Gå til innhold

Saksbehandling NAV, avslag på uføresøknad.


Gjest 38 år, bipolar

Anbefalte innlegg

Gjest 38 år, bipolar

Hei. Jeg er en 38 år gml mann. Jeg har slitt med depresjoner siden 1999. Jeg ble sykemeldt i August 2004. Da hadde jeg på egen hånd prøvd å gå sykepleien 2 ganger, og måtte slutte etter 1.året begge gangene pga sykdommen. Etter et år sykemeldt gikk jeg over på attføring, og begynte sykepleien igjen i August 2005. I November 2006 måtte jeg slutte igjen pga. sykdom. NAV kjørte meg videre på attføring til mars 2007, pga av at de mente det var enklest i forhold til utbetaling av trygd. I mars 2007 gikk jeg over på rehabilitering. I perioden fra jeg sluttet skolen i 2006 til nå har jeg kun vært en halv dag i utprøving. Jeg mener at jeg må ha prøvd nok på egen hånd, og føler meg ikke frisk nok til å være i aktivitet. I januar 2009 fikk jeg spesialistuttalelse fra DPS, med diagnose Bipolar affektiv lidelse type 2 fra tidlig ung alder,og i Mars 2009 gikk jeg over på 100% ung ufør under rehabilitering hva nå det betyr.. NAV mener nå at min arbeidsevne ikke er prøvd ut nok, og vil sende meg på utprøving. Rehabiliteringstiden min går ut 30.mars 2010, da har jeg vært på rehab i 2 år. Jeg er medisinert på 150mg zoloft, og 400mg Lamictal pr dag. Jeg har vært i jobb fra 1996 til 2001, har fagbrev og artium. NAV avslo nettopp varig uføresøknad. Min lege det ikke er utsikt til bedring av arbeidsevne. Dessuten mangler det masse notater og dokumentasjon fra NAV i saken min. Jeg er alene, og uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Advokat Thomas Myran

Hei!

Du stiller ikke noe egentlig spørsmål i det du skriver, så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare deg på.

Hvis du er fedig utredet pr. januar 09, og da har fått endelig diagnose, skjønner jeg godt at NAV avslår uføresøknaden din. Det er da vilkår om gjennomført nødvendig attføring, og dette må ses i lys av denne stillede diagnosen.

Du vil nå fra 01.04.10 sannsynligvis få Arbeidsavklaringspenger, og kan da sammen med NAV legge en handlingsplan for utprøvingen.

Thomas Myran

Advokat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...