Gå til innhold

Lese bøker

Gjest lese bøker....

Anbefalte innlegg

Gjest lese bøker....

Jeg har aldri vært noe "leseløve", men har bestemt meg for å beynne å lese litt.. Har mange venner som leser en del og snakker mye om det.

Er det noen her som har bøker som de anbefaler for en "nybegynner"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva du vil lese om. Historiske romaner fra middelaldertiden? Fra 1800-tallet - førkrigstiden? Krim? Kjærlighetsromaner? Humor?

En bok jeg har trykket til mitt hjerte er "Potensgiverne" av Karin Brunk Holmqvist - den er bare kjempesøt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva du vil lese om. Historiske romaner fra middelaldertiden? Fra 1800-tallet - førkrigstiden? Krim? Kjærlighetsromaner? Humor?

En bok jeg har trykket til mitt hjerte er "Potensgiverne" av Karin Brunk Holmqvist - den er bare kjempesøt! :o)

''En bok jeg har trykket til mitt hjerte er "Potensgiverne" av Karin Brunk Holmqvist - den er bare kjempesøt!''

Jeg har akkurat lest den. Lettlest og grei. Og litt morsom, ja. Men den tok liksom aldri helt av, synes jeg...

Men så hadde jeg rett før lest to av Torgny Lindgren - det er nok få som kan måle seg med ham når det fortellerkunsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''En bok jeg har trykket til mitt hjerte er "Potensgiverne" av Karin Brunk Holmqvist - den er bare kjempesøt!''

Jeg har akkurat lest den. Lettlest og grei. Og litt morsom, ja. Men den tok liksom aldri helt av, synes jeg...

Men så hadde jeg rett før lest to av Torgny Lindgren - det er nok få som kan måle seg med ham når det fortellerkunsten...

Jeg elsket den. :o) Følte at jeg satt i en stol i hjørnet av kjøkkenet og betraktet de to eldre søstrene der de levde sitt lille, rolige liv. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Øya er en fantastisk vakker fortelling...

''Øya er en fantastisk vakker fortelling...

''

Jeg synse den var litt kjedelig. Bakgrunnen for historien var spennende, men jeg synes selve historien ble for klisjefylt og litt "dameromanaktig".

Men lettlest og grei - absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Jeg synse den var litt kjedelig. Bakgrunnen for historien var spennende, men jeg synes selve historien ble for klisjefylt og litt "dameromanaktig".

enig med deg, men trådstarter ville ha noe lettlest såvidt jeg skjønte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Hvis du ikke har lest dem, er Beatles-trilogien til Lars Saabye Christensen en klassiker man bør få med seg. :)

Liker du krim, er Unni Lindell lettlest, spennende og underholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått anbefalt flere gode bøker, men flere av dem synes jeg kan være litt voldsomme for en "nybegynner".

Vil anbefale bøker av f.eks. Sophie Kinsella, Marian Keyes eller Jane Green.

Dette er såkalt "chick-lit" bøker som er underholdene, lettleste og med humor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...