Gå til innhold

Skatt på varig ufør vs avklaringspenger


Gjest revmatikeren

Anbefalte innlegg

Gjest revmatikeren

Håper noen kan gi meg svar ifht skatt og varig uførhet. Hadde inntil idag 28/2 Tidsbegrenset uførehetgrad. Har fra i morgen varig uføre. Mener å huske at skatten er høyere på TU enn på varig??!! Stemmer dette ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest revmatikeren

Varig ufør betaler mindre skatt

vet du hvor mye mindre ?? det stod i brevet at om jeg ikke sendte skattekort, så ville de trekke 30%. Jeg har trukket 37 % prosent på TU, så dette betyr vel egentlig at det er mindre skatt på varig uførhet.. men er veldig spent på hvor mye ifht til TU.

Og spent ifht å se hva forskjellene blir ifht utbetalinger... Har jo neppe lyst til å få mindre utbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

vet du hvor mye mindre ?? det stod i brevet at om jeg ikke sendte skattekort, så ville de trekke 30%. Jeg har trukket 37 % prosent på TU, så dette betyr vel egentlig at det er mindre skatt på varig uførhet.. men er veldig spent på hvor mye ifht til TU.

Og spent ifht å se hva forskjellene blir ifht utbetalinger... Har jo neppe lyst til å få mindre utbetalt.

Du kan enkelt beregne skatten din med Skatteetatens skattekalkulator, den finner du her

http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/Enkel2010_14122009.htm

Det er også en fordel å gå inn og endre ditt skattekort til den inntekt du vil få i 2010 samtidig opplyse om hvilke fradrag du har rett til. Dette kan du gjøre her

http://www.skatteetaten.no/Selvbetjening/Bestill-skattekort-og-frikort/Soknad-om-endring-av-skattekortforskuddskatt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...