Gå til innhold

Jeg støtter Sagen


nick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    11

  • cathlin

    8

  • bustebeisa

    5

  • Mary Poppins

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner det sikkerhetsmessige aspektet ved at man måtte ha prøvehoppere utfor bakken først, men at man bruker en såpass profilert hopper som Romøren hører ingen steder hjemme. Jeg synes dette tar æren fra Anette Sagen, og akkurat nå synes jeg synd på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

De forsoffene gutta der har sneket seg fram i køen med god hjelp av gode forbindelser høyere opp i systemet. Totalt ufortjent, og ufattelig dårlig gjort.

Den eneste jeg kunne ha tenkt meg hoppe førstehoppet heller enn Anette Sagen er Bjørn Wirkola. For da hadde alle seinere hoppere måttet hoppe "etter Wirkola". Men han er vel litt utenfor toppform nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det sikkerhetsmessige aspektet ved at man måtte ha prøvehoppere utfor bakken først, men at man bruker en såpass profilert hopper som Romøren hører ingen steder hjemme. Jeg synes dette tar æren fra Anette Sagen, og akkurat nå synes jeg synd på henne...

Men hvorfor er det sikrere for Romøren enn for Sagen? Burde man ikke da hatt en prøvehopper før han "prøvehoppet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Enig, det var skikkelig smålig og barnslig gjort. Utrolig illojalt av Romåren å stille opp på dette, det burde han holdt seg for god til. Han har ødelagt mye av sitt eget omdømme med dette stuntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det sikrere for Romøren enn for Sagen? Burde man ikke da hatt en prøvehopper før han "prøvehoppet"?

Noe så usselt, barnslig og unødvendig. En soleklar markering både av Romølen og hans ledere som lever i fortiden hva likestilling angår.

Sagen framstår som et briljant ikon på likestilling generelt for sporten og spesielt for hoppsporten. Så klarte jammen meg gutteklubben grei å trykke hele seansen i kveld i søla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri likt Romøren (klyse!) og liker ham enda mindre nå. Dette burde de holdt seg for gode til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det sikrere for Romøren enn for Sagen? Burde man ikke da hatt en prøvehopper før han "prøvehoppet"?

''Men hvorfor er det sikrere for Romøren enn for Sagen? Burde man ikke da hatt en prøvehopper før han "prøvehoppet"?''

Akkurat. Man sender ikke en world-cup-hopper utfor som "prøvehopper" liksom, det blir bare for dumt og det er jo ingen som tror på at det var derfor han hoppet i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hvorfor er det sikrere for Romøren enn for Sagen? Burde man ikke da hatt en prøvehopper før han "prøvehoppet"?''

Akkurat. Man sender ikke en world-cup-hopper utfor som "prøvehopper" liksom, det blir bare for dumt og det er jo ingen som tror på at det var derfor han hoppet i går.

Leste i en avis at Bredesen var førstemann ut i den da nye hoppbakken i Trondheim, uten forutgpende prøvehoppere. Så Sagen kunne fint vært først her også.

Men jeg synes uansett at det hadde vært greit med prøvehoppere for å sjekke hvilken fart hun bør ha osv. Bare ikke Romøren.

Da hadde det vært bedre med Trond Giske, ref en av fjorårets aprilsnarrer! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ærlig talt ikke problemet.

Bakken bør testes før de sender utfor første offisielle hopper.

Slik gjøres i mange sammenhenger når det gjelder åpninger av diverse ting og tang. Det testes ut først, så foretar man en åpning. Enkelt og greit. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Skjønner ærlig talt ikke problemet.

Bakken bør testes før de sender utfor første offisielle hopper.

Slik gjøres i mange sammenhenger når det gjelder åpninger av diverse ting og tang. Det testes ut først, så foretar man en åpning. Enkelt og greit. :-)

Har du overhodet lest noe om saken? Det er vel få som stiller spørsmålet ved behovet for prøvehopper, det er ikke det saken gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ærlig talt ikke problemet.

Bakken bør testes før de sender utfor første offisielle hopper.

Slik gjøres i mange sammenhenger når det gjelder åpninger av diverse ting og tang. Det testes ut først, så foretar man en åpning. Enkelt og greit. :-)

Men man tester ikke ut med en verdenselitehopper! Sånn er det bare. Det er alltid svakere hoppere som brukes som testhoppere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du overhodet lest noe om saken? Det er vel få som stiller spørsmålet ved behovet for prøvehopper, det er ikke det saken gjelder.

Har lest saken, og forstår fremdeles ikke problemet. For meg er det media som styrer på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man tester ikke ut med en verdenselitehopper! Sånn er det bare. Det er alltid svakere hoppere som brukes som testhoppere.

Men... hvor mange hopp fikk han i OL.

Ellers burde man vel bruke de dyktige til de jobbene, fremfor halvgode....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingenting å bry seg om. Hva er alt styret med hvem som skal hoppe først? Er det så jævlig big deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Skjønner ærlig talt ikke problemet.

Bakken bør testes før de sender utfor første offisielle hopper.

Slik gjøres i mange sammenhenger når det gjelder åpninger av diverse ting og tang. Det testes ut først, så foretar man en åpning. Enkelt og greit. :-)

Leste du artikkelen det var linket til? Da Bredesen åpnet en hoppbakke, var han virkelig førstemann, ingen prøvehoppere der.

Og hvis de absolutt trengte noen prøvehoppere for å finne riktig fart for Sagen, så burde de ha brukt kvinnelige hoppere, som vil ha omtrent samme vekt som Sagen.

Nei, dette var en ren maktdemonstrasjon. De som nå sendte i veg Romøren er de samme som har jobbet iherdig for å hindre kvinnelige hoppere i Norge. Du må være lite orientert som ikke har fått med deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...