Gå til innhold

Hvis du trodde DU hadde svart belte i shopping..


morsan

Anbefalte innlegg

...så kommer du fort til kort mot Rose-Marie som svir av 50-60 000 kroner hver sommer på shopping!! :-)

Jeg har ikke fått med meg TVNorge-serien Ullared før, men tok opp forrige ukes program på digitalboksen av ren nysgjerrighet. Og i går fikk jeg sett det, og det var sjokkerende. Vet nesten ikke om jeg skal le eller gråte...;-)

Jeg som synes Smart Club er for langt unna og for styrete å dra til får helt vondt i kroppen av å se folk sitte 70 mil i buss fra Sundsvall for å dra på shopping med venninnene og kalle det "nesten som en liten semester"....

Ullared er et shoppingsenter på størrelse med tre fotballbaner, og som er som -nille i n'te potens, hvor folk står i lange køer utenfor når det åpner.

Rose-Marie med familie (se artikkel) tilbringer to uker hver sommerferie på campingen i Ullared, med daglige shoppingturer. På den episoden jeg så, vendte familien hjem igjen med pose på pose med billige vaskemidler, fleecejakker osv, og spredte det ut over hele huset for å sortere.

Mannen Kjell innrømmet overfor kamerateamet at han gjerne kunne tenkt seg en tur til Kanariøyene istedet, for de hadde jo aldri vært utenfor landets grenser. Da svarte Rose-Marie kontant at da fikk han dra alene, for hun ville aldri bytte bort to ukers sommershopping i Ullared med en pakketur!!

http://www.side2.no/underholdning/article2805266.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så også den episoden, og ble egentlig bare sittende og måpe. Litt av en sommerferie, år etter år...:/

http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.1798973/rose-marie-och-kjell-knackta-av-tv-succen-ullared

Trist å lese hvordan det har gått med familien etterpå. Kanalen har nok klippet det slik at familien kommer enda dårligere ut, men først og fremst kommer de jo dårlig ut av det på grunn av seg selv. Synd at folk ikke forstår når de ikke bør stille opp på slike programmer...

Jeg klikket forresten også på de andre artiklene om Ullared på samme side som du linket til, og i artikkelen "De är også missnöjda..", står bl a følgende:

''Elin, 21, och Frida, 20, framställs som att de åkt till Ullared för att gå på sexshop:

"Det var deras förslag att vi skulle besöka sexshopen och det var de som propsade på att vi skulle ta på de där sexkläderna. De regisserade allt och sa 'säg så här' och 'gör så här'. De bad oss även göra saker som vi inte alls ville göra. När vi vägrade sa de att "då filmar vi inte mer'...", berättar Elin.''

KJEMPETRUSSEL!!! De slutter å filme hvis ikke jentene gjør "saker som vi inte als vill göra"! De har jammen god grunn til å beklage seg over at de ble vist på tv der de prøver slike klær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Trist å lese hvordan det har gått med familien etterpå. Kanalen har nok klippet det slik at familien kommer enda dårligere ut, men først og fremst kommer de jo dårlig ut av det på grunn av seg selv. Synd at folk ikke forstår når de ikke bør stille opp på slike programmer...

Jeg klikket forresten også på de andre artiklene om Ullared på samme side som du linket til, og i artikkelen "De är også missnöjda..", står bl a følgende:

''Elin, 21, och Frida, 20, framställs som att de åkt till Ullared för att gå på sexshop:

"Det var deras förslag att vi skulle besöka sexshopen och det var de som propsade på att vi skulle ta på de där sexkläderna. De regisserade allt och sa 'säg så här' och 'gör så här'. De bad oss även göra saker som vi inte alls ville göra. När vi vägrade sa de att "då filmar vi inte mer'...", berättar Elin.''

KJEMPETRUSSEL!!! De slutter å filme hvis ikke jentene gjør "saker som vi inte als vill göra"! De har jammen god grunn til å beklage seg over at de ble vist på tv der de prøver slike klær....

''KJEMPETRUSSEL!!! De slutter å filme hvis ikke jentene gjør "saker som vi inte als vill göra"! ''

He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hehe, helt utrolig!

Når det er sagt har svensker etter hva jeg har erfart et helt annet forhold til køer enn nordmenn. En venninne av meg som studerte i Sverige sa at hun og et par venninner av og til hadde moro av å stille seg på rekke og rad på kjøpesenteret. Uten unntak stilte noen svensker seg i kø bak dem - de antok at det var et bra tilbud, og stilte seg i kø før de visste hva det var! *ler igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt utrolig!

Når det er sagt har svensker etter hva jeg har erfart et helt annet forhold til køer enn nordmenn. En venninne av meg som studerte i Sverige sa at hun og et par venninner av og til hadde moro av å stille seg på rekke og rad på kjøpesenteret. Uten unntak stilte noen svensker seg i kø bak dem - de antok at det var et bra tilbud, og stilte seg i kø før de visste hva det var! *ler igjen*

*ha ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Hehe, helt utrolig!

Når det er sagt har svensker etter hva jeg har erfart et helt annet forhold til køer enn nordmenn. En venninne av meg som studerte i Sverige sa at hun og et par venninner av og til hadde moro av å stille seg på rekke og rad på kjøpesenteret. Uten unntak stilte noen svensker seg i kø bak dem - de antok at det var et bra tilbud, og stilte seg i kø før de visste hva det var! *ler igjen*

Det er sauementalitet i Norge også. Jeg måtte en gang handle mange poser med gulrøtter. Når andre så at jeg fylte handlekurven, kom de også stormende og nærmest sloss om resten som var i hylla. Helt uten å sjekke prisen. Fikk meg en god latter da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sauementalitet i Norge også. Jeg måtte en gang handle mange poser med gulrøtter. Når andre så at jeg fylte handlekurven, kom de også stormende og nærmest sloss om resten som var i hylla. Helt uten å sjekke prisen. Fikk meg en god latter da ;-)

Nå måtte jeg le høyt her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sauementalitet i Norge også. Jeg måtte en gang handle mange poser med gulrøtter. Når andre så at jeg fylte handlekurven, kom de også stormende og nærmest sloss om resten som var i hylla. Helt uten å sjekke prisen. Fikk meg en god latter da ;-)

*he he* folk er rare.

Men jeg husker jeg selv ble "offer" for slik saue-mentalitet en gang: Jeg skulle treffe husbonden i sentrum og passerte Grand hotell da jeg så en ganske stor folkemengde utenfor. Jeg var uansett ute i litt god tid, og stilte meg derfor opp på Eidsvolls plass for å se om noe skjedde, og etter et par minutter kom Michael Jackson ut oppe ved tårnet og vinket til folkemengden...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hi hi hi ;-)

Morsomt. Men når jeg ser på bildet av familien tenker jeg at den yngste dattera ikke kan være "hans". Hun er jo så mørk i forhold til søstrene.

Her har nok mor lagt seg på rygg for en annen ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hver sin smak

Så nett familie, da! ;-p Det vises på dem, at de ikke bryr seg om annet enn at alt de skal kjøpe, må være av billigste sort. Men dem om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Morsomt. Men når jeg ser på bildet av familien tenker jeg at den yngste dattera ikke kan være "hans". Hun er jo så mørk i forhold til søstrene.

Her har nok mor lagt seg på rygg for en annen ja....

Lignende ting har dolk trodd om mine to barn, som tross alt har samme far (og mor), de hadde bare noe mer raffinert språkbruk enn du ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lignende ting har dolk trodd om mine to barn, som tross alt har samme far (og mor), de hadde bare noe mer raffinert språkbruk enn du ;).

...her kommer det for en dag!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

...her kommer det for en dag!! ;-)

Har faktisk fått direkte spørsmål om barna har samme far! Nesten litt frekt av ukjente å spørre om det på lekeplassen, synes jeg, men jeg har jo ledd av det.

Barna mine har ulik kroppsbygning, farger og temperament. Hver sin ende av skalaene, så og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fått direkte spørsmål om barna har samme far! Nesten litt frekt av ukjente å spørre om det på lekeplassen, synes jeg, men jeg har jo ledd av det.

Barna mine har ulik kroppsbygning, farger og temperament. Hver sin ende av skalaene, så og si.

Helt enig med deg i at det er frekt! Kusinen min opplevde det samme, og det attpåtil på barselavdelingen da barn nr 2 ble født! Personalet spurte om barna hadde samme far. Den yngste var mørkhåret som sin portugisisk-avstammede far, mens den eldste var blond som sin mor (men forøvrig svært lik sin far i trekkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fått direkte spørsmål om barna har samme far! Nesten litt frekt av ukjente å spørre om det på lekeplassen, synes jeg, men jeg har jo ledd av det.

Barna mine har ulik kroppsbygning, farger og temperament. Hver sin ende av skalaene, så og si.

Jeg kjenner en dame som er skikkelig mørk - både hud, hår og øyne. Vakker, eksotisk jente. Nprsk, men med utenlandske aner litt langt tilbake. Hun har fått 4 barn som alle sammen ligner på den trauste, bleke nordmannen hun er gift med. Ikke en av dem har fått brune øyne eller gyllen hud. Man tror nesten de er adoptert når man ser dem... Eller at hun er au pairen som passer dem ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fått direkte spørsmål om barna har samme far! Nesten litt frekt av ukjente å spørre om det på lekeplassen, synes jeg, men jeg har jo ledd av det.

Barna mine har ulik kroppsbygning, farger og temperament. Hver sin ende av skalaene, så og si.

Jeg fikk det spørsmålet av jordmora da jeg var på svangerskapskontroll med Lillevill for første gang, og fortalte at jeg hadde en fra før, født ti år tidligere.

'Eh - ja, det går faktisk an, selv om det er ti år imellom' svarte jeg.

Hun ble litt stille, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det spørsmålet av jordmora da jeg var på svangerskapskontroll med Lillevill for første gang, og fortalte at jeg hadde en fra før, født ti år tidligere.

'Eh - ja, det går faktisk an, selv om det er ti år imellom' svarte jeg.

Hun ble litt stille, kan man si.

Jeg ble spurt flere ganger av helsevesenet om minstemann var prøverørsbarn. Vet ikke hvor de fikk det fra.

Nå har ikke jeg noen problemer med å fortelle at vi slet med å lage ham, ikke er han prøverørsbarn heller. Men om han nå hadde vært det - hva så, liksom? Setter de trippelvaksinen et annet sted på dem?

Det er sikkert noen som har lurt på om storesøsteren er noe jeg har "fra før" også. Hun likner ikke på noen av oss lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt flere ganger av helsevesenet om minstemann var prøverørsbarn. Vet ikke hvor de fikk det fra.

Nå har ikke jeg noen problemer med å fortelle at vi slet med å lage ham, ikke er han prøverørsbarn heller. Men om han nå hadde vært det - hva så, liksom? Setter de trippelvaksinen et annet sted på dem?

Det er sikkert noen som har lurt på om storesøsteren er noe jeg har "fra før" også. Hun likner ikke på noen av oss lenger.

Pff, prøverørsbarn kommer ut med en petriskål på hodet, som hatt, visste du ikke det?

Skulle nesten ønske jeg hadde fått det spørsmålet, da kunne jeg lirt av meg noen morsomheter. Lillevill er så langt unna prøverør man kommer...

Etter at jeg skrev det forrige innlegget fikk jeg følgende spørsmål på t-banen: '_Er_ disse to søsken? De ligner?'

Jadda, en tenåring nesten like høy som meg og en vilter treåring, de kan jo ikke være søsken, vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff, prøverørsbarn kommer ut med en petriskål på hodet, som hatt, visste du ikke det?

Skulle nesten ønske jeg hadde fått det spørsmålet, da kunne jeg lirt av meg noen morsomheter. Lillevill er så langt unna prøverør man kommer...

Etter at jeg skrev det forrige innlegget fikk jeg følgende spørsmål på t-banen: '_Er_ disse to søsken? De ligner?'

Jadda, en tenåring nesten like høy som meg og en vilter treåring, de kan jo ikke være søsken, vel...

Nei, det må nok være tre generasjoner. En svært ung mor og en ditto mormor :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...