Gå til innhold

Er det ok å ta med aviser fra kaffebarer?

Gjest Efexora

Anbefalte innlegg

Gjest Efexora

jeg har noen faste kaffebarer jeg går til. Jeg setter pris på en latte samtidig som jeg vil lese avisene. Det som er ganske frustrerende er at avisene ofte blir borte. Folk tar dem tydeligvis med seg hjem.

Er de klar over at de tilhører kaffebaren tror dere? Regnes det som en filleting å ta med VG, som de ikke har betalt for hjem?

Eller hva tenker folk som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er selvfølgelig ikke ok å ta med seg kaffebarens aviser.

Noen av de som gjør det, tenker kanskje ikke at avisene tilhører kaffebaren, men ser derimot på dem som noe andre kunder har lagt igjen til fri benyttelse .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tror nok som frosken sier at det er noe andre har lagt igjen. Andre synes nok de er kjempesmarte som slipper å betale for avisen, men sniker den med seg. Og atter andre er garantert så sløve at de ikke tenker på at de ikke hadde med seg en avis da de kom inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest efexora

Noen tror nok som frosken sier at det er noe andre har lagt igjen. Andre synes nok de er kjempesmarte som slipper å betale for avisen, men sniker den med seg. Og atter andre er garantert så sløve at de ikke tenker på at de ikke hadde med seg en avis da de kom inn...

Men når man vet at kaffebaren som regel har noen aviser, så kan man jo ikke være sikker på om den avisen man har lyst til å lese faktisk tilhører kaffebaren, eller om det er noe en annen person har lagt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kafeen her har de stemplet navnet på kafeen på avisen, både på forside og bakside, og et par steder inni avisene. Har sett det et par andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er selvfølgelig ikke ok å ta med seg kaffebarens aviser.

Noen av de som gjør det, tenker kanskje ikke at avisene tilhører kaffebaren, men ser derimot på dem som noe andre kunder har lagt igjen til fri benyttelse .

Kanskje kaffebarene burde begynne å feste fast avisene til slike trepinner, ala østerriksk kafé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig ufint å ta med seg aviser fra kaffebarer, kanskje kjøper de dem inn for å ha dem liggende der (selv om noen selvfølgelig også kan ligge igjen etter andre kunder). Men jeg synes folk får bruke såpass penger at de kan kjøpe sine egne aviser, og ikke stjele dem fra andre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva folk tenker på. Det er selvfølgelig ikke ok å ta med seg aviser hjem som tilhører andre.

''Det er selvfølgelig ikke ok å ta med seg aviser hjem som tilhører andre.''

Det du sier her er jo temmelig selvsagt, men som bl a frosken påpeker kan det jo hende noen tror at det er andre gjester som har lagt igjen avisen. Og legger man igjen avisen etter seg på f eks t-banen eller et kafébord, så er det fullt lovlig å ta dette, da man anser det som at eieren har oppgitt sine eierrettigheter til tingen. Da er det verken tyveri, naskeri eller underslag av hittegods:-)

Når det er sagt, tror jeg at det er vel så vanlig at dem som tar med kafé-avisene gjør det bevisst som at de gjør det fordi de misforstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...