Gå til innhold

Hvordan få hemmelig mobil/telefon nr.


zenitra

Anbefalte innlegg

I fbm. jobben min, oppsøker kunder meg privat på mobiltelefonen min. Jeg har/får ikke jobbmobil, og synes det er kjempefrustrerende å bli oppring helger/kvelder av kunder som har funnet mitt mobilnr. på opplysningen.

Vet dere fremgangsmåten til å fjerne nummeret mitt fra alle opplysningstjenester? Hemmelig nummer? Og isåfall, er dette kostbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest har det selv

Du ringer til teleselskapet ditt og ber om hemmelig nummer, og at du fjernes fra alle søkemotorer. Det koster ikke noe. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer til teleselskapet ditt og ber om hemmelig nummer, og at du fjernes fra alle søkemotorer. Det koster ikke noe. Så enkelt er det.

Hemmelig nummer kan koste noe. Skult nummer gjør det ikke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelig nummer kan koste, men det koster ikke noe å skjule nummeret. Husk dog at SMS alltid vil ha synlig nummer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har det selv

Hemmelig nummer kan koste noe. Skult nummer gjør det ikke.

Med vennlig hilsen

Jeg har hemmelig nummer, finnes ikke i noen søkemotor. Jeg betaler ingen ting for det. Chess. Betalte heller ikke for det når jeg hadde vanlig hustelefon. Det var telenor. Så det går an å få det uten kostnader, selv om det sikkert finnes noen som vtar betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er gratis

Å få hemmelig nummer koster ingenting. Du går inn på nettsiden til abonnementet ditt. De fleste har vel "min side"-opplegg. Der krysser du av for å ikke stå i telefonkatalogen eller noe annet sted. Det er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få hemmelig nummer koster ingenting. Du går inn på nettsiden til abonnementet ditt. De fleste har vel "min side"-opplegg. Der krysser du av for å ikke stå i telefonkatalogen eller noe annet sted. Det er gratis.

Du blander hemmelig nummer med skult nummer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er gratis

Jobb!

Med vennlig hilsen

Hvis du tenker på hemmelig nummer som må gå via politiet, og som man må ha vektige grunner for å få så har du rett i at jeg "blander".

Jeg presiserte ikke dette da jeg så det som opplagt at trådstarter mente skjult nummer.

Du har helt rett i at det er forskjell på hemmelig nummer og skjult nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har også det.

Hvis du tenker på hemmelig nummer som må gå via politiet, og som man må ha vektige grunner for å få så har du rett i at jeg "blander".

Jeg presiserte ikke dette da jeg så det som opplagt at trådstarter mente skjult nummer.

Du har helt rett i at det er forskjell på hemmelig nummer og skjult nummer.

http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenester/mobilnummer/hemmelignummer/index.jsp

Googler du kommer det mange treff på hemmelig nummer i betydning av å ikke være i noen søkemotor og dermed kan ingen finne nummer eller adresse via katalog eller nettet. Det eneste folk finner ved å google meg er inntekten min.

Det trenger ikke gå via politiet for å kalle det hemmelig nummer. På mine regninger står det hemmelig nummer både på chess og telenor, og jeg betaler ikke for det.

Skjult nummer kan man vel ordne manuelt når det passer en?

Jeg trenger heldigvis ikke hemmelig nummer i den betydningen via myndigheter og politi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er gratis

http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenester/mobilnummer/hemmelignummer/index.jsp

Googler du kommer det mange treff på hemmelig nummer i betydning av å ikke være i noen søkemotor og dermed kan ingen finne nummer eller adresse via katalog eller nettet. Det eneste folk finner ved å google meg er inntekten min.

Det trenger ikke gå via politiet for å kalle det hemmelig nummer. På mine regninger står det hemmelig nummer både på chess og telenor, og jeg betaler ikke for det.

Skjult nummer kan man vel ordne manuelt når det passer en?

Jeg trenger heldigvis ikke hemmelig nummer i den betydningen via myndigheter og politi.

'' Ha kontroll over nummeret ditt

Ikke oppført hos Opplysningen

Du finnes ikke i Telefonkatalogen

Beskytt nummeret ditt

Har du Hemmelig Nummer vil ikke mobilnummeret ditt stå oppført i Telefonkatalogen eller være tilgjengelig på Opplysningen 1881 eller opplysningen på SMS.''

Dette er identisk med skjult nr på mitt abonnement.

''

Telefonnummeret ditt vil heller ikke vises når du ringer til personer som har nummervisning på mobil- eller hjemmetelefonen.

''

Her er det en forskjell,jeg ikke visste om. Er den ny? Mener jeg undersøkte det da jeg trengte hemmelig nummer. Snakket med teleselskap og politi og fikk beskjed om at det gikk kun via politiet. Men det er en del år siden nå.

Jeg stiller bare telefonen inn på at nummeret ikke vises dersom jeg ønsker det. Kjenner mange som ikke tar telefonen om de ikke vet hvem det er og da er det mest praktisk at jeg kan styre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har jeg også

'' Ha kontroll over nummeret ditt

Ikke oppført hos Opplysningen

Du finnes ikke i Telefonkatalogen

Beskytt nummeret ditt

Har du Hemmelig Nummer vil ikke mobilnummeret ditt stå oppført i Telefonkatalogen eller være tilgjengelig på Opplysningen 1881 eller opplysningen på SMS.''

Dette er identisk med skjult nr på mitt abonnement.

''

Telefonnummeret ditt vil heller ikke vises når du ringer til personer som har nummervisning på mobil- eller hjemmetelefonen.

''

Her er det en forskjell,jeg ikke visste om. Er den ny? Mener jeg undersøkte det da jeg trengte hemmelig nummer. Snakket med teleselskap og politi og fikk beskjed om at det gikk kun via politiet. Men det er en del år siden nå.

Jeg stiller bare telefonen inn på at nummeret ikke vises dersom jeg ønsker det. Kjenner mange som ikke tar telefonen om de ikke vet hvem det er og da er det mest praktisk at jeg kan styre det selv.

Det siste der har jeg heller ikke hatt oversikt over. Når jeg ringer folk er det greit nok at de ser hvem som ringer, så det har ikke vært et viktig poeng for meg. Men det kan godt hende jeg ikke kommer opp på displayet deres. De jeg ringer ofte til på mobil har jo lagt meg inn. Men jeg tror vel egentlig jeg kommer opp siden ingen har sagt noe. Jeg kan sikkert be om å få dette inn i abonnementet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest er gratis

Det siste der har jeg heller ikke hatt oversikt over. Når jeg ringer folk er det greit nok at de ser hvem som ringer, så det har ikke vært et viktig poeng for meg. Men det kan godt hende jeg ikke kommer opp på displayet deres. De jeg ringer ofte til på mobil har jo lagt meg inn. Men jeg tror vel egentlig jeg kommer opp siden ingen har sagt noe. Jeg kan sikkert be om å få dette inn i abonnementet også.

Når jeg klikker på linken din så står det jo at det koster 100 kr i etablering. Er dette en engangssum og så betaler du ikke noe ekstra? Hvis du må betale og det ikke er så farlig om nummeret kommer opp så kan du jo bytte til skjult nr, som er identisk bortsett fra at man ser nummeret når du ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har også det

Når jeg klikker på linken din så står det jo at det koster 100 kr i etablering. Er dette en engangssum og så betaler du ikke noe ekstra? Hvis du må betale og det ikke er så farlig om nummeret kommer opp så kan du jo bytte til skjult nr, som er identisk bortsett fra at man ser nummeret når du ringer.

Jeg betalte ikke den gangen jeg etablerte meg, jeg husker jeg spurte om det kostet noe da. Og senere har jeg ikke betalt. Det kan vel helt sikkert forandre seg. Jeg har sagt opp telenor nå, så har bare chess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...