Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff!

Har lignende erfaringer og vet hvor irriterende og frustrerende det er!

Kattepiss gir en grusom og intens lukt!

Lukten går vel bort med en grundig såpe-vask, men det er ikke alltid like lett å finne "kilden."

Katter skvetter litt her og der, så det kan lukte fra flere steder.

Ja, det finnes midler du kan kjøpe for å holde kattene borte. Vet ihvertfall at dyrebutikker selger diverse sprayer og geleer som kan legges ut der man vil unngå katter. Men jeg har aldri prøvd noen av dette selv, og aner ikke hvor effektive de er..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343824-kattpisslukt/#findComment-2911381
Del på andre sider

Annonse

Gjest allmennkunnskap det

Jeg har alltid hørt at de skyr salmiakklukt, men har ingen personlig erfaring. Men dyrebutikkene har ymse sprayer etc som skal få dem til å skygge banen.

Salmiakk er det verste du kan bruke på kattepiss. Da slutter det aldri å stinke!! Det er almennkunnskap det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343824-kattpisslukt/#findComment-2911420
Del på andre sider

Gjest høstløv

..men holder det kattene unna, da? ;-)

Det var jo det jeg skrev , vettø! ;-)

Nei, salmiakk er som en magnet for kattene.

Kattene markerer der hvor andre katter har markert før dem, og salmiakk har kattepisslukt, derfor skal en ikke bruke det for å holde kattene borte.

Ser du! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343824-kattpisslukt/#findComment-2911437
Del på andre sider

Annonse

Huff!

Har lignende erfaringer og vet hvor irriterende og frustrerende det er!

Kattepiss gir en grusom og intens lukt!

Lukten går vel bort med en grundig såpe-vask, men det er ikke alltid like lett å finne "kilden."

Katter skvetter litt her og der, så det kan lukte fra flere steder.

Ja, det finnes midler du kan kjøpe for å holde kattene borte. Vet ihvertfall at dyrebutikker selger diverse sprayer og geleer som kan legges ut der man vil unngå katter. Men jeg har aldri prøvd noen av dette selv, og aner ikke hvor effektive de er..

Nå er det jo sånn at det skal mye til å bevise at "naboens" katt pisser på trappa di, om du da ikke står å ser det.

Ukastrerte hankatter er den største fienden vi har mot katter, da de streifer veldig langt for å kunne få seg litt ( ja di mannfolka;)) og de parer seg med alt som finst av kjetter. Og de markerer reviret sitt. Er naboens hankatt ukastert vil den markere huse ditt, huset til din nabo, og alle i gata. Der han ser sitt revir. Dette for å holde andre hankatter borte, men som kjent holder ikke andre ukastrerte hankatter seg borte, og man vil ha dette problemet uansett om ikke pisser der lenger. Dessuten bør også folk sterilisere sine hokatter da slipper man problemet med at disse frierene kommer milevis ifra for å få seg litt og ganske garrantert lage en 4-5 til av disse søte små, som oftest ender i en grøfte kant eller det som værre er.

Er vel på tide at katte-eiere begynner å ta litt ansvar? Sitter i dyrebeskyttelsen i mitt fylke, og er drittlei å måtte ta vare på andres katter fordi man endten går lei av dem eller fordi man ikke gidder lengre og setter dem ut for å dø! Eller drittlei er vel ikke akkurat ordet, for lei av å drive dyrevern blir jeg aldri. Men det er vanskelig å se hvor lite et hvilket som helst dyr betyr for både barnefamilier og andre påståtte voksne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343824-kattpisslukt/#findComment-2911453
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at det skal mye til å bevise at "naboens" katt pisser på trappa di, om du da ikke står å ser det.

Ukastrerte hankatter er den største fienden vi har mot katter, da de streifer veldig langt for å kunne få seg litt ( ja di mannfolka;)) og de parer seg med alt som finst av kjetter. Og de markerer reviret sitt. Er naboens hankatt ukastert vil den markere huse ditt, huset til din nabo, og alle i gata. Der han ser sitt revir. Dette for å holde andre hankatter borte, men som kjent holder ikke andre ukastrerte hankatter seg borte, og man vil ha dette problemet uansett om ikke pisser der lenger. Dessuten bør også folk sterilisere sine hokatter da slipper man problemet med at disse frierene kommer milevis ifra for å få seg litt og ganske garrantert lage en 4-5 til av disse søte små, som oftest ender i en grøfte kant eller det som værre er.

Er vel på tide at katte-eiere begynner å ta litt ansvar? Sitter i dyrebeskyttelsen i mitt fylke, og er drittlei å måtte ta vare på andres katter fordi man endten går lei av dem eller fordi man ikke gidder lengre og setter dem ut for å dø! Eller drittlei er vel ikke akkurat ordet, for lei av å drive dyrevern blir jeg aldri. Men det er vanskelig å se hvor lite et hvilket som helst dyr betyr for både barnefamilier og andre påståtte voksne.

Var dette svaret til meg?

Passet litt dårlig med innlegget jeg hadde skrevet, synes jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343824-kattpisslukt/#findComment-2911473
Del på andre sider

Hva med å høfflig gå bort til naboen og spørr om de ikke kan kastrere katten sin?

De driver vel forsåvidt ikke avl? Så kan ikke se vitsen med at de har en fross som ikke er kastrert.

Da slipper du iallefall den kattepiss lukta.

Vi er også plaget med det.men vi vet ikke hvem som eier den katten og det er dessverre ikke alle som gidder å kastrere katten sin. :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343824-kattpisslukt/#findComment-2911477
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...