Gå til innhold

Hva synes dere om guttenavnet Jona?


Gjest Vedis39

Anbefalte innlegg

Gjest Vedis39

Det er mange som tror han er en jente. Men det er han jo ikke! Burde jeg heller stave det Jonah? Da blir kanskje også uttalelsen mer riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fiskplukk

Jeg tenker nok mer på jente når jeg ser Jona, ja. Med Jonah tenker jeg derimot på gutt. Med andre ord, om det har lite å si for deg, og du til og med tenker å uttale det Jonah, så ville jeg gått for det alternativet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om det i det hele tatt. Høres ut som man har tenkt å skrive Jonas, men har glemt s'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis jeg fikk slike reaksjoner på mitt navnevalg, ville jeg ha vurdert et annet navn... Han vil komme til å møte dette problemet i all framtid når folk ikke ser ham, men bare navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest labolina

Aldri hørt navnet Jona før, synes det høres ut som en dårlig logo... Kjenner sørsamer som har jenter som heter Jonna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Drøyer nick

Det var et veldig fint navn. Enig i at det var finere uten H, men hvis det kan tenkes at det blir veldig mange misforståelser får du vel heller bare legge den til. Så kan du heller forklare ham (når han blir eldre) og andre hvordan du styrte og tenkte da du ga ham navnet;-) Jeg har selv et litt uvanlig navn, som jeg ikke fikk lov å hete i starten (dette var på 70-tallet) og liker å fortelle folk historien bak navnet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg om noe jeg lærte om i kristendomsundervisninga på barneskolen. Huff. :(

Jaaa! Det gjør det jammen!

*Mimre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jaaa! Det gjør det jammen!

*Mimre*

Huff. Vi hadde visst samme læreverk. I går satte jeg Fatter til veggs for at de ikke ba om livssynsundervisning for meg på den tida. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...