Gå til innhold

manneprat


Gjest huhhh

Anbefalte innlegg

Gjest huhhh

Hei,

Men det er vel ikke hva "menn generelt" mener om det (nei, jeg ville ikke sagt noe slikt), men hva kjæresten din mener med det han sier. Og det er det jo ingen andre enn han (og deg) som kan bestemme.

Når han i tillegg er engelsk, så blir det kanskje enda vanskeligere for deg, fordi da handler det kanskje om en kultur du ikke kjenner, i tillegg til at han (som individ) snakker på sin måte. Også må du ta høyde for hvordan han er ellers, språkkunnskapene hans, og mye annet.

Dette kan ikke noen andre svare på.

Med vennlig hilsen (fra en mann)

Jeg mente menn generelt. Jeg og kjæresten ordnet opp i det mellom oss. Han har sluttet å kommentere damer på nettet, så det er greit. Jeg ville bare finne ut om påstanden hans om at "alle menn snakker slik" faktisk stemmer eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Noen menn kommer med slike kommentarer, men slett ikke alle. Men de som gjør det sier det til gjengjeld ganske hyppig. Og jeg oppfatter dem som temmelig primitive, og synes også at de fornedrer konene sine når de snakker om andre kvinner på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennene jeg kjenner snakker ikke slik, og liker ikke å snakke med menn som har en slik tone.

Om det er representativt vet jeg ikke, men det er jo lov å håpe.

Å slenge ut av seg alskens verbalt søppel og siden hevde man ikke mener noen med det, man bare snakker slik, har jeg ingen forståelse for. Det være seg om det gjelder menn eller kvinner. Om man ikke mener noe med driten man slipper ut gjennom kjeften, kan man jo like godt holde den lukket.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skal ikke si hva jeg av og til tenker om enkelte menn skjønner jeg...''

Jeg synes det er en vesensforskjell mellom å tenke slike tanker og å si eller skrive dem til andre!

Like fullt er jeg enig i at dette ikke er så alvorlig eller at trådstarter skulle føle seg personlig støtt over dette.

Men må innrømme at jeg ville tvilt litt på min kjæres dømmekraft om jeg hadde kommet over slike kommentarer fra ham.

Det som kommer ut gjennom kjeften, sier ganske mye om holdningene til kjeftens eier.

Jeg ville ikke være komfortabel med en mann som tilkjennegav slike holdninger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det som kommer ut gjennom kjeften, sier ganske mye om holdningene til kjeftens eier.

Jeg ville ikke være komfortabel med en mann som tilkjennegav slike holdninger.

mvh

Ja, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror endel menn er slik. De skal liksom tøffe seg når de er sammen med kompiser.

Synes ikke du skal ta dette så tungt, med mindre du virkelig har grunn til å ikke stole på det han sier.

Tanker fra,

Jeg har aldri klart å ta menn som tror de blir tøffe av å snakke slik på alvor. De setter seg selv på et så utrolig lavt nivå

Det minner meg mest om et viderekommet/sunket nivå av barnehagens tiss, bæsj, promp!

Om mannen min ikke hadde hatt mer intelligente måter å markere seg på og være morsom på, tror jeg ikke han hadde vært mannen min. Slikt blir bare så utrolig primmitivt og platt. Pluss at jeg stiller spørsmål ved kvinnesyn og generell respekt for kvinner.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletia

De fleste mennene jeg kjenner snakker ikke slik, og liker ikke å snakke med menn som har en slik tone.

Om det er representativt vet jeg ikke, men det er jo lov å håpe.

Å slenge ut av seg alskens verbalt søppel og siden hevde man ikke mener noen med det, man bare snakker slik, har jeg ingen forståelse for. Det være seg om det gjelder menn eller kvinner. Om man ikke mener noe med driten man slipper ut gjennom kjeften, kan man jo like godt holde den lukket.

mvh

Nå synes jeg du er litt vel seriøs:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du er litt vel seriøs:-)

Jeg har vel bare vært i en hel del i mannsmiljø der de synes de blir gurimalla tøffe av å snakke slik, helst med damer til stedet.

Og jeg har erfart at den type snakk sammenfaller med holdninger og menn som jeg ikke orker å tilbringe mer enn høyst nødvendig tid sammen med.

Blir så dyrehage og stadig måtte minne om hva de har under bommulstrusa og hva det kan brukes til.

Så selv om de hardnakket påstår de ikke mener noe med det, sier det en hel haug om hva de mener om en rekke ting.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har vel bare vært i en hel del i mannsmiljø der de synes de blir gurimalla tøffe av å snakke slik, helst med damer til stedet.

Og jeg har erfart at den type snakk sammenfaller med holdninger og menn som jeg ikke orker å tilbringe mer enn høyst nødvendig tid sammen med.

Blir så dyrehage og stadig måtte minne om hva de har under bommulstrusa og hva det kan brukes til.

Så selv om de hardnakket påstår de ikke mener noe med det, sier det en hel haug om hva de mener om en rekke ting.

mvh

Jeg er ikke i noe mannsmiljø hvor det snakkes slik, ihvertfall ikke med damene til stede.

Derimot har jeg veldig forskjellige venninner og et par av dem, kan jeg godt tulle og tøyse og prate slik med, riktignok etter noen glass vin og kanskje ikke riktig så direkte.

Mer sånn: - Se på han der. Skal tro hvordan han er i senga?:-)

Det er som det påstås. Det betyr ingenting. Bare tull og tøys og barnslig morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i noe mannsmiljø hvor det snakkes slik, ihvertfall ikke med damene til stede.

Derimot har jeg veldig forskjellige venninner og et par av dem, kan jeg godt tulle og tøyse og prate slik med, riktignok etter noen glass vin og kanskje ikke riktig så direkte.

Mer sånn: - Se på han der. Skal tro hvordan han er i senga?:-)

Det er som det påstås. Det betyr ingenting. Bare tull og tøys og barnslig morro.

Jeg har nok fått tidlig overdose på slikt prat.

Min erfaring er at den type manneprat i all hovedsak bedrives av menn som jeg ikke ønsker å tilbringe mer enn høyst nødvendig tid med, og slett ikke dele hus og hjem med.

Jeg har vel aldri vært full nok til å se det morsomme i å diskutere vilkårlige madrasspartnere. Og jeg måtte nok bli veldig full. Klarer ikke le mer av det enn tiss, promp, bæsjen i barnehagen.

Uansett. Hvordan man snakker når man ikke mener noe som helst med det, sier også noe om ens holdninger.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg har nok fått tidlig overdose på slikt prat.

Min erfaring er at den type manneprat i all hovedsak bedrives av menn som jeg ikke ønsker å tilbringe mer enn høyst nødvendig tid med, og slett ikke dele hus og hjem med.

Jeg har vel aldri vært full nok til å se det morsomme i å diskutere vilkårlige madrasspartnere. Og jeg måtte nok bli veldig full. Klarer ikke le mer av det enn tiss, promp, bæsjen i barnehagen.

Uansett. Hvordan man snakker når man ikke mener noe som helst med det, sier også noe om ens holdninger.

mvh

Da jeg var 23 kom inn i en seriøs gjeng som alle er 8-9 år eldre enn meg. Det er disse jeg er mest sammen med.

Samtalene er på et helt annet nivå enn det som beskriives her.

Hva de snakker om når de har sine herrepartyer, vet jeg dog ikke noe om.

Når jeg da en skjelden gang møter et par av mine venninner som er litt mer løsslupne i kjeften synes jeg det kan være litt befriende. I hvertfall når jeg har drukket. Når jeg er edru, blir slikt bare dumt enig i det:-)

Men jeg tipper kjæresten til innleggsskriveren er ganske ung og jeg synes ikke det er noe å legge for stor vekt på et slikt utsagn. Kommer an på hvordan han oppfører seg til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Da jeg var 23 kom inn i en seriøs gjeng som alle er 8-9 år eldre enn meg. Det er disse jeg er mest sammen med.

Samtalene er på et helt annet nivå enn det som beskriives her.

Hva de snakker om når de har sine herrepartyer, vet jeg dog ikke noe om.

Når jeg da en skjelden gang møter et par av mine venninner som er litt mer løsslupne i kjeften synes jeg det kan være litt befriende. I hvertfall når jeg har drukket. Når jeg er edru, blir slikt bare dumt enig i det:-)

Men jeg tipper kjæresten til innleggsskriveren er ganske ung og jeg synes ikke det er noe å legge for stor vekt på et slikt utsagn. Kommer an på hvordan han oppfører seg til vanlig.

''når de har sine herrepartyer''

LOL - de har åpenbart et ganske annet språk, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''når de har sine herrepartyer''

LOL - de har åpenbart et ganske annet språk, ja! ;)

He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Jeg har aldri klart å ta menn som tror de blir tøffe av å snakke slik på alvor. De setter seg selv på et så utrolig lavt nivå

Det minner meg mest om et viderekommet/sunket nivå av barnehagens tiss, bæsj, promp!

Om mannen min ikke hadde hatt mer intelligente måter å markere seg på og være morsom på, tror jeg ikke han hadde vært mannen min. Slikt blir bare så utrolig primmitivt og platt. Pluss at jeg stiller spørsmål ved kvinnesyn og generell respekt for kvinner.

mvh

Godt innlegg, jeg er bare SÅ enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Godt innlegg, jeg er bare SÅ enig med deg!

Du har blitt en ganske annen siden du og ei jeg ikke husker nicket på tulla med Mrxx:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Du har blitt en ganske annen siden du og ei jeg ikke husker nicket på tulla med Mrxx:-)

Det hender man blir voksen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klart å ta menn som tror de blir tøffe av å snakke slik på alvor. De setter seg selv på et så utrolig lavt nivå

Det minner meg mest om et viderekommet/sunket nivå av barnehagens tiss, bæsj, promp!

Om mannen min ikke hadde hatt mer intelligente måter å markere seg på og være morsom på, tror jeg ikke han hadde vært mannen min. Slikt blir bare så utrolig primmitivt og platt. Pluss at jeg stiller spørsmål ved kvinnesyn og generell respekt for kvinner.

mvh

Det kommer litt an på hvordan han er ellers også, mener jeg..

Er han umoden og viser liten respekt for kvinner slik som du nevner, ville jeg ikke syntes noe om det. Men i et festlig lag feks, hvor "gutta" kommer sammen, så ser jeg ikke noe galt i det om han oppfører seg bra til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvordan han er ellers også, mener jeg..

Er han umoden og viser liten respekt for kvinner slik som du nevner, ville jeg ikke syntes noe om det. Men i et festlig lag feks, hvor "gutta" kommer sammen, så ser jeg ikke noe galt i det om han oppfører seg bra til vanlig.

Jeg klarer ganske enkelt ikke å koble egenskapene modenhet og respekt til den type adferd, festlig lag eller ikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...