Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden alle SSRI har en "god" effekt på depresjon og angst.. Javel. Men jeg vil si at angst er grunnet depresjon angst. -Er det alltid det ?

Angst er angst - uavengig av depresjon.

Javel: depresjon kan skape angst - vi vet det.

Men, angst er angst. Dere som er her på forumet vet det.

Jeg har fått et nytt liv som er benzodiazipiner.

Hva har NHD å si til dette ? (se innlegg nylig).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343805-hmmm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Hmmm

Siden alle SSRI har en "god" effekt på depresjon og angst.. Javel. Men jeg vil si at angst er grunnet depresjon angst. -Er det alltid det ?

'Angst er angst - uavengig av depresjon.

Javel: depresjon kan skape angst - vi vet det.

Men, angst er angst. Dere som er her på forumet vet det. Jeg har fått et nytt liv som er benzodiazipiner.

Hva har NHD å si til dette ? (se innlegg nylig).''

Først må jeg stille meg undrende til manglende respons fra NHD og andre mht er svært aktuelt om omstridt tema.

Møter problemstillingen jevnlig i jobbsammenheng, har også erfaringer privat. Har selvfølgelig opplevd at enkelte med angstdiagnoser blir funksjonsfriske med SSRI, evt Truxal, Atarax, Buspar o.l, men de er dessverre i mindretall etter min erfaring.

Det er leit å følge mennesker som har fungert i jobb og dagligliv på små, "terapeutiske" doser benzo som må slutte på dette, og ender i isolasjon og trygdeytelser. Dette rammer også de nærmeste som evt barn, og bidrar ikke til nedgangen i arbeidsstyrken.. Må understreke at de tilfellene jeg snakker om også har forsøkt terapi av ymse slag.

Ja, angst kan definitivt føre til depresjon - det er jo så lammende og fører til så mange begrensninger og nedsatt livskvalitet for den som er rammet og personens pårørende. For ikke å snakke om skam, skyldfølelse osv. Lett å la SSRI være fasiten da, til tross for bivirkninger disse også har på mange..

Begynner å bli "kynisk" og tenker at det er bedre for enkelte å gå på "terapeutiske" doser benzo under kontroll av lege / psykiater, (evt) være i jobb, fungere i hverdagen og ha livskvalitet enn det motsatte.

Er fullstendig klar over at det finnes nyanser her, men jeg uttaler meg om de tilfellene der det meste er prøvd uten resultat.

Dette var kanskje ikke et svar på innlegget ditt, skreiv meg litt bort i en sein kveldstime :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343805-hmmm/#findComment-2911191
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...