Gå til innhold

Lekkasje


Gjest mamma09

Anbefalte innlegg

Gjest mamma09

Hei. For syv måneder siden ble jeg mamma til en herlig liten gutt. Fødselen gikk bra, men revnet en del.. Etterpå var jeg plaget med fremfallfølelse+vondt. Jeg har også fått satt inn hormonspiral. Jeg er vel litt dårlig på knipeøvelsene, men prøver å huske det hver dag... Det jeg sliter med nå er at jeg tisser på meg (før va det bare smålekkasjer). Dette skjer selv om jeg står helt stille og "kniper" igjen. Er dette bare noe jeg må trene opp eller kan det være noe som må "fikses"? Mvh mamma09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med legen, det er ingen grunn til å plages. Kanskje holder det med noen øvelser eller apparater som kan hjelpe deg, kanskje må det et inngrep til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Har du fått tilbake dine menstruasjoner? Inntil det skjer, kan det være svakhet i systemet og håp om bedring. Det er to hovedtyper av lekkasje, den som er ledsaget av trang og den som kommer uten varsel ved fysisk aktivitet, hoste osv. Den første kan behandles med medikamenter, den siste ved trening og operasjon hvis man ikke kommer til målet, men da bør du ha avsluttet fødslene. Hvis du er i hormonbalanse igjen, kan du be din lege henvise deg til gynekolog med spesialkompetanse i inkontinens for vurdering.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...