Gjest revmatikeren Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Håper noen kan gi meg svar ifht skatt og varig uførhet. Hadde inntil idag 28/2 Tidsbegrenset uførehetgrad. Har fra i morgen varig uføre. Mener å huske at skatten er høyere på TU enn på varig??!! Stemmer dette ?? 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Varig ufør betaler mindre skatt 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Ja, det stemmer, man betaler 7,8% trygdeavgift på TU mot 3% trygdeavgift på varig ufør. 0 Siter
Gjest revmatikeren Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Ja, det stemmer, man betaler 7,8% trygdeavgift på TU mot 3% trygdeavgift på varig ufør. takk for oppklarende svar :-) 0 Siter
Gjest revmatikeren Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Varig ufør betaler mindre skatt vet du hvor mye mindre ?? det stod i brevet at om jeg ikke sendte skattekort, så ville de trekke 30%. Jeg har trukket 37 % prosent på TU, så dette betyr vel egentlig at det er mindre skatt på varig uførhet.. men er veldig spent på hvor mye ifht til TU. Og spent ifht å se hva forskjellene blir ifht utbetalinger... Har jo neppe lyst til å få mindre utbetalt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 vet du hvor mye mindre ?? det stod i brevet at om jeg ikke sendte skattekort, så ville de trekke 30%. Jeg har trukket 37 % prosent på TU, så dette betyr vel egentlig at det er mindre skatt på varig uførhet.. men er veldig spent på hvor mye ifht til TU. Og spent ifht å se hva forskjellene blir ifht utbetalinger... Har jo neppe lyst til å få mindre utbetalt. Du kan enkelt beregne skatten din med Skatteetatens skattekalkulator, den finner du her http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/Enkel2010_14122009.htm Det er også en fordel å gå inn og endre ditt skattekort til den inntekt du vil få i 2010 samtidig opplyse om hvilke fradrag du har rett til. Dette kan du gjøre her http://www.skatteetaten.no/Selvbetjening/Bestill-skattekort-og-frikort/Soknad-om-endring-av-skattekortforskuddskatt/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.