Gå til innhold

Vanlig sminke vs. mineralsminke?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et startsett med ID sminke, men jeg har ikke begynt å bruke det enda. Ser for meg at det er litt mer tungvindt å bruke enn vanlig sminke?

ER mineralsminke virkelig så mye bedre enn vanlig sminke? (for huden altså?) at det er verdt all jobben med alt det der pulveret. Ser for meg at toalettveska blir en smule grisete etterhvert.

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343826-vanlig-sminke-vs-mineralsminke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er mineralsminke mer tungvint?

Jeg har en slags mineralpudderfoundation (anbefalt av togli :-)), og jeg synes den/det er mye enklere å påføre enn annen foundation.

Jeg synes det virker mer tungvindt. Det er derfor jeg spør. Uvant å bruke pulver til foundation istedet for krem. Jeg etterspør derfor erfaringer ang. mineralsminke, fordi det er vanskelig å snu vanene til ei gammel kjærring :-) he he

Det bør liksom være superbra før jeg gir meg ut på en ny ting.. og siden jeg ikke har noen erfaring selv, så spør jeg.

Dekker virkelig pulver foundation like bra som krem foundation? Nå er det snakk om huden til ei som nærmer seg 40, ikke ei i 20 årene...

Gjest Elextra

Jeg synes det virker mer tungvindt. Det er derfor jeg spør. Uvant å bruke pulver til foundation istedet for krem. Jeg etterspør derfor erfaringer ang. mineralsminke, fordi det er vanskelig å snu vanene til ei gammel kjærring :-) he he

Det bør liksom være superbra før jeg gir meg ut på en ny ting.. og siden jeg ikke har noen erfaring selv, så spør jeg.

Dekker virkelig pulver foundation like bra som krem foundation? Nå er det snakk om huden til ei som nærmer seg 40, ikke ei i 20 årene...

Jeg er nok ikke blant dem som har mest erfaring med mineralsminke; andre kan sikkert gi bedre svar.

Når det gjelder

''Dekker virkelig pulver foundation like bra som krem foundation?''

er det min erfaring at det ikke dekker like mye kremfoundation og nettopp dét er en av grunnen til at jeg liker det godt.

Jeg har et fast pudder som påføres med en stor kost, og det tar knapt ett minutt.

candyqueen_83

Mineralsminke er mye bedre for huden enn vanlig sminke. Det er heller ikke mer tungvint. Ikke blir toalettmappa skitten heller, det er jo lokk på boksene :o)

Jeg ville ikke valgt I.D selv. Det er dyrt, det er bismuth i det som kan fremkalle reaksjoner hvis man ikke tåler det, og det kan visst legge seg litt i linjene i huden for dem som har det.

Jeg er veldig fornøyd med everyday Minerals og Meow. Bruker mest Meow nå. Men de kan man kun bestille på nett så da lønner det seg å kjøpe fargeprøver først.

Du må også ha en ordentlig kost beregnet for mineralsminke, helst en kabuki.

Gjest Elextra

Mineralsminke er mye bedre for huden enn vanlig sminke. Det er heller ikke mer tungvint. Ikke blir toalettmappa skitten heller, det er jo lokk på boksene :o)

Jeg ville ikke valgt I.D selv. Det er dyrt, det er bismuth i det som kan fremkalle reaksjoner hvis man ikke tåler det, og det kan visst legge seg litt i linjene i huden for dem som har det.

Jeg er veldig fornøyd med everyday Minerals og Meow. Bruker mest Meow nå. Men de kan man kun bestille på nett så da lønner det seg å kjøpe fargeprøver først.

Hvor på nettet bestiller du disse produktene?

Annonse

candyqueen_83

Hvor på nettet bestiller du disse produktene?

www.everydayminerals.com og www.meowcosmetics.com

Er mest fornøyd med Meow nå. Betalte rundt 200 kr for en stor boks, og den varer vel hvertfall i 1,5 år for meg om ikke lenger. Og da brukes det hver dag :o)

Så du mener altså at ID ikke er det merket som er best å bruke for oss som ikke er helt ung lenger? Da får jeg kanskje prøve det jeg har kjøpt og evt. gå over til et annet merke når de boksene jeg har er tomme. *skriver ned de merkene du anbefaler*

Takk

candyqueen_83

Så du mener altså at ID ikke er det merket som er best å bruke for oss som ikke er helt ung lenger? Da får jeg kanskje prøve det jeg har kjøpt og evt. gå over til et annet merke når de boksene jeg har er tomme. *skriver ned de merkene du anbefaler*

Takk

Ingen merker er like for alle. Så har du kjøpt I.D så bruker du det, og ser om du blir fornøyd. Er du fornøyd kan du jo bare fortsette, og hvis ikke prøver du noe annet neste gang. jeg har prøvd MANGE merker :o)

Har du prøvd Guerlain? Jeg syns det er veldig bra (kompaktpudder) men veldig dyrt. 600 kr og da varer det ikke ett år.

Før det brukte jeg Kanebo. Bra det også, men Guerlain blir bedre nå når jeg nærmer meg 40...

Vet du om de merkene du anbefaler er like gode som Guerlain?

candyqueen_83

Har du prøvd Guerlain? Jeg syns det er veldig bra (kompaktpudder) men veldig dyrt. 600 kr og da varer det ikke ett år.

Før det brukte jeg Kanebo. Bra det også, men Guerlain blir bedre nå når jeg nærmer meg 40...

Jeg har ikke prøvd det, så jeg kan ikke sammenligne. Til den prisen gidder jeg ikke prøve heller :o)) Jeg finner ingen innholdsfortegnelse på nett så vet ikke hvor rent Guerlain er da.

Er Guerlain mineralsminke? Og Kanebo?

Jeg har brukt mye av begge merker, men jeg visste ikke at det var mineralsminke.

Annonse

Gjest togli

Takk

Jeg har stående både en boks ID og en Meows i baderomsskapet og foretrekker helt klart Meows (og jeg ble 40 igår ;-))

Gjest Kolebra

Mineralsminke skal være bedre, fordi ingrediensene er naturlige og huden puster bedre.

Jeg har derimot ikke merket synlig forskjell på huden min. Har de samme "hudplagene" med småkviser o.l som før. Synes også det er litt vanskelig å ikke søle/drysse rundt med pudderet. Det sier seg selv at det vil drysse litt ved påføring og det går lett utover klærne. Må som regel tørke over vasken med en klut også etterpå pga pudder dryss.

Gjest imimmmi

Hjemme i Norge syns jeg vanlig sminke er like så greit, men når jeg befinner meg på Kypros i 40 varmegrader mesteparten av sommersesongen, er ID bare minerals det eneste som duger... :o)

Det sitter selv om du svetter konstant, vanlig sminke bare renner av hehe

hilsen en 27åring

Er Guerlain mineralsminke? Og Kanebo?

Jeg har brukt mye av begge merker, men jeg visste ikke at det var mineralsminke.

Det vet jeg faktisk ikke - tviler på at Kanebo er det. Men kanskje er Guerlain det. (Skal kjøpe ny i morgen så da skal jeg finne det ut)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...