Gå til innhold

Ang resept på legevakten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Legevakten har ikke som oppgave å skrive ut resepter på faste medisiner. Hvorfor kan ikke apoteket faxe over resepten? Det kan da alle apotek? Og fastlegen din har vel åpent på mandag? Slike faste medisiner blir en ikke akutt fri for, så det er nå litt sløvhet hvis en må oppsøke legevakt for resept....

mener

Gjest godtåværnn

Legevakten har ikke som oppgave å skrive ut resepter på faste medisiner. Hvorfor kan ikke apoteket faxe over resepten? Det kan da alle apotek? Og fastlegen din har vel åpent på mandag? Slike faste medisiner blir en ikke akutt fri for, så det er nå litt sløvhet hvis en må oppsøke legevakt for resept....

mener

''Hvorfor kan ikke apoteket faxe over resepten? Det kan da alle apotek?''

Fordi jeg ikke har resept liggende inne på noe apotek, fikk nylig ny resept. Altså kan ikke et apotek faxe over en resept som ikke fins.

''Og fastlegen din har vel åpent på mandag?''

Nå har det seg slik, at jeg er langt hjemmefra. Bilen har gått i stykker, og den må på verksted før jeg kan dra hjem.

Selvsagt har fastlegen åpent på mandag. Men denne medisinen er jeg helt avhengig av, hvis ikke blir jeg meget dårlig og jeg kan ihvertfall ikke kjøre bil.

Kall det gjerne sløvt å ikke beregne at et slikt uhell kan skje, og å ikke ha med medisiner for noen ekstra dager. Men jeg var tom, hadde som akkurat, og jeg var så sløv at jeg klarte å glemme ta med resepten.

''Slike faste medisiner blir en ikke akutt fri for, så det er nå litt sløvhet hvis en må oppsøke legevakt for resept....''

Jeg må nok skuffe deg, for det er fullt mulig.

Et tips til deg: la være å svare hvis du ikke har svar på det man spør om.

Gjest Silver Fairy

Fordi jeg ikke har resept liggende inne på noe apotek, fikk nylig ny resept. Altså kan ikke et apotek faxe over en resept som ikke fins.

Nå har det seg slik, at jeg er langt hjemmefra. Bilen har gått i stykker, og den må på verksted før jeg kan dra hjem.

Selvsagt har fastlegen åpent på mandag. Men denne medisinen er jeg helt avhengig av, hvis ikke blir jeg meget dårlig og jeg kan ihvertfall ikke kjøre bil.

Kall det gjerne sløvt å ikke beregne at et slikt uhell kan skje, og å ikke ha med medisiner for noen ekstra dager. Men jeg var tom, hadde som akkurat, og jeg var så sløv at jeg klarte å glemme ta med resepten.

''Slike faste medisiner blir en ikke akutt fri for, så det er nå litt sløvhet hvis en må oppsøke legevakt for resept....''

''Fordi jeg ikke har resept liggende inne på noe apotek, fikk nylig ny resept. Altså kan ikke et apotek faxe over en resept som ikke fins.''

Min lege faxer resept til apoteket. Er det muligheter for at din fastlege kan få gjort det?

''Et tips til deg: la være å svare hvis du ikke har svar på det man spør om.''

Når du er så fiendtlig skal du være glad du får svar i det hele tatt...

Gjest godtåværnn

''Fordi jeg ikke har resept liggende inne på noe apotek, fikk nylig ny resept. Altså kan ikke et apotek faxe over en resept som ikke fins.''

Min lege faxer resept til apoteket. Er det muligheter for at din fastlege kan få gjort det?

''Et tips til deg: la være å svare hvis du ikke har svar på det man spør om.''

Når du er så fiendtlig skal du være glad du får svar i det hele tatt...

Det var vennlig ment.:o)

Annonse

Gjest boyogtoy

''Nå har det seg slik, at jeg er langt hjemmefra. Bilen har gått i stykker, og den må på verksted før jeg kan dra hjem.

Selvsagt har fastlegen åpent på mandag. Men denne medisinen er jeg helt avhengig av, hvis ikke blir jeg meget dårlig og jeg kan ihvertfall ikke kjøre bil. ''

Du ringer fastlegen din mandag morgen og får dem til å fakse resep til apoteket nærmest der du er

Har også stått uten medisiner på andre siden av landet to ganger, og har fått to ulike løsninger:

-spurte på apoteket om de kunne gi meg en liten minimumsdose til jeg kom hjem (skulle hjem like etter) - fikk tabletter til ca en ukes forbruk (minste pakken de hadde). De kunne skrive ut sånne krisepakninger uten resept sa de.

- fikk lignende løsning på legevakten en annen gang, med en liten dose som holdt til vi kom hjem.

Håper du får hjelp der du er! Lykke til...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...