Gå til innhold

Forbrukslån

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest castrol

Skandiabanken tilbyr kassakreditt eller kreditkort. Selvfølgelig litt dyr rente, men rimeligere enn de fleste andre.

Selv har vi bare måttet stoppe å ta opp lån. Vi har nok lån. Så får vi heller leve med slitte møbler og stygg stue. Til vi har råd til å spare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343807-forbruksl%C3%A5n/#findComment-2911126
Del på andre sider

Ja, det er dessverre det.

Hvorfor trenger du forbrukslån? :/

Har man råd til å betale ned på lån, så har man råd til å spare. Nye møbler kan vente eller kjøpes litt etter litt. Angående smålånene - kanskje det er mulig å få et privat lån? Foreldre, søsken som kan låne deg pengene i ordnede former?

Vi har bodd i leiligheten vår i ett år nå, men vi sparer fremdeles opp til møbler vi ønsker oss. Neste på lista er ny sofa og ny TV. Det går ikke fort, men vi er i alle fall lånefrie og har en buffer i stedet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343807-forbruksl%C3%A5n/#findComment-2911144
Del på andre sider

-På Dol av og til

Skandiabanken tilbyr kassakreditt eller kreditkort. Selvfølgelig litt dyr rente, men rimeligere enn de fleste andre.

Selv har vi bare måttet stoppe å ta opp lån. Vi har nok lån. Så får vi heller leve med slitte møbler og stygg stue. Til vi har råd til å spare.

Er egentlig helt enig med deg. For meg betyr ikke en hullete sofa noen ting.Men nå begynner ungene å grue seg til å ta med venner hjem, så litt maling og en billig Ikea sofa hadde gjort nytten. Ellers tar jeg sjelden opp lån.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343807-forbruksl%C3%A5n/#findComment-2911226
Del på andre sider

Annonse

Gjest castrol

Er egentlig helt enig med deg. For meg betyr ikke en hullete sofa noen ting.Men nå begynner ungene å grue seg til å ta med venner hjem, så litt maling og en billig Ikea sofa hadde gjort nytten. Ellers tar jeg sjelden opp lån.

Jeg kan avsløre at tenåringsbarn kan finne mange grunner til at foreldrene ikke er gode nok. Ofte er det forbausende likt hos andre, til tross for at din tenåring har det helt ulevelig ;)

Mens andre tenåringsbarn skjemmes ikke over en ting, og vandrer ut i livet med strak rygg. Slik er det bare hos oss. Kanskje har vi andre ting som er bra. Hyggelig stemning og god mat. Men det er veldig fint at du lytter på dine barn. Men spør deg selv og gjerne dem og det er riktig at du skal ta opp lån for dette. Gjør ikke det at du får dårligere råd i de kommende måneder? Kanskje kan du heller sette av de pengene hver måned, på en konto som alle følger med på. Så kjøpe sofa etterpå. Eller kjøp nå og betal om ni måneder. Og sørg for å ha det nedbetalt til da.

Har du sjekket Finn?

Dersom du ikke har råd til å kjøpe maling, tenker jeg at du nesten ikke har råd til å ha nedbetaling på lån heller.

Har du huslån, slik at du evt kan gjøre noe der? Avdragsfrihet eller refinansiere huslånet?

Men dersom du finner ut at nå er det best med et forbrukslån for dere så gjør du det selvfølgelig :)

Jeg bare vet at det så sjelden er verdt det....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343807-forbruksl%C3%A5n/#findComment-2911576
Del på andre sider

-På Dol av og til

Jeg kan avsløre at tenåringsbarn kan finne mange grunner til at foreldrene ikke er gode nok. Ofte er det forbausende likt hos andre, til tross for at din tenåring har det helt ulevelig ;)

Mens andre tenåringsbarn skjemmes ikke over en ting, og vandrer ut i livet med strak rygg. Slik er det bare hos oss. Kanskje har vi andre ting som er bra. Hyggelig stemning og god mat. Men det er veldig fint at du lytter på dine barn. Men spør deg selv og gjerne dem og det er riktig at du skal ta opp lån for dette. Gjør ikke det at du får dårligere råd i de kommende måneder? Kanskje kan du heller sette av de pengene hver måned, på en konto som alle følger med på. Så kjøpe sofa etterpå. Eller kjøp nå og betal om ni måneder. Og sørg for å ha det nedbetalt til da.

Har du sjekket Finn?

Dersom du ikke har råd til å kjøpe maling, tenker jeg at du nesten ikke har råd til å ha nedbetaling på lån heller.

Har du huslån, slik at du evt kan gjøre noe der? Avdragsfrihet eller refinansiere huslånet?

Men dersom du finner ut at nå er det best med et forbrukslån for dere så gjør du det selvfølgelig :)

Jeg bare vet at det så sjelden er verdt det....

Jeg har 25.000 i smålån som jeg uforskyldt pådrog meg pga sykdom(lang historie). Hadde bare tenkt å få dette over på et samlet lån med mindre rente. Jeg leier kjempe billig hus, men mitt ansvar med vedlikehold, så nå trenger huset sårt et strøk maling(koster en del). Og en sofa til 1500 fra Ikea er vel ikke å spandere på seg altfor mye.......Ellers skal vi ha alt det gamle. Barna mine har aldri klaget ellers, men jeg har merket det litt nå pga sofaen. Litt "forfengelige" er vel de fleste.Jeg greier meg til vanlig greitt, og vil prøve å nedbetale med kr 1000 pr.mnd. Takk for fornuftig svar forresten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343807-forbruksl%C3%A5n/#findComment-2911603
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...