Gå til innhold

Stresshodepine, panikkangst og dødsangst

Anbefalte innlegg

Gjest Linbe

Hei. Jeg har mistet mamma, pappa, sønn og mine 2 søstre. Min siste storesøster døde 1 nov, som jeg støttet meg til hele livet. Jeg sliter voldsomt med vonde skuldre, nakke og denne hodepinen da. Hodepinen er den som gjør jeg får panikk angsten. Søsteren min døde av hjerneblødning og har hatt hodepine. Jeg blir redd. Og mange netter akkurat når jeg sovner inn, tror jeg virkelig at jeg sovner inn på ordenlig og skvetter. Hva kan jeg selv gjøre mot hodepinen? Hvordan best stoppe panikk angst? Jeg er frustrert over den hjelpen jeg har fått etter jeg holdt min egen søster død i hendene. Hun lovet meg og aldri hun skulle dø, og vi skulle bli gammle sammen. 39 ble hun. Jeg har fått henvisning psykomotorisk psykoterapaut, men der er det ca 1 år vente tid! Så lenge kan jeg ikke vente, da klikker jeg. Jeg har fått henvisning psykolog men 3 mnd vente tid.

Fortsetter under...

Gjest Palene

Gå til samtaler hos fastlegen din til du får annen hjelp. Jeg synes fastlegen burde ha tilbudt deg dette, men det er ikke alle leger som er like "fintfølende". Ikke vær redd for å mase litt. Når du er i krise, så trenger du all den støtten du kan få, men det er som regel sånn at du selv må be om støtte.

Gjest ellers

Beklager dine tap :( Jeg ville forsøkt kiropraktor mot nakke/skuldreplagene og hodepinen. I tillegg vil jeg anbefale et produkt du får kjøpt hos kiropraktor og i enkelte helsekostkjeder som kalles Tei-FU som hjelper fantastisk godt på stive muskler og hodepine. Det smøres på de områdene som plager deg.

Også tror jeg kanskje du ville hatt godt av å oppsøke en sorggruppe hvis det finnes noe slikt der du bor.

Beklager dine tap :( Jeg ville forsøkt kiropraktor mot nakke/skuldreplagene og hodepinen. I tillegg vil jeg anbefale et produkt du får kjøpt hos kiropraktor og i enkelte helsekostkjeder som kalles Tei-FU som hjelper fantastisk godt på stive muskler og hodepine. Det smøres på de områdene som plager deg.

Også tror jeg kanskje du ville hatt godt av å oppsøke en sorggruppe hvis det finnes noe slikt der du bor.

Takk for svar;)

jeg har tatt flere massasje timer, og det hjalp faktisk.. Men legen nekter meg å fortsette, pga det har satt seg i nakken pga naturlig forsvar vi har.. og mener om hun løser det opp, blir angsten sterkere.

Så regner med at det gjelder kiropraktor også;(

Gjest ellers

Takk for svar;)

jeg har tatt flere massasje timer, og det hjalp faktisk.. Men legen nekter meg å fortsette, pga det har satt seg i nakken pga naturlig forsvar vi har.. og mener om hun løser det opp, blir angsten sterkere.

Så regner med at det gjelder kiropraktor også;(

Hvorfor ikke bestille en time hos kiropraktor eller prøve Tei-FU. Hva har du å tape på det? Kiropraktorer har overraskende mye kunnskap om plager relatert til angst. Er det bedre å bare fortsette å gå slik?

Annonse

Hvorfor ikke bestille en time hos kiropraktor eller prøve Tei-FU. Hva har du å tape på det? Kiropraktorer har overraskende mye kunnskap om plager relatert til angst. Er det bedre å bare fortsette å gå slik?

Tusen takk for råd, skal prøve den salven du sier;)

Men jeg har gått på massasje, og det hjalp faktisk. Får ikke lov til dette mer da, hun mener angsten blir sterkere. Hun mener det er en reaksjon på kroppen at den setter seg i forsvar.

Regner med dette gjelder kiropraktor også, skal ta det opp med legen i morgen.

Gjest ellers

Tusen takk for råd, skal prøve den salven du sier;)

Men jeg har gått på massasje, og det hjalp faktisk. Får ikke lov til dette mer da, hun mener angsten blir sterkere. Hun mener det er en reaksjon på kroppen at den setter seg i forsvar.

Regner med dette gjelder kiropraktor også, skal ta det opp med legen i morgen.

Ja prøv i hvertfall den. Jeg forstår ikke helt legen din sitt utsagn når du selv sier du ble bedre av massasje. Du sier angsten kommer av hodepine, blir du kvitt den burde jo angsten din avta. Jeg forstår i grunnen ikke at ting kan bli værre enn slik du beskriver din situasjon for tiden. Jeg ønsker deg bedre dager og håper du finner noe som kan hjelpe deg...

Ja prøv i hvertfall den. Jeg forstår ikke helt legen din sitt utsagn når du selv sier du ble bedre av massasje. Du sier angsten kommer av hodepine, blir du kvitt den burde jo angsten din avta. Jeg forstår i grunnen ikke at ting kan bli værre enn slik du beskriver din situasjon for tiden. Jeg ønsker deg bedre dager og håper du finner noe som kan hjelpe deg...

Tusen takk:)

Ja panikk angsten hadde jeg før hodepinen også, men ja den er forsterket etter jeg fikk det.

Ett rent hælvette, og blir så sinna på den hjelpen man får fra helse norge. Vil ha tilbake skatte pengene mine.. he he

men kan jo bruke 1500,- uka på privat klinikk, så sykepengene får ben å gå på. Vurderer sterkt det nå.

men kiropraktor har jeg ikke tenkt på, og kremen er verdt å prøve.

Gjest ellers

Tusen takk:)

Ja panikk angsten hadde jeg før hodepinen også, men ja den er forsterket etter jeg fikk det.

Ett rent hælvette, og blir så sinna på den hjelpen man får fra helse norge. Vil ha tilbake skatte pengene mine.. he he

men kan jo bruke 1500,- uka på privat klinikk, så sykepengene får ben å gå på. Vurderer sterkt det nå.

men kiropraktor har jeg ikke tenkt på, og kremen er verdt å prøve.

Jeg anbefaler kiropraktor, fordi jeg selv har vært plaget med stiv nakke, vonde skuldre, hodepine og svimmelhet i forbindelse med angst. Kropp og sjel henger tett sammen. Jeg forstår din fortvilelse. Så ta et tak for ditt eget ve og vel. Som du allerede har erfart gjør ingen andre det.

Jeg anbefaler kiropraktor, fordi jeg selv har vært plaget med stiv nakke, vonde skuldre, hodepine og svimmelhet i forbindelse med angst. Kropp og sjel henger tett sammen. Jeg forstår din fortvilelse. Så ta et tak for ditt eget ve og vel. Som du allerede har erfart gjør ingen andre det.

;) ja man må finne ut alt på egenhånd, og ta vare på seg selv. Dette her er en super forum, som man kan få tips og råd for andre som har vært i samme situasjon.

Annonse

Jeg har også mistet nære av samme årsak. Hjerneslag i ung alder... Men om det kan hjelpe deg, så går det ann å ta en gentest som indikerer hvor disponert du selv er. I tilegg er det lurt å måle kolesterol, for det var skyhøyt på den personen jeg mistet. Eneste forklaringen vi fikk på den tragiske bortgangen.

Jeg har også mistet nære av samme årsak. Hjerneslag i ung alder... Men om det kan hjelpe deg, så går det ann å ta en gentest som indikerer hvor disponert du selv er. I tilegg er det lurt å måle kolesterol, for det var skyhøyt på den personen jeg mistet. Eneste forklaringen vi fikk på den tragiske bortgangen.

Ja jeg var inne på MR av hodet, for jeg trodde selv jeg hadde det. Panikk angsten sa det...

Men heldigvis så sa obduksjons raportten at det skyldet ett slag mot hodet, og ikke genetisk utposning.

Pappa døde for 3 år siden etter også ha slått hodet.

Håper ikke det å slå seg i hode er arvelig;)

Uff stakkars deg, da blir man redd når det ligger i familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...