OleHelgens Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar Hei. Jeg har gått fast på Alimemazin 40mg ved legge tid i 7 år nå. Nå har jeg trappet ned og har vært en uke helt av, trappet først ned til 20mg, også fra 20mg til 0mg. Dette er vell 1-2 uka som jeg er helt av. Den siste uken så har jeg opplevd symptomer som: vondt i hodet, ikke feber men føles «tett» i hodet, Blir ekstremt sliten av ingenting, går med en uggen følelse og får plutselig sikkelig svimmel i hodet og begynner kald svette før det plutselig slutter. Føles også som jeg går konstant å er svimmel og sulten, men når jeg spiser så vedvarer følelsen. Er det kjent å få «abstinenser» eller sånne her symptomer av å slutte? 0 Siter
Fru2020 Skrevet 22. februar Skrevet 22. februar OleHelgens skrev (13 minutter siden): Hei. Jeg har gått fast på Alimemazin 40mg ved legge tid i 7 år nå. Nå har jeg trappet ned og har vært en uke helt av, trappet først ned til 20mg, også fra 20mg til 0mg. Dette er vell 1-2 uka som jeg er helt av. Den siste uken så har jeg opplevd symptomer som: vondt i hodet, ikke feber men føles «tett» i hodet, Blir ekstremt sliten av ingenting, går med en uggen følelse og får plutselig sikkelig svimmel i hodet og begynner kald svette før det plutselig slutter. Føles også som jeg går konstant å er svimmel og sulten, men når jeg spiser så vedvarer følelsen. Er det kjent å få «abstinenser» eller sånne her symptomer av å slutte? Jeg vet ikke om det det vanlig. Jeg sluttet med alimemazin nå i vinter etter å ha gått på den like lenge som du og fikk ingen abstinenser. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar Vet ikke, men det er jo en grunn for at man skal trappe den ned og det er jo en sterk medisin, så vil jo tenke at abstinenser er naturlig jeg bruker den fast selv, hater det men klarer ikke slutte og gruer meg til jeg må det . Føler meg koko med den og koko uten Anonymkode: 753e7...08c 0 Siter
Sokk Skrevet 23. februar Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): det er jo en sterk medisin Hva mener du med at den er en sterk medisin? Jeg har hørt dette begrepet av andre tidligere (om andre medisiner) og jeg forstår ikke hva som menes med det. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar Sokk skrev (17 timer siden): Hva mener du med at den er en sterk medisin? Jeg har hørt dette begrepet av andre tidligere (om andre medisiner) og jeg forstår ikke hva som menes med det. Preparatomtale: er et førstegenerasjons antihistamin med sterk beroligende (sedativ) og kløestillende effekt, ofte brukt ved søvnforstyrrelser og som pre-medisinering. Det er et reseptbelagt høydose-nevroleptika som kan gi uttalt tretthet, svimmelhet og forsterke effekten av alkohol og andre sløvende midler. så det er en potent medisin som påvirker hjernen ganske mye. Den har også kjemisk likhet med en gruppe antipsykotika. så at det er en medisin som påvirker sterkt og man kan få abstinenser av er ikke så overraskende Anonymkode: 753e7...08c 1 Siter
OleHelgens Skrevet 24. februar Forfatter Skrevet 24. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Preparatomtale: er et førstegenerasjons antihistamin med sterk beroligende (sedativ) og kløestillende effekt, ofte brukt ved søvnforstyrrelser og som pre-medisinering. Det er et reseptbelagt høydose-nevroleptika som kan gi uttalt tretthet, svimmelhet og forsterke effekten av alkohol og andre sløvende midler. så det er en potent medisin som påvirker hjernen ganske mye. Den har også kjemisk likhet med en gruppe antipsykotika. så at det er en medisin som påvirker sterkt og man kan få abstinenser av er ikke så overraskende Anonymkode: 753e7...08c Hvor lenge vil jeg kunne føle på disse abstinensene? Jeg føler meg virkelig så sykt sykt ille. Har gått av mye medisiner tidligere og igjennom livet mitt, men ingen ting som har føltes i nærheten av det her. Føler meg helt slått ut, kald svetter, feber følelse 0 Siter
Sokk Skrevet 24. februar Skrevet 24. februar OleHelgens skrev (4 timer siden): Hvor lenge vil jeg kunne føle på disse abstinensene? Jeg føler meg virkelig så sykt sykt ille. Har gått av mye medisiner tidligere og igjennom livet mitt, men ingen ting som har føltes i nærheten av det her. Føler meg helt slått ut, kald svetter, feber følelse Jeg vet ikke. Snakk med legen din om dette. Du skriver ikke hvor lang tid du har brukt på nedtrapping, men kanskje trenger du å ta det langsommere. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Preparatomtale: er et førstegenerasjons antihistamin med sterk beroligende (sedativ) og kløestillende effekt, ofte brukt ved søvnforstyrrelser og som pre-medisinering. Det er et reseptbelagt høydose-nevroleptika som kan gi uttalt tretthet, svimmelhet og forsterke effekten av alkohol og andre sløvende midler. så det er en potent medisin som påvirker hjernen ganske mye. Den har også kjemisk likhet med en gruppe antipsykotika. så at det er en medisin som påvirker sterkt og man kan få abstinenser av er ikke så overraskende Anonymkode: 753e7...08c Betyr sterk egentlig bare stor effekt? 1 Siter
OleHelgens Skrevet 25. februar Forfatter Skrevet 25. februar Sokk skrev (19 timer siden): Jeg vet ikke. Snakk med legen din om dette. Du skriver ikke hvor lang tid du har brukt på nedtrapping, men kanskje trenger du å ta det langsommere. Betyr sterk egentlig bare stor effekt? Jeg brukte vell 2-3 uker. Jeg gikk ned fra 40mg til 20mg, også gikk jeg på det i 2 uker med null «abstinenser», også trappet jeg ned fra 20mg til 0mg, og har vell stått på 0mg nå i 1 1/2 uke 0 Siter
Trinity80 Skrevet 25. februar Skrevet 25. februar Sokk skrev (På 24.2.2026 den 14.58): Jeg vet ikke. Snakk med legen din om dette. Du skriver ikke hvor lang tid du har brukt på nedtrapping, men kanskje trenger du å ta det langsommere. Betyr sterk egentlig bare stor effekt? Sterk betyr potent i denne sammenheng. 0 Siter
ISW Skrevet 25. februar Skrevet 25. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2026 den 7.28): Preparatomtale: er et førstegenerasjons antihistamin med sterk beroligende (sedativ) og kløestillende effekt, ofte brukt ved søvnforstyrrelser og som pre-medisinering. Det er et reseptbelagt høydose-nevroleptika som kan gi uttalt tretthet, svimmelhet og forsterke effekten av alkohol og andre sløvende midler. så det er en potent medisin som påvirker hjernen ganske mye. Den har også kjemisk likhet med en gruppe antipsykotika. så at det er en medisin som påvirker sterkt og man kan få abstinenser av er ikke så overraskende Anonymkode: 753e7...08c Mht antipsykotisk effekt, så er alimemazin veldig svak. Mht antihistamineffekt (sedativ) ganske sterk. Men det er ikke en medisin som gir noen som helst tilvenning eller abstinenser (bortsett fra at man en periode kan sove dårligere). Om en medisin er svak eller sterk kommer an på dose. I reseptorbindingsaffinitet er Efexor det klart svakeste SSRI på markedet. Likevel regnes det av mange som det mest potente som finnes av denne typen medisiner. Så er også normaldosen høyere enn for mange andre SSRI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.