Gå til innhold

Hvorfor blir man ikke tatt alvorlig?


ancat1365381247

Anbefalte innlegg

ancat1365381247

Jeg har en psykisk lidelse. Angst. Jeg har vært helt nede i grøfta pga angsten i en lang periode.Kom meg ikke ut av porten. Var bare hjemme.

Det var en knall hard tid. Følte at livet suste forbi. Jeg ønsket ikke å ha det sånn, men klarte ikke å kontrolere angsten.

Leger og psykologer prøvde å gi meg medisiner, terapi over telefon og sendte meg masse papirer som jeg skulle lese meg frisk. Ingen av delene virket.

Det jeg trengte var at noen kunne være med meg ut.

Ingenting skjedde. Så egentlig tror jeg at jeg fikk nok av helse Norge og min egen situasjon.

Jeg tok skrittet ut.

Første turen min på butikken var en så deilig følelse at jeg holdt på grine. Endelig mestra jeg det.

Etterhvert fikk jeg også litt hjelp av psykiatrisk sykepleier. Ho var med meg på turer. Enestående opplegg :)

Så nå har jeg vært ute i det "fri" i ca 8 måneder. Bruker ikke medisiner og tiden med psykiatrisk sykepleier er over.

Jeg kjører bil, drar alene hit og dit. Fantastisk å se livet kommet igjen. Vet det er en lang vei igjen, men må holde motet oppe. Jeg klarer nå å konrolere angsten. Den prøver seg i ny og ned, men da prøver jeg å holde den vekke med mine metoder. Noen ganger er ganske tøft..

Så folkens, ikke gi opp!!

Nå har jeg lært å kjenne forskjell på psykiske smerter og fysiske smerter.

Pga mine rygg og bihule smerter har jeg oppsøkt lege. Etter mye diskusjoner fikke jeg dra på ct av bihuler. Der ble det funnet cyster og tetthet. Skal tilbake til øre-nese-hals spes. om 1 mnd. Jeg ønser også å ta et bilde av ryggen min. For legen tror jeg har skive utglidning. Men han mener det ikke er noen vits å ta bilde, for de kommer ikke til å gjøre noe alikevel. Og at de meste av mine smerter er spenninger og angst relaterte

Selv om man har en psykisk lidelse burde man vel få hjelp når det knaker og braker i ryggen? Det er kun på 1 punkt det sitter. Jeg er akkurat passert 30, og jeg jeg sliter m å bøye meg, og at jeg må skifte sitte stillinger hvert 5 min, det er da ikke angst det?..

Jeg jobber bein hardt m å komme meg ut og opp igjen, da syns jeg det er rett og rimelig at legen tar meg på alvor!

Hva mener du/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Istapp

Så flink du er som står på :-)

Ja,legen bør ta deg alvorlig! Ofte er det en sammenheng mellom fysisk og psykisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst, redsel, stress ol gjør at musklaturen går i låsning og man får smerter. Man kommer inn en ond sirkel med dårlig blodtilførsel og feilbelastninger. Og blir ikke nødvendigvis bedre fordi om angsten blir borte.

Jeg vil anbefale deg å prøve akupunktur for å løse opp knuter/låsninger i musklaturen.

Gå turer i kuppert terreng for å øke blodtilførselen og trene for å styrke musklene opp, samt forebygge nye problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...