Gå til innhold

Antidepresiva og beroligende - er kravstor.

Anbefalte innlegg

Gjest JS1972

Jeg har fått diagnosene subsyndromal ptsd samt bipolar 2. For min bipolare lidelse tar jeg lamictal, som har noe effekt. Men angsten og depresjonen har begynt å rive sterkt i meg nå. Jeg sliter til tider med å puste, er varm og siste dagene fått hodepine av stressnivået som er i kroppen. Det er ikke bare angst/dep. som er årsak til stress. Jeg jobber ikke. Vel, jeg har snakket litt med min fastlege om hva som er aktuellt å prøve. Jeg har tidligere prøvd efexor, som ikke hjalp. Jeg ønsker noe som er beroligende, som demper angsten og stresset, men som jeg nødvendigvis ikke må bruke fast. Noe som jeg kan ta de dagene det er for ille, slik som nå. Jeg går sterkt utfra at slike medisiner er vanedannende, så det er ting jeg er obs. på. Jeg bruker sovemedisin i perioder som denne, slik at jeg iallefall får nok søvn. Ofte er det nok til at det roer seg til et "akseptabelt" nivå, men ikke nå. Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343649-antidepresiva-og-beroligende-er-kravstor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Hvis du skal ta noe som skal kunne taes en gang i blandt, så blir det vel benzo.

Leger er skeptiske ofte til å skrive det ut. Men det er medisiner som vival, rivotril ol. De to nevnte er veldig forskjellige, vival er mild og rivotril er ganske sterk.

Jeg tar selv rivotril, når jeg har angst, og er fornøyd med den.

Man kan ta gammeldagse høydosenevroleptika ved angst og uro og, slik som nozinan og truxal, men det er langt fra alle som liker virkningen. Man blir nesten slått ut.

Hvis du skal ta noe som skal kunne taes en gang i blandt, så blir det vel benzo.

Leger er skeptiske ofte til å skrive det ut. Men det er medisiner som vival, rivotril ol. De to nevnte er veldig forskjellige, vival er mild og rivotril er ganske sterk.

Jeg tar selv rivotril, når jeg har angst, og er fornøyd med den.

Man kan ta gammeldagse høydosenevroleptika ved angst og uro og, slik som nozinan og truxal, men det er langt fra alle som liker virkningen. Man blir nesten slått ut.

Jeg er ikke så glad i ting som setter meg ut, så kanskje Vival er noe jeg kan vurdere....

Det er mange andre faktorer som jeg glemte å ta med også, bl.a. dette med sexlyst. Vi prøver å få barn, men med min depresjon er det vanskelig, med tanke på lyst. Derfor er jeg også redd en medisin kan gi dårligere sædkvalitet til de gangene jeg klarer å gjennomføre noe...

Men skal google vival litt. Har hørt litt om den, men aldri prøvd. Takker for tipsene!

Gjest Sobril er bedre

Jeg er ikke så glad i ting som setter meg ut, så kanskje Vival er noe jeg kan vurdere....

Det er mange andre faktorer som jeg glemte å ta med også, bl.a. dette med sexlyst. Vi prøver å få barn, men med min depresjon er det vanskelig, med tanke på lyst. Derfor er jeg også redd en medisin kan gi dårligere sædkvalitet til de gangene jeg klarer å gjennomføre noe...

Men skal google vival litt. Har hørt litt om den, men aldri prøvd. Takker for tipsene!

I følge legen min er ikke Sobril like vanedannende som Vival. Om det er riktig vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...