Gå til innhold

Brannfakkel (sannsynligvis for NHD).

Anbefalte innlegg

Brannfakkel

Dette er mine tanker om det å lide pga. panikkangst og generalisert angstlidelse. Dette er sykdomstilstander som gjør at ditt liv er over. Du kommer ingen vei – og er fysisk og psykisk lammende og isolert.

Dette er mine personlige erfaringer.

Det første først: har lidd av angst fra tenårene (er en mann på 41 nå) – det begynte med uro, utviklet seg til parmanent angst. Deretter panikkangst som førte til Generalisert angstlidelse eller GAD.

Min brannfakkel som overskriften antyder er at jeg mener at 90% av såkalte medikamenter ikke virker mot angstlidelser. Vet om mange eksempler.

Jeg har tidligere prøvd:

Begynner med de «lattlige» antihistaminene:

Atarax

Ingen effekt på meg og på mange jeg kjenner.

SSRI:

Fontex

Cipramil

Cipralex

Efexor

Antipsykotikum:

Truxal

Abilify

Psykolog:

Benzodiazepiner:

Xanor (alprazolam)

Brukt dette i 12 år på en dose på 6mg (depot).

Dette har gjort meg til et normalt fungerende mennenske. Doseøkning er unødvendig på Xanor. Jeg er i samfunnet igjen.

Men det er jo seg slik at legestanden har en fanatisk motstand mot alle benzodiazepiner. De mener at dette middelet ikke kurerer angst på generent basis.

Det de holder tilbake er at SSRI-medikamenter heller ikke kurerer angst etter pasienten har seponert.

Dette er min subjektive mening om dette tema. Mennesker som har svær angst av ulik årsak, må få en bedre behandling, hvor benzodiazipiner (som er det beste middel mot div. angstlidelser etter min mening). må ikke være så vanselig å få. Skal en person leve, eller eksistere ?

Olav Femte.

Brannfakkel

Dette er mine tanker om det å lide pga. panikkangst og generalisert angstlidelse. Dette er sykdomstilstander som gjør at ditt liv er over. Du kommer ingen vei – og er fysisk og psykisk lammende og isolert.

Dette er mine personlige erfaringer.

Det første først: har lidd av angst fra tenårene (er en mann på 41 nå) – det begynte med uro, utviklet seg til parmanent angst. Deretter panikkangst som førte til Generalisert angstlidelse eller GAD.

Min brannfakkel som overskriften antyder er at jeg mener at 90% av såkalte medikamenter ikke virker mot angstlidelser. Vet om mange eksempler.

Jeg har tidligere prøvd:

Begynner med de «lattlige» antihistaminene:

Atarax

Ingen effekt.

SSRI:

Fontex

Cipramil

Cipralex

Efexor

Ingen effekt.

Antipsykotikum:

Truxal

Abilify

Ingen effekt.

Psykolog:

Ingen effekt.

Benzodiazepiner:

Xanor (alprazolam)

Brukt dette i 12 år på en dose på 6mg (depot).

Dette har gjort meg til et normalt fungerende mennenske. Doseøkning er unødvendig på Xanor.

Men det er jo seg slik at legestanden har en fanatisk motstand mot alle benzodiazepiner. De mener at dette middelet ikke kurerer angst på generent basis.

Det de holder tilbake er at SSRI-medikamenter heller ikke kurerer angst etter pasienten har seponert.

Dette er min subjektive mening om dette tema. Mennesker som har svær angst av ulik årsak, må få en bedre behandling, hvor benzodiazipiner (som er det beste middel mot div. angstlidelser etter min mening). må ikke være så vanselig å få. Skal en person leve, eller eksistere ?

Olav Femte.

Dette er mine tanker om det å lide pga. panikkangst og generalisert angstlidelse.

Dette er sykdomstilstander som gjør at ditt liv er over. Du kommer ingen vei - og er fysisk og psykisk lammet og isolert.

Dette er mine personlige erfaringer:

Det første først: har lidd av angst fra tenårene ( er en mann på 41 nå). Det begynnte med uro, utviklet seg til permanent angst. Deretter panikkangst som førte til generalisert angstlidelse eller GAD.

Min brannfakkel som overskriften antyder, er at jeg mener at ca. 90% av såkalte medikamenter mot angst ikke virker mot angst. Vet personlig om en rekke eksempler.

Jeg har tidligere prøvd:

Vel begynner med de "lattlige" antihistaminene:

Atarax.

Ingen effekt uansett dose.

SSRI:

Fontex

Cipramil

Cipralex Efexor

Ingen effekt.

Antipsykotikum:

Truxal

Abilify

Ingen effekt.

Psykolog:

Ingen effekt.

Benzodiazepiner:

Xanor (alprazolam)

Jeg har brukt dette i 12 år nå på en dose på 6mg (depot)

Dette har gjort meg til et normalt menneske som fungerer i samfunnet. Doseøkning er unødvendig på Xanor.

Men det er jo ikke slik at legestanden har en fanatisk motstand mot alle benzodiazepiner. De mener at dette middelet ikke kurerer angst på generelt basis.

Det de holder tilbake er at SSRI- medikamentene heller ikke kurerer angst etter pasienten har seponert.

Dette er min subjektive mening om dette tema. Mennesker som har svær angst av ulik årsak, må få en bedre behandling, hvor benzodiazepiner (som er det beste middel mot div. angstlidelser etter min mening). må ikke være så vansekelig å få. Skal en penson leve - eller eksistere ?

Olav Femte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343729-brannfakkel-sannsynligvis-for-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rørøssmør

Er enig med deg i at Xanor er noe av det som fungerer best på sterk angst, panikkangst etc. Det er imidlertid vanedannende, og mister en del av effekten etter en tids bruk. Allikevel kan gjenværende virkning være langt bedre enn den andre legemidler har. Og fordi det finnes en del folk som misbruker det, så er det vanskelig å få utskrevet Xanor.

Er enig med deg i at Xanor er noe av det som fungerer best på sterk angst, panikkangst etc. Det er imidlertid vanedannende, og mister en del av effekten etter en tids bruk. Allikevel kan gjenværende virkning være langt bedre enn den andre legemidler har. Og fordi det finnes en del folk som misbruker det, så er det vanskelig å få utskrevet Xanor.

"Rørøssmør" Xanor er det eneste benzo som IKKE avtar i effekt. Husk det .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...