Gå til innhold

Mulig?

Gjest Sibellla

Anbefalte innlegg

Gjest Sibellla

Jeg har betalingsanmerkninger fra lang tid tilbake pga et boliglån som ennå ikke er nedbetalt..

Har en lønnskonto i en bank og nå lurer jeg på om jeg kan søke om å få kredit på den kontoen eller blir det blankt avslag pga bet.anmerkningen jeg har? Har bare tenkt å f.eks søke om en kredit på ca.5000,- så det er jo ikke så mye men...gidder ikke å søke hvis det er noen her inne som vet at det sikkert bare blir negativt svar om jeg søker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke mastercard da? Der kan du ta ut penger eller betale varer, og betale tilbake rentefritt innen 45 dager? I alle fall er reglene slik i DnB. Synes det er helt supert jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibellla

Har du ikke mastercard da? Der kan du ta ut penger eller betale varer, og betale tilbake rentefritt innen 45 dager? I alle fall er reglene slik i DnB. Synes det er helt supert jeg.

Nei :( har ikke master card... skulle gjerne hatt det..

har bare visa kort.. men har aldri hatt med kreditt..så får ikke brukt et øre mer enn jeg har på kontoen min... helt greit egentlig men akkurat nå skulle jeg gjerne likt og hatt en kreditt på den kontoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe varer rentefritt, men du betaler (dyrt) for å ta penger ut som kontanter. Da er rentene høye.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe varer rentefritt, men du betaler (dyrt) for å ta penger ut som kontanter. Da er rentene høye.

Med vennlig hilsen

I know. :)

Det koster forøvrig 45 kr pr uttak, de gangene jeg tar ut penger, har jeg sett av bankutskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har en automatisk kreditt på 5000,-? Det har jeg på min lønnskonto i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stor sannsynlighet for at du vil få automatisk avslag.. har du prøvd å søke via nettet - da får du svar på dette via mail, telefon eller med en gang.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

I know. :)

Det koster forøvrig 45 kr pr uttak, de gangene jeg tar ut penger, har jeg sett av bankutskriften.

..og rentene begynner å løpe fra første dag.

Ta ut penger mens du kjøper noe i en butikk, det koster ingenting!

Å betale med kredittkort på postkontor/post-i-butikk er forøvrig for bankuttak å regne :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og rentene begynner å løpe fra første dag.

Ta ut penger mens du kjøper noe i en butikk, det koster ingenting!

Å betale med kredittkort på postkontor/post-i-butikk er forøvrig for bankuttak å regne :s

Neida, det er rentefritt i 45 dager. Jeg betaler alltid tilbake før det har gått så lang tid, så det er ingen utgifter utover uttakene jeg gjør i minibank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Neida, det er rentefritt i 45 dager. Jeg betaler alltid tilbake før det har gått så lang tid, så det er ingen utgifter utover uttakene jeg gjør i minibank :)

Oh..vel, jeg har jo ikke mastercard, men kredittkort i yabank. Jeg bare tenkte at det var vanlig med ca samme regler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :( har ikke master card... skulle gjerne hatt det..

har bare visa kort.. men har aldri hatt med kreditt..så får ikke brukt et øre mer enn jeg har på kontoen min... helt greit egentlig men akkurat nå skulle jeg gjerne likt og hatt en kreditt på den kontoen...

HVis du allerede har problemer med å betale det du skal er det vel ikke særlig lurt å bruke penger som ikke er dine? Da blir ting bare enda mer vanskelig..

Har ikke, aldri hatt kredittkort eller kreditt på visaen min - og vil ikke ha det heller.. Liker ikke bruke penger jeg ikke har, de skal uansett betales tilbake. Eneste lån jeg har er boliglån. Vil ikke gjøre meg sjøl noen bjørnetjeneste som å skaffe kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du ikke har en automatisk kreditt på 5000,-? Det har jeg på min lønnskonto i alle fall.

Jeg får ikke tatt ut noe på min lønnskonto om der ikke er dekning (Sparebanken Vest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke tatt ut noe på min lønnskonto om der ikke er dekning (Sparebanken Vest).

Jeg har DnB og har 5000,- i kreditt på den. Kan overdras når som helst. Tror jeg har gjort det to ganger eller noe sånt og da på ca.. 11,50,-. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...