Gå til innhold

Ikke-røykere er smartere enn røykere


Olav Femte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    25

  • Angustia

    11

  • PieLill

    9

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    8

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest nå går vi for ?

Og Frp'ere har lavest IQ av norske velgere. Det må stå riktig dårlig til med intelligensen hos de som røyker og velger Frp;-)

Da fikk jeg enda en grunn til å aldri mere røyke...og stemme Frp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå går vi for?

Vær deg selv du. Du har kun deg selv å svare for. :)

Hehe, ja, jeg er meg selv og sluttet å røyke for ca 10 år siden. Dette betyr nok at jeg ikke er så smart som jeg kunne ha vært? :-). Frp kunne jeg aldri finne på å stemme, så da veier nok dette litt opp for lav IQ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg er meg selv og sluttet å røyke for ca 10 år siden. Dette betyr nok at jeg ikke er så smart som jeg kunne ha vært? :-). Frp kunne jeg aldri finne på å stemme, så da veier nok dette litt opp for lav IQ? :)

Denne forskningen viser at de som røyker var mindre intelligente i utgangspunktet, ikke at røyking fører til lav intelligens.

Det er altså lav intelligens som fører til røyking. Røyken fører ikke til lav intelligens. Derfor blir man ikke smartere av å slutte å røyke, men man får en sunnere kropp ellers da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kvasiforskning interesserer meg ikke. I begge gruppene er det mindre intelligente individer, man kan ikke skjære alle over en kam.

Hehe, den kommentaren var egentlig litt artig i denne sammenhengen for jeg regner med du røyker? ;-)

Det finnes helt klart røykere med høy IQ, men forskerne har funnet ut at røykere _generelt sett_ har lavere IQ enn andre (altså ved å sjekke et slags "snitt"). De har altså ikke skjært alle over en kam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den kommentaren var egentlig litt artig i denne sammenhengen for jeg regner med du røyker? ;-)

Det finnes helt klart røykere med høy IQ, men forskerne har funnet ut at røykere _generelt sett_ har lavere IQ enn andre (altså ved å sjekke et slags "snitt"). De har altså ikke skjært alle over en kam ;)

http://www.associatedcontent.com/article/502563/criticism_of_the_way_iq_is_measured.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Frp'ere har lavest IQ av norske velgere. Det må stå riktig dårlig til med intelligensen hos de som røyker og velger Frp;-)

Ja, gurimalla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, jeg er meg selv og sluttet å røyke for ca 10 år siden. Dette betyr nok at jeg ikke er så smart som jeg kunne ha vært? :-). Frp kunne jeg aldri finne på å stemme, så da veier nok dette litt opp for lav IQ? :)

Du var iallefall smart nok til å slutte å røyke, så da tror jeg du har ditt på det tørre ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne forskningen viser at de som røyker var mindre intelligente i utgangspunktet, ikke at røyking fører til lav intelligens.

Det er altså lav intelligens som fører til røyking. Røyken fører ikke til lav intelligens. Derfor blir man ikke smartere av å slutte å røyke, men man får en sunnere kropp ellers da :-)

På den annen side visste man ikke så mye om skadevirkningene ved røyking for mange år siden, så jeg vil tro denne undersøkelsen ikke har relevans for de som begynte å røyke for 30 år siden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dette er jo egentlig ganske velkjent...

Man kan allikevel ikke komme bort ifra at det merkes at enkelte har høyere/lavere IQ enn andre, men det betyr jo ikke at de er bedre/dårligere enn andre på alle områder. IQ er litt mer komplekst enn som så (slik linken din viser) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smartest å være ikke-røyker. Ingen tvil om det.

Godt svar :-)

Og nok en tankevekker for en som røyker (meg)- virker i grunnen bedre enn nedlatenhet og selvgodhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå går vi for?

På den annen side visste man ikke så mye om skadevirkningene ved røyking for mange år siden, så jeg vil tro denne undersøkelsen ikke har relevans for de som begynte å røyke for 30 år siden? ;)

Jeg visste ihvertfall ikke hvor skadelig dette var for ca 32 år siden da jeg som ung (og dum) 12-åring tok imot sigaretter fra de som var eldre enn meg. Man kan jo si at en 12-åring er dummere, eller har mindre erfaring, enn en 20-åring?

Det var heller ingen problemer med å få kjøpt sigaretter på denne tiden. Butikkdama visste akkurat hvor gammel jeg var, men jeg fikk kjøpe røyk av henne likevel. Tidene forandrer seg...heldigvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå går vi for?

Du var iallefall smart nok til å slutte å røyke, så da tror jeg du har ditt på det tørre ;-P

Takk, takk :-). Det var en lungesykdom som gjorde meg så smart at jeg sluttet da. Har erfart at sigaretter gjør meg blind for skadevirkninger...helt til den er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nå går vi for?

Denne forskningen viser at de som røyker var mindre intelligente i utgangspunktet, ikke at røyking fører til lav intelligens.

Det er altså lav intelligens som fører til røyking. Røyken fører ikke til lav intelligens. Derfor blir man ikke smartere av å slutte å røyke, men man får en sunnere kropp ellers da :-)

Det sier noe om at det er lurt å lese en undersøkelse først og ikke anta noe man egentlig ikke vet :-). Har sikkert noe med IQ å gjøre dette også :-), eller latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...