Gå til innhold

Diagnose meg her og der....


Gjest Istapp

Anbefalte innlegg

Gjest Istapp

Er det vanlig at folk med bipolar er frekke,eller har det med personligheten å gjøre?

Mektig lei av folk som skylder på diagnoser pga sin oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke uttale meg om noen er frekkere enn andre... men er steika enig i at diagnoser er farlig. Det er et kjent fenomen at mennesker begynner å oppføre seg som diagnosen tilsier... Har en venninne som jeg prøvde å oppmuntre til å spise sunnere og mindre, men da fikk jeg høre det. Hun hadde bulimi, så ingenting kunne gjøres! 10 år siden jeg fikk høre det, og bulimi har hun enda... men gode og dårlige perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Kan ikke uttale meg om noen er frekkere enn andre... men er steika enig i at diagnoser er farlig. Det er et kjent fenomen at mennesker begynner å oppføre seg som diagnosen tilsier... Har en venninne som jeg prøvde å oppmuntre til å spise sunnere og mindre, men da fikk jeg høre det. Hun hadde bulimi, så ingenting kunne gjøres! 10 år siden jeg fikk høre det, og bulimi har hun enda... men gode og dårlige perioder.

''men er steika enig i at diagnoser er farlig. Det er et kjent fenomen at mennesker begynner å oppføre seg som diagnosen tilsier..''

Virker som mange leser om diagnosene,og ja blir diagnosen sin. Men det er noe de har,ikke noe de er. Virker som endel folk bare er opptatt av det,de er syk for de har en diagnose,og da kan de oppføre seg deretter. en de har da en personlighet også,de er jo et individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men er steika enig i at diagnoser er farlig. Det er et kjent fenomen at mennesker begynner å oppføre seg som diagnosen tilsier..''

Virker som mange leser om diagnosene,og ja blir diagnosen sin. Men det er noe de har,ikke noe de er. Virker som endel folk bare er opptatt av det,de er syk for de har en diagnose,og da kan de oppføre seg deretter. en de har da en personlighet også,de er jo et individ.

Iblant kan det være en vekselvirkning mellom hjelpeapparat/andre omgivelser og pasient. For det vanker jo en del fordommer rundt omkring...

Slik kan folk lære seg til å oppføre seg i henhold til forventninger.

Tror nok også at psykiatrien jobber for mye ut fra kronisk sykhet i stedet for friskhet.

Men så er det jo en del mennesker som er glade for å få en unnskyldning.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Iblant kan det være en vekselvirkning mellom hjelpeapparat/andre omgivelser og pasient. For det vanker jo en del fordommer rundt omkring...

Slik kan folk lære seg til å oppføre seg i henhold til forventninger.

Tror nok også at psykiatrien jobber for mye ut fra kronisk sykhet i stedet for friskhet.

Men så er det jo en del mennesker som er glade for å få en unnskyldning.

mvh

''Men så er det jo en del mennesker som er glade for å få en unnskyldning.''

Det er sikker,bruker diagnosene for alt det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det hører ikke med til diagnosen bipolar å være frekk. I frisk fase er nok bipolare like frekke/ufrekke som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Istapp

Det hører ikke med til diagnosen bipolar å være frekk. I frisk fase er nok bipolare like frekke/ufrekke som andre.

Så de er friske innimellom?

Har trodd at de var enten oppe eller nede,hmf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femminna

''Men så er det jo en del mennesker som er glade for å få en unnskyldning.''

Det er sikker,bruker diagnosene for alt det er verdt.

Du virker litt frekk selv nå.

Hva er det personen gjør som er så frekt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Du virker litt frekk selv nå.

Hva er det personen gjør som er så frekt da?

Virker jeg frekk,hvordan da?

Jeg vet ikke alt om diagnoser,er derfor jeg spør. Er jo pga at personen skylder på diagnosen sin...

Hvordan personen er frekk har jeg ikke lyst å utbrodere her,men det går på måten personen behandler andre på. Og alt dreier seg om diagnose og hvor fælt det er å være bipolar...vel det finnes flere folk med et liv,ingen liv er uten problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jeg frekk,hvordan da?

Jeg vet ikke alt om diagnoser,er derfor jeg spør. Er jo pga at personen skylder på diagnosen sin...

Hvordan personen er frekk har jeg ikke lyst å utbrodere her,men det går på måten personen behandler andre på. Og alt dreier seg om diagnose og hvor fælt det er å være bipolar...vel det finnes flere folk med et liv,ingen liv er uten problemer!

Syns bare at det blir noe rart å blande inn en negativ værmåte og diagnosen, Bipolar lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så de er friske innimellom?

Har trodd at de var enten oppe eller nede,hmf!

Med god behandling vil de bipolare kunne være friske storparten av tiden/livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de er friske innimellom?

Har trodd at de var enten oppe eller nede,hmf!

En har depressive perioder, evt hypomane/maniske perioder og perioder hvor stemningsleiet er stabilt. Med medisiner vil stemningsleiet være stabilt (uten slike perioder? - Ikke sikker på akkurat det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Istapp

Syns bare at det blir noe rart å blande inn en negativ værmåte og diagnosen, Bipolar lidelse.

Har jo fått vite nå at det ikke er en del av diagnosen,det var greit å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...