermed konfliktområdene innskrenkes.

Den gangen ankom vi Kiel på en søndag, så det var ingen butikker åpne. Husker vi trillet tur med vogna langs vannet og spiste lunsj ved en hyggelig restaurant i nærheten av en roklubb el noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Heldigvis har jeg en evne til å kose meg med dem jeg er med, ikke så mye hvor vi er, ''

En viktig egenskap! :-)

''Trådstarter skal jo på venninnetur, og jeg har flere venninner som har dratt slik, og har det knallmoro.''

Ja, jeg har vært på den mest harry danskebåtturen, dvs Oslo-Fredrikshavn to ganger: Den ene med over 20 studeivenninner under studietiden - midtuketur til en slikk og ingenting sammen med alle pensjonistene :-) Vi hadde det kjempemoro.

Den andre gangen var utdrikningslaget mitt - også veldig gøy at gjestene ikke bare ble spredt for alle vinder på byen og at folk gikk hjem tidlig.

Kielferga har jeg vel tatt én gang, og det var sammen med mann og barn (baby) og moren min med mann. Ypperlig når man også har generasjonsforskjell, nettopp fordi valgmulighetene og dermed konfliktområdene innskrenkes.

Den gangen ankom vi Kiel på en søndag, så det var ingen butikker åpne. Husker vi trillet tur med vogna langs vannet og spiste lunsj ved en hyggelig restaurant i nærheten av en roklubb el noe slikt.

Vi har også generasjonsforskjeller denne gangen, og får å si det slik, svigerfar hadde neppe gått med på noen av mine reiseønsker ;o)

Jeg var på julebord på danskebåten før jul, lot det stå til og hadde høy drinkføring. Var moro det, det var jo den gjengen vi var som gjorde at det var moro, ikke så nøye hvor vi var.

Jeg blir sjøsyk da, og siden det var bølger, så ble det bare en kveld med drinker på meg ;o) Fikk en flott opplevelse i Aalborg da, det var skikkelig koselig i gågaten. (vi hadde en natt på hotell)

Jeg har etterhvert lært meg og tenke løsninger, ikke hindringer, så vi har hatt flotte turer i både inn og utland, men litt tilrettelegging for meg. Tror ikke guttungen en gang merker at ting gjerne er lagt litt til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...