Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vedkommende sliter med ME etter en kyssesyke for et par år tilbake. Bruker Cipralex mot de psykiske påkjenningene, men ingen medisin for det fysiske(finnes det egentlig noen)

AD hjelper kanskje mot depresjon som følge av utmattelse.

Men jeg tror ikke lightening process vil være til hjelp for henne.

Hun er positivt innstilt på å bli frisk. Men det fysiske gjør det nærmest umulig å fungere i jobb/utdanning. Hypersomni, utmattelse er kanskje de mest fremtredende symptomene.

Råd fra legen, er å ta det med ro, ikke anstrenge seg.

Verden har et tempo, følger man ikke tempoet risikerer man uførhet.

Finnes det noen medisiner som kan virke mot denne sykdommen/tilstanden? Jeg vetg det ikke finnes noen med indikasjon, men finnes det noe of-label som kan virke?

Inntrykket mitt er at ME er en vanskelig sykdom å klassifisere.

Jeg tror hun sliter mest med det fysiologiske, mange som sliter mest psykisk har sikkert effekt av lightenning proscess.

Videoannonse
Annonse
Gjest ME-mor
Skrevet

Har hun blitt testet for Mycoplasma-infeksjon? Stille lungebetennelse) Eller Borrelia? (Leste et sted at 70% av dem som har ME også har mycoplasma. Og at det må spesiell antibiotika (og langvarige kurer) til for å ta knekken på det.

Her er en side om dette:

http://www.morgellons-uk.net/?p=467

Før ble ME regnet for å være helt kronisk - at man ikke ble bedre av den,- nå synes jeg at jeg hører en del mere optimistiske utsagn - og at prognosen er bedre jo yngre man er...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...