Gå til innhold

manneprat


Gjest huhhh

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten hadde en liten diskusjon om menn og "manneprat".

Grunnen til at vi begynte å diskutere dette, var at jeg tilfeldigvis kom over noen kommentarer kjæresten min hadde skrevet på internett. Dette var kommentarer om pene damer. Han skrev ting som "I'd like to bang the arse of that woman" , "I'd like to fuck her" og liknende setninger. (han er engelsk) Jeg ble såret, for dette var mens vi var sammen, så jeg konfronterte han med dette. Han ble flau, og sa at han mente ikke noe seriøst med det. Han påstår at alle menn snakker sånn når kvinner ikke er tilstede. Det er bare slik menn er, sier kjæresten min.

Jeg ble litt overrasket. Jeg omgås mye i miljø med mange menn, så jeg er vant med "røft språk", men er det faktisk slik at alle menn driver å tyter om at de vil pule på den og den dama? I såfall synes jeg dette er utrolig ekkelt og for et syn menn har på damer hvis dette er tilfelle..!

Så, er det faktisk slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva mener du?

Hender det aldri at du tenker at "den fyren skulle jeg gjerne knullet skikkelig!"? Det er deilig tanke, men det betyr ikke at jeg _seriøst_ kommer til å gjøre det selvfølgelig. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender det aldri at du tenker at "den fyren skulle jeg gjerne knullet skikkelig!"? Det er deilig tanke, men det betyr ikke at jeg _seriøst_ kommer til å gjøre det selvfølgelig. :o)

Poenget mitt her er ikke at vi tenker slik. Selvfølgelig gjør vi det. Det er jo lov. Men å snakke om mennesker på den måten, at man vil pule dem osv, synes jeg er veldig respektløst. Jeg kunne aldri funnet på å snakke om menn på den måten. "Å skulle gjerne hatt den pikken inni meg" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, sånn tror jeg ikke det er...! Hverken hos alle menn eller kvinner... det betyr heller ikke at de som ikke tenker det, er hverken rigide eller lite seksuelle...

Skjønner godt at du begynte å lure...Spesielt fordi han da var sammen med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Vet ikke hva som er vanlig.

Men det der hadde jeg ikke brydd meg om. Det er bare tull-prat blant mennene seg imellom. Ikke seriøst ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt her er ikke at vi tenker slik. Selvfølgelig gjør vi det. Det er jo lov. Men å snakke om mennesker på den måten, at man vil pule dem osv, synes jeg er veldig respektløst. Jeg kunne aldri funnet på å snakke om menn på den måten. "Å skulle gjerne hatt den pikken inni meg" osv...

Jeg er temmelig sikker på at de fleste menn ville blitt meget smigret om de hadde fått høre at en kvinne / jente hadde sagt om ham at "han der kunne jeg jaggu meg tenkt meg å knulle vettet av gitt!" :o)

Det kommer nok mye an på hvordan det sies og hvem som sier det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig sikker på at de fleste menn ville blitt meget smigret om de hadde fått høre at en kvinne / jente hadde sagt om ham at "han der kunne jeg jaggu meg tenkt meg å knulle vettet av gitt!" :o)

Det kommer nok mye an på hvordan det sies og hvem som sier det tror jeg.

Ehh, jaha? Jeg hadde syntes det var meget ubehagelig om en fremmed mann sa han vil knulle fitta mi. Og det tror jeg mange kvinner hadde vært enig i. Herlighet da. Men det er heller ikke poenget mitt.

Det jeg lurte på var bare om det er slik menn faktisk snakker om kvinner når kvinner ikke er der, eller om dette bare noe typen min sier for å redde skinnet sitt. Jeg skulle gjerne hatt svar fra menn her, men det kan virke som det mest er kvinner som boltrer seg her på forumet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jaha? Jeg hadde syntes det var meget ubehagelig om en fremmed mann sa han vil knulle fitta mi. Og det tror jeg mange kvinner hadde vært enig i. Herlighet da. Men det er heller ikke poenget mitt.

Det jeg lurte på var bare om det er slik menn faktisk snakker om kvinner når kvinner ikke er der, eller om dette bare noe typen min sier for å redde skinnet sitt. Jeg skulle gjerne hatt svar fra menn her, men det kan virke som det mest er kvinner som boltrer seg her på forumet...

"Det jeg lurte på var bare om det er slik menn faktisk snakker om kvinner når kvinner ikke er der, eller om dette bare noe typen min sier for å redde skinnet sitt. Jeg skulle gjerne hatt svar fra menn her, men det kan virke som det mest er kvinner som boltrer seg her på forumet..."

Så om du får svar fra en to tre menn på dette så tror du det er fasiten for alle menn? Noen menn prater sikkert sånn når kvinner ikke er til stedet, og andre gjør det ikke. Men spiller det egentlig noen rolle? Poenget er jo at kjæresten _din_gjør_ det, og da må du stilling til om du bør si ifra til han eller la være å tenke noe mer på det. Personlig hadde jeg valgt det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh, jaha? Jeg hadde syntes det var meget ubehagelig om en fremmed mann sa han vil knulle fitta mi. Og det tror jeg mange kvinner hadde vært enig i. Herlighet da. Men det er heller ikke poenget mitt.

Det jeg lurte på var bare om det er slik menn faktisk snakker om kvinner når kvinner ikke er der, eller om dette bare noe typen min sier for å redde skinnet sitt. Jeg skulle gjerne hatt svar fra menn her, men det kan virke som det mest er kvinner som boltrer seg her på forumet...

Hei,

Men det er vel ikke hva "menn generelt" mener om det (nei, jeg ville ikke sagt noe slikt), men hva kjæresten din mener med det han sier. Og det er det jo ingen andre enn han (og deg) som kan bestemme.

Når han i tillegg er engelsk, så blir det kanskje enda vanskeligere for deg, fordi da handler det kanskje om en kultur du ikke kjenner, i tillegg til at han (som individ) snakker på sin måte. Også må du ta høyde for hvordan han er ellers, språkkunnskapene hans, og mye annet.

Dette kan ikke noen andre svare på.

Med vennlig hilsen (fra en mann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg lurte på var bare om det er slik menn faktisk snakker om kvinner når kvinner ikke er der, eller om dette bare noe typen min sier for å redde skinnet sitt. Jeg skulle gjerne hatt svar fra menn her, men det kan virke som det mest er kvinner som boltrer seg her på forumet..."

Så om du får svar fra en to tre menn på dette så tror du det er fasiten for alle menn? Noen menn prater sikkert sånn når kvinner ikke er til stedet, og andre gjør det ikke. Men spiller det egentlig noen rolle? Poenget er jo at kjæresten _din_gjør_ det, og da må du stilling til om du bør si ifra til han eller la være å tenke noe mer på det. Personlig hadde jeg valgt det siste.

Saken at han gjør det er lagt bak. Han har sluttet å kommentere damer på nettet. Mulig at han fortsatt prater sånn når jeg ikke er der, men det får så være.

Jeg får selvsagt ikke noe endelig svar ved å spørre her inne, men jeg kan nå høre om de menn som er her, opplever at dette er vanlig språk blant menn. Ikke sikkert de selv snakker sånn, men de omgår jo tusenvis av andre menn i løpet av livet, så de må jo vite hva som er "normalen"...? Kjæresten min påstod at "alle" eller de fleste menn snakker slik sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jaha? Jeg hadde syntes det var meget ubehagelig om en fremmed mann sa han vil knulle fitta mi. Og det tror jeg mange kvinner hadde vært enig i. Herlighet da. Men det er heller ikke poenget mitt.

Det jeg lurte på var bare om det er slik menn faktisk snakker om kvinner når kvinner ikke er der, eller om dette bare noe typen min sier for å redde skinnet sitt. Jeg skulle gjerne hatt svar fra menn her, men det kan virke som det mest er kvinner som boltrer seg her på forumet...

Tror endel menn er slik. De skal liksom tøffe seg når de er sammen med kompiser.

Synes ikke du skal ta dette så tungt, med mindre du virkelig har grunn til å ikke stole på det han sier.

Tanker fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*Host* Jeg skal ikke si hva jeg av og til tenker om enkelte menn skjønner jeg...

''Jeg skal ikke si hva jeg av og til tenker om enkelte menn skjønner jeg...''

Jeg synes det er en vesensforskjell mellom å tenke slike tanker og å si eller skrive dem til andre!

Like fullt er jeg enig i at dette ikke er så alvorlig eller at trådstarter skulle føle seg personlig støtt over dette.

Men må innrømme at jeg ville tvilt litt på min kjæres dømmekraft om jeg hadde kommet over slike kommentarer fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Vet du, dette kunne jeg og et par av mine venninner også lirt ut av oss (om menn selvsagt) om vi var i den rette stemningen:-)

Ikke bry deg om det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Saken at han gjør det er lagt bak. Han har sluttet å kommentere damer på nettet. Mulig at han fortsatt prater sånn når jeg ikke er der, men det får så være.

Jeg får selvsagt ikke noe endelig svar ved å spørre her inne, men jeg kan nå høre om de menn som er her, opplever at dette er vanlig språk blant menn. Ikke sikkert de selv snakker sånn, men de omgår jo tusenvis av andre menn i løpet av livet, så de må jo vite hva som er "normalen"...? Kjæresten min påstod at "alle" eller de fleste menn snakker slik sammen.

Det er sikkert en del menn som kunne pratet slik. Jeg tror i hvert fall ikke at kjæresten din er et enestående unntak. Jeg ville ikke brydd meg i det hele tatt om sånt, men synes kanskje at det høres litt umodent ut av han å skrive sånt på internett hvor andre kan lese det. Hvis han har sluttet med det forstår jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...