Gå til innhold

søvnløs - angst - jobb

Gjest liten pingvin

Anbefalte innlegg

Gjest liten pingvin

Godt sovehjerte har jeg aldri hatt. Nå har jeg også et lite barn som våkner tidlig på morgnen, fire, fem, aldri senere enn halv seks. Siden barnet ble født så har jeg sovet forholdsvis greit, men nå har jeg igjen begynt å våkne om natta. Ingen sjanse til å sovne igjen, blir liggende og vri meg, eller står opp. Jo mer sliten jeg er, desto mindre er sjansen for at jeg kommer til å sove til natten. Jobben sliter meg helt ut. Jeg kan ikke se for meg at jeg vil klare dette stort lenger. Det går utover min psykiske helse. Søvnløsheten og arbeidet. Vi har i perioder dårlig bemanning fordi vi ikke har vikarer. Jeg takler svært dårlig ekstra belastning, flere dager med dårlig bemanning, eller overtidsarbeide kan gjøre at jeg ligger flere netter søvnløs, med angst.

Jeg jobber med mennesker og slik arbeidsgiver ser meg så takler jeg høyt tempo, og er tålmodig. Men jeg sliter inni meg, kjenner på det først når jeg kommer hjem, og da spesielt om kvelden. Jeg trives med oppgavene, men jeg er usikker på om jeg bør jobbe med mennesker siden jeg har sosial angst. Kanskje jeg bruker unødig energi på å omgåes så mange mennesker?

Hvordan kan jeg forandre på hverdagen slik at jeg får en slags livskvalitet? Jeg er utmattet på fritiden og orker ikke stå i angsten da, derfor blir vi litt lite ute blandt folk, noe kjæresten savner. Jeg kan se for meg en drømmesituasjon der vi finner på ting sammen med andre familier, men når det blir virkelighet så trekker jeg meg og har ikke lyst. Jeg vet det ikke blir bedre med angsten da, men angsten blir jo ikke bedre uansett. Jeg jobber og jobber men synes hver dag er utrolig slitsom, jeg kan ikke se at angsten kommer til å forsvinne og jeg vet ikke om jeg orker ha det slik resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipp..

Hvis jeg forsto innlegget ditt riktig så er det søvnproblemet som er årsaken til at du sliter så mye på jobb og ikke har overskudd til å takle angsten.

Bestill time hos fastlegen og legg frem problemet så kan du få hjelp der. Om løsningen er medisiner eller samtaler finner dere ut av sammen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten pingvin

Hvis jeg forsto innlegget ditt riktig så er det søvnproblemet som er årsaken til at du sliter så mye på jobb og ikke har overskudd til å takle angsten.

Bestill time hos fastlegen og legg frem problemet så kan du få hjelp der. Om løsningen er medisiner eller samtaler finner dere ut av sammen.

Lykke til

Jeg mener at det er angst som er årsaken til at jeg blir sliten, og at når jeg blir sliten så blir angsten værre og gjør at jeg ikke sover. En ond sirkel. Jeg har gått til psykolog og i gruppeterapi, men det kommer tilbake. Nå har jeg prøvd å overse det, men det går ikke lenger, så hva gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...